Belthazar (v. Gribaldi) gaat vooruit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Belthazar (v. Gribaldi) gaat vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 19:43

Sinds vorig jaar half november heb ik Belthazar onder het zadel.
We zijn weer helemaal bij de basis begonnen, hij heeft sinds een paar maanden een nieuw zadel en sindsdien gaat hij als een speer!
We werken vooral aan een vlotte reactie aan het been, op het achterbeen zetten en de aanleuning blijft een punt van aandacht net zoals mijn houding. Hij is vreselijk lastig uit te zitten, waardoor mijn houding niet alles is op hem.
We trainen richting M niveau, maar zijn nog lang niet wedstrijdklaar ;)

Normaal plaats ik nooit een topic, maar "here goes nothing", wees lief voor ons ;)

Ik heb natuurlijk ook losgereden, maar daar heb ik geen foto's van
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stukje doorzitten, valt niet mee ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Viennanova

Re: Belthazar (v. Gribaldi) gaat vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:45

Ziet er uit als een dier met heel veel go! Wat zit er verder achter, qua afstamming?

CustomSAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:00

Leuk dier zeg! Wat voor zadel ligt er op!?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:04

Wat een leuk dier! Je hebt hem lekker aan het lopen!

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:08

Mooie plaatjes Rilla!
Jullie zijn al mooi naar elkaar toegegroeid. Die laatste puntjes op de i komen ook zeker te weten wel goed. Lekker door trainen zou ik zeggen. :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:15

Fijn beest,goeie motor achterin!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 19:25

Viennanova schreef:
Ziet er uit als een dier met heel veel go! Wat zit er verder achter, qua afstamming?

Het is een Gribaldi x Hofnar x Saros xx

CustomSAN schreef:
Leuk dier zeg! Wat voor zadel ligt er op!?

Er ligt een Sella op, super fijn zadel en ik merk veel verschil sinds hij dit zadel heeft!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:27

Wat een ruig paard! :~ ziet er heel fijn uit.
Mag ik vragen op basis waarvan jij vindt dat jullie 'nog lang niet wedstrijdklaar' zijn?
Of moet je gelijk in het M2 starten? Volgens mij slaan jullie in het L echt geen flater hoor :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:28

Oh oh oh wat een gaaf dier <3 :~

Je hebt hem netjes aan het lopen zeg!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:34

Ontzettend gaaf dier! :D En wat een bewegingen zeg!

Rijden ziet er ook netjes uit hoor ;)

xxMarinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:00

Gaaaaaaf paard zeg! Wat kan die lekker lopen!

Je zou vanaf de foto's niet zeggen dat jullie nog lang niet wedstrijdklaar zijn hoor! Het ziet er prima uit. In welke klasse moeten jullie uitkomen, wanneer je gaat starten?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:11

Wat een prachtig paard! Ziet er heel goed uit!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:49

Prachtig paard! ziet er uit als een mooie combinatie.

Maar TS als ik je een klein tipje mag meegeven. Buikspieren,buikspieren,buikspieren, hij loopt je er echt uit namelijk

Ik rijd ook een merrie met veel go en dat zag er vorig jaar toen ze net was ingereden zo uit, ze liep zo 'hard' dat ik haar met m'n zit niet bij kon houden en ik dus of heel geforceerd ging zitten of een halve meter uit t zadel kwam (kom, blijft moeilijk.

Afbeelding

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 05:25

Ik vind t niet zo mooi als een paard, het achterbeen naast het voorbeen neerzet en t voorbeen niet weg is...gelijk 1e foto al, dit vind ik een foute beweging. En later op foto weer.

En met sporen en zweep, en dan heb ik t idee dat je paard nog niet zo scherp is. Of dat je em afstompt, want ik zie ook foto dat je met spoor in je paard drukt. En dat ie daarom zo loperig is.
Of zou niet verbaasd zijn, dat ie zich van achter zo sterk en snel maakt, de voorbenen t niet aan kunnen.
En bij de m drs geen zweep meer, dus die zou ik in training en bij fotos maar weg laten...is ook stuk handiger voor je nagevelijkheid. En zweep altijd aan binnenzijde dacht ik...

