Trainen met Gorgeous Elaysa!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam_x

Trainen met Gorgeous Elaysa!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 13:08

Hoi allemaal!

Een paar weken geleden heeft mijn beste vriendinnetje Tara van TD Fotografie (taarss op Bokt) foto's gemaakt van mijn les. Dit is ons eerste RIJ-ITP topic!
Elaysa is een 5 jarige Hannoveraan merrie (Dauphin x Donnerhall) en we rijden nu op B niveau.
Ze is een erg fijn paard en ik ben erg trots op haar! Ze vindt t wel allemaal nog moeilijk, ze is een laatbloeiertje.
Ik weet dat mijn houding om te huilen is soms haha. Ik moet mijn rechterbeen lang houden en erop letten dat ik mijn rug recht hou. Maar ik werk er hard aan! Commentaar mag, maar hou het lief :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

x_Kaat_x

Re: Trainen met Gorgeous Elaysa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:34

Ziet er goed uit! Je paard is daarom geen laatbloeiertje hoor ;) die van mij is net 7 en heeft nog zijn momenten helaas :P Lekker ieder op z'n tijd!
Zelf vind ik dat je wat op je handhouding moeten letten, deze mogen wat rechter blijven en af en toe iets hoger.
Jullie zijn vast snel door de B heen! :j
Hele mooie foto's

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:55

Mooi paard zeg!
En lekker voor je uit kijken! Je kijkt erg veel naar je paard op de foto's.
En voor mij zou het neusje er iets meer uit mogen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:00

Een Donnerhall, fijn bloed. Een tip, recht op en tussen de oren van je paard doorkijken. Je zit heel veel langs de schouders te kijken en dan zit je zelf toch niet helemaal goed, lekker door gaan en idd, even goed stil staan bij je handen. Vind het een aansprekend dier.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 23:49

Dank jullie wel voor de leuke reacties en fijne tips! Ik ga zeker werken aan mijn handhouding!

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:19

Ziet er goed uit hoor! Ik vind alleen dat het neusje er iets meer uit mag.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:22

Iets meer ruimte zou ook mooier zijn, loopt vaak achter de loodlijn. Jammer, want voor de rest is het echt een mooi plaatje!

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 19:37

Okee, ik snap wat jullie bedoelen! Maar hoe bedoelen jullie dat precies? Als ze nageeft loopt ze in deze houding en dan voelt ze ook heel ontspannen en over de rug. Wat zou ik dan moeten doen zodat ze beter op de loodlijn loopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:41

Leuk dier! Je bent wat hangerig in je lijf, je gaat wat achterover zitten en soms met je binnenarm nog wat scheef zitten. Dat kan er voor zorgen dat je onbewust je paard wat minder ruimte geeft, waardoor deze achter de loodlijn komt. Ga dus goed recht zitten, borst naar voren, schouders naar achteren en zet je hand moooi voor je. Ga maar eens proberen of je haar wat hand kunt geven, zodat ze met het neusje eruit kan. En dan met been naar je hand toe rijden zodat ze je hand ook wil volgen als je deze weg geeft.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:51

Wat een leuk dier zeg! :D

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 20:09

@Joolien: Dank je voor je tips! Daar heb ik zeker wat aan. Ik ga ze morgen proberen toe te passen tijdens de training!
@Eline91: Dank je!