De afgelopen weken heb ik heel wat leuke foto's van Olina erbij gekregen. Teveel eigenlijk voor in een topic
Ik ken Olina al sinds haar 2e, ik heb haar toen verzorgd. Toen ze net 5 was is ze van mij geworden en toen ze bijna 8 was heb ik haar naar een plekje aan de kust gedaan vanwege zomereczeem. Helaas moest ze daar weer weg. Ik kon haar niet laten gaan en zodoende is ze sinds maart weer bij me terug. Ik sta nu in een heel ander deel van het land dan waar ik eerst stond en het is deze zomer erg goed gegaan met haar eczeem!
Olina is een nu 10 jarige haflingermerrie en ze vindt alles leuk om te doen
Ons vorige topic is hier te zien: [RIJ-ITP] Hafje Olina op het strand en meer
Niet op alle foto's ligt het zadel even geweldig. Afgelopen week is de zadelpasser geweest en nu ligt het weer helemaal goed

Mijn voornaamste aandachtspunten zijn dat ik:
- Niet naar voren moet vallen
- Mijn handen rechtop moet houden en niet zo'n rare knik in mijn rechterpols moet hebben
- Überhaupt minder in elkaar gedoken zitten
- Naar voren kijken
Olina zou haar achterhand er nog iets meer onder mogen krijgen, maar gezien waar we vandaan komen en hoeveel we nog steeds verbeteren heb ik er geen twijfel over dat dat helemaal goedkomt.
Op de dressuurfoto's zie je vooral dat ik haar wat 'hoger' ingesteld heb, ik wissel dit heel veel af met lang en laag want ze vindt dit een moeilijke houding. Lang en laag is echt haar comfortzone, maar we proberen ook stukjes wat uit die comfortzone te komen. Lang en laag had ik echter minder foto's van, daarom zie je dat nauwelijks terug

Ik ben in ieder geval echt supertrots op hoe Olina het doet, ze doet echt heel erg haar best voor ons ondanks dat ze echt niet alles makkelijk vindt

In maart kwam ze zo bij ons terug, ze zat niet supergoed in haar spieren maar dat is gelukkig nu een stuk beter weer:
1.

In juli zijn we door omstandigheden van stal gewisseld. Gelukkig hebben we het ook op onze nieuwe stal erg naar onze zin
Bijkomend voordeel is dat we nu ook vlakbij het bos staan en daar ook veel van genieten!Zo begonnen we met een aantal buitenritjes:
2.

3.

Ondertussen zijn we afgelopen weken (na eerst een aantal weken van vooral buitenritjes om te genieten van de omgeving
) ook weer best serieus bezig in de bak.Zo heb ik begin oktober een klein sprongetje gemaakt, Olina kan erg goed springen alleen ik ben een beetje een watje

4.

5.

Maar ook dressuur zijn we lekker mee bezig. Ik ben momenteel veel bezig geweest met zijgangen, dat gaat steeds beter

6. Instappen, hier komt ze iets achter de loodlijn omdat ik teveel terugwerk met mijn binnenhand:

7. Sfeerplaatje van halthouden

8. Pasje wijken, ik doe hier eigenlijk alweer teveel. Ondertussen gaat het wijken nog een stukje beter maar daar heb ik geen goede foto's van.

9. Draven

10. Galopje

11. Draven

12. Draven

13. Draven

14. Draven

En daarnaast hebben we afgelopen week ook een grondwerkles gehad van iemand die haar opleiding heeft genoten bij Annemarie van den Toorn. Erg leuk!
15.

En zo had ik nog tig foto's maar ik zal het even bij deze 15 houden

Groetjes Desiree

Is een kwartiertje stappen voor ons dus dat is goed te doen!