Voor mij fotos waar de basis niet voor elkaar is, en zou amazone de fout bij zichzelf moeten zoeken. Want ik zie rijtechnisch nog wel verbeterpunten.

Laatste foto...paard zakt hals, maar loopt dik achter de loodlijn.....kan ie wel goed halsstrekken? Hals langermaken en neusje net voor loodlijn op kniehoogte?

Succes!

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 06:56

Ziet er hartstikke leuk uit, lekker door gaan en genieten van je paardje!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:17

sigrid1182 schreef:
Ik vind t niet zo mooi als een paard, het achterbeen naast het voorbeen neerzet en t voorbeen niet weg is...gelijk 1e foto al, dit vind ik een foute beweging. En later op foto weer.

En met sporen en zweep, en dan heb ik t idee dat je paard nog niet zo scherp is. Of dat je em afstompt, want ik zie ook foto dat je met spoor in je paard drukt. En dat ie daarom zo loperig is.
Of zou niet verbaasd zijn, dat ie zich van achter zo sterk en snel maakt, de voorbenen t niet aan kunnen.
En bij de m drs geen zweep meer, dus die zou ik in training en bij fotos maar weg laten...is ook stuk handiger voor je nagevelijkheid. En zweep altijd aan binnenzijde dacht ik...

Voor mij fotos waar de basis niet voor elkaar is, en zou amazone de fout bij zichzelf moeten zoeken. Want ik zie rijtechnisch nog wel verbeterpunten.

Laatste foto...paard zakt hals, maar loopt dik achter de loodlijn.....kan ie wel goed halsstrekken? Hals langermaken en neusje net voor loodlijn op kniehoogte?

Succes!

Eehhhh, paard loopt daar in een wending en is gebogen, en achterbeen land onder het paard, iets beter kijken als je met dit commentaar komt.
Daarnaast is een spoor om hulp te verfijnen en niet zoals jij beweert om een paard aan het lopen te houden. Feitelijk is het juist de bedoeling dat je elk paard met een spoortje zou moeten kunnen rijden om zo je hulp nog kleiner te maken. ( niet enkel mijn mening maar ook van rien Vd schaft))
Ts ik vind dat je heel best bezig bent en een tof paard onder t zadel hebt.
Iets meer met je schouders boven je billen blijven, maar ik snap dat dat lastig is bij deze passen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:26

sigrid1182 schreef:

Succes!

Dit is tenminste een foto van het halsstrekken zoals het hoort imo..rond, met een paard die door de hals is en de hals laat vallen waardoor de bovenste halsspier opbolt voor de schoft. Alleen heeft de ts geen contact meer en zou het paard meer naar de hand toe gereden mogen worden zodat het ook daadwerkelijk de hand volgt.

Ik vind het er zeer goed uitzien TS! en een ontzettend gaaf dier..ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:44

sigrid1182 schreef:

Succes!

Pfoe...Jij durft... Wat een speculaties :\
Op de foto waar jij op doelt zie ik ook een wending waarin het paard juist fijne buiging aanneemt en de enige andere foto's waar ik het zie wordt een schouderbinnenwaarts gereden, nogal wiedes dat het achterbeen binnendoor komt.
Verder zie ik keurig spoorgebruik en een been dat los langs het paard afhangt (geen opgetrokken bovenbenen of hakken) en een paard dat inderdaad nog wat constanter oprichting/balans mist maar hé, ze starten geen M2...
Om te zeggen dat de basis niet voor elkaar is naar aanleiding van deze foto's vind ik echt onterecht :n

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:19

Ik bedoel dat de achterhoef naast de voorhoef gezet word, dat is een foute beweging.

Afbeelding

Niemand die dit ziet?

Een achterhoef komt op grond, dan moet de voorhoef al lang weg zijn.

En hals strekken zoals t hoort...? Zon eind achter de loodlijn, als je t correct doet zie t er niet zo uit.

En je spoor in een paard porren dat hoort zo?

