Welk paard voor mij en mijn vriend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Welk paard voor mij en mijn vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 18:55

Dag bokkers!

Sinds dit weekend is het officieel. *\o/* Er komt een 3e paard bij. *\o/*
Mijn vriend rijdt de laatste tijd meer en meer op Djarne en hij heeft echt het gevoel dat Djarne door zijn benen gaat zakken ofzo. :')

Nu zijn we op zoek naar een paard waar we beide veel plezier aan hebben.
Djarne heeft zijn grenzen, en ik wil graag mijn grenzen verleggen in oa. springen wat tegenover hem niet eerlijk is omdat van hem te verwachten.

onze "eisen"
- braaf, maar eerlijk
- waar je kan op stappen en weg rijden
- er mag wel pit in zitten, maar geen ongecontroleerde doerak die niet weet dat zijn 4 benen op de grond horen :+
- een goede sprong laat zien

Maar nu hee. :') Ik weet dat elk paard anders is, ongeacht het ras, maar toch vroegen we ons af in welke rassen en voornamelijk welke bloedlijnen, we kunnen zoeken?
We zoeken vanaf 1m60 en een warmbloed.
Laatst bijgewerkt door Angela op 20-10-15 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: OP op verzoek van TS aangepast

_Ekenna

Re: Welk paard voor mij en mijn vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:04

In elk ras kan je zo'n paard vinden. In warmbloed rassen heb je paarden die qua karakter totaaaal verschillend zijn.
De ene KWPNer is een braaf lammetje. De ander is een hittepetit. Zo ook met Oldenburgers, Hannoveranen... Gewoon verschillende paarden uit proberen dus.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:06

Idd zoals hier boven al gezegd wordt.
Daarnaast dacht ik bij de beschrijving eventueel ook aan een freiberger. Zwitsers paardenras met een zeer fijn karakter.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:08

Een Freiberger gaat maar tot 1.60 meter en ze vraagt om een paard wat een goede sprong laat zien. Ik weet niet of er dan ook echt wedstrijden mee gesprongen moeten gaan worden, zo wel is een Freiberger daar ook geen topper voor dacht ik, omdat t een licht trekpaard is (zeg niet dat ie t niet kan natuurlijk).

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 19:12

LoesVDB: Ja klopt, daar zijn we ons zeker van bewust! :)

PreciousViva: een Freiberger ken ik niet volgens mij, maar paard moet wel een goede sprong op wedstrijdniveau (1m-..) laten zien :j

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:17

Ja dat is waar. Maar qua karakter komen ze wel in de buurt denk ik. Wellicht voldoet het inderdaad niet volledig aan de beschrijving. Er zijn genoeg 'normale' warmbloeden die aan jouw eisen voldoet. Ik zou gewoon zeggen: ga een hele hoop paarden uitproberen met zn tweeen en zien wanneer het klikt! Ga meerdere keren kijken EN kom vroeger dan de afspraak staat. Soms zijn de paarden al gezadeld bij komst en merk je pas als ie thuis is dat ie bijvoorbeeld enorme singeldwang heeft.

Succes met de zoektocht in ieder geval :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 19:19

PreciousViva: Dat vroeger komen inderdaad! Al vraag ik sowieso of hij/zij even los mag lopen en evt een sprongetje in vrijheid kan laten zien, en dan daarna pas rijden, zeker om zulke narigheden te vermijden na aankoop. := Dankjewel!