Je kan elk paard zonder spoort rijden, als je met correct been rijd, maar dat ie ik hier niet, en spoor en zweep vind ik veel teveel van t goede.

Maar jullie houden er blijkbaar allemaal van en zien dus afwijkend rijden en bewegen niet.

En nou ligt t allemaal aan mij....

Ik wist dat ik met mijn reactie zulke reacties zou krijgen....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:31

sigrid1182 schreef:
Ik bedoel dat de achterhoef naast de voorhoef gezet word, dat is een foute beweging.

[ [url=m/flv5uV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niemand die dit ziet?

Een achterhoef komt op grond, dan moet de voorhoef al lang weg zijn.

En hals strekken zoals t hoort...? Zon eind achter de loodlijn, als je t correct doet zie t er niet zo uit.

En je spoor in een paard porren dat hoort zo?

Je kan elk paard zonder spoort rijden, als je met correct been rijd, maar dat ie ik hier niet, en spoor en zweep vind ik veel teveel van t goede.

Maar jullie houden er blijkbaar allemaal van en zien dus afwijkend rijden en bewegen niet.

En nou ligt t allemaal aan mij....

Ik wist dat ik met mijn reactie zulke reacties zou krijgen....

De achtervoet is daar nog niet op de bodem, als hij de grond nu al zou aanraken , ja dan heb je een punt, wat ik daar wel zie is dat de achter staande voet wel al van de grond afkomt en dat geeft aan dat paard iets op voorhand valt nog, dat zie ik ook in het hals strekken, het stukje te diep stoort mij ook niet zo zeer, paard wordt daar niet in gedwongen en laat mooi los, ik verwacht dat als t's paard iets meer naar voor rijdt daar dat hij neus er meer uitdrukt .

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:48

sigrid1182 schreef:

Succes!

Ik begrijp niet waarom je met zo'n negatieve toon moet reageren. Het is prima dat je tips geeft, maar volgens mij kan dat ook op een andere manier? Hoe zou je het zelf vinden als iemand dat bij jou zou doen?

Ik vind dat TS het paard goed voor elkaar heeft! Lijkt me een heerlijk paard om te rijden :) op sommige foto's lijkt het alsof je er best veel met je sporen aan zit, maar kan misschien ook een momentopname zijn?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:05

Ben wel benieuwd hoe sigrid haar eigen bokken dan aan het lopen heeft.....
Aangezien er overal wel commentaar op wordt geleverd zal ze zelf wel grand prix zijn :Y)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:09

Zo dan....

Prachtig paard en wat beweegt ie groot! Lijkt me idd wel lastig om uit te zitten en allemaal goed onder je te houden, maar ik vind juist dat je vanaf de fotos lekker aan het rijden bent, paardje krijgt de kans om zijn achterhand goed ver onder zijn lijf te brengen, ook in wendingen en zijgangen, galopfotos zijn leuk om naar te kijken, mooi bergop. En van voren zo eerlijk gereden.
Voor het niveau waarop je zelf zegt te zijn eigenlijk niets aan toe te voegen.

De rest komt vanzelf wel, ik hoop eigenlijk dat je je door het azijnkijkerij hier niet laat weerhouden om vaker fotos te plaatsen! Ik ben stiekem wel benieuwd wat je paard gaat doen als ie zich nog meer op de achterhand laat plaatsen, volgens mij gaat ie dan een meter de lucht in van voren. :D

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:14

Leuk, deze moment opnames!

Paard ziet er wel soepel uit.

Gewoon lekker door trainen! Wordt vanzelf beter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:19

Ruige bok hoor, je geeft zelf al aan nog niet wedstrijdklaar te zijn en dat getuigd al van veel zelfkennis. Succes met hem, denk dat het wel goed komt, juist paarden met deze enorme beweging in hun lijf zijn vaak moeilijker voor elkaar te krijgen en dat terwijl iedereen om je heen al zegt dat je echt op wedstrijd moet gaan want hij sjouwt zo fantastisch. Hij heeft ook veel beweging maar dat het allemaal nog niet goed is heb je dus zelf goed door, hulde daarvoor.