Wat willen jullie bereiken met je paard(en)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

Wat willen jullie bereiken met je paard(en)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 10:23

Sinds 6 weken heb ik een 4 jarig puppy paard. Helemaal verliefd, hij doet het beter dan verwacht :D En dat zorgt er voor dat ik begin te dromen := Dromen over wat ik allemaal met hem wil doen de komende jaren.

Zo wil ik graag het volgende:
* dresuurwedstrijden rijden
* ooit leren springen (beide leek :d) en misschien ooit wel wedstrijd (en heel stiekem ook cross) }:)
* speciale wandelingen: strand, bos maar ook buitenland zoals camargue (FR)
* conditie trainen op renbaan
* met paard zwemmen (helaas onmogelijk in België)
* op vakantie met paard
* super band waarbij we zowel aan de hand als ohz prachtig duo vormen
* wandeling maken samen met papa
* aan de hand looptraining

Wat willen jullie nog allemaal doen? Of wat heb je al gedaan?
Laat jullie wilde dromen los! *\o/*

dieseltje09

Re: Wat willen jullie bereiken met je paard(en)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:30

ik heb mezelf het doel gesteld om in 2017 Z te rijden. Nu 1 winstpunt verwijderd van M1 dus het gaat hard :=

Ik zou graag eens een traininingskamp willen rijden(ponykamp voor volwassenen hihi)
De veluwe/loonse drunense duinen in
Weer naar het strand (heb altijd aan strand gestaan met mijn paard maar helaas sta ik nu ruim 40 minute met de auto ervan af....)
Grote trektocht van een aantal dagen maken

Gelukkig heb ik al heel veel mooie dingen mogen doen en beleven met al hoogte punten demo's op Horse Event en Animal event, NK eventing meerijden(ok hij was speciaal voor koudbloeden maar toch).
Maar het meest geniet ik toch weer elke dag als ik zie waar ik een ruim jaar geleden begon, van draak van een pony die niet te houden was, plat door de bocht ging in de rijbaan uit protest(zo erg wegrennen dan hij zelfs aantal malen onderuit is gegleden) naar een fijn te rijden paard die wel nog de nodige energie heeft maar waar nu zelfs mijn 8 jarige dochter Bixie wedstrijden mee kan rijden.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:51

Ehmm misschien stel ik eerst even mijn doelen klein...
-Met Lola een aantal menwedstrijdjes gaan doen
-Met Lola het bos in of het strand op om te gaan crossen met de kar.
-Enzo inrijden
-Ooit zelf een veulentje fokken.
-Met Lola en enzo zwemmen.
En voor de rest zie ik het wel.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:56

Met eclair heb ik ook nog een aantal doelen die ik graag wil halen:
1. Een goede l proef rijden
2. Nog een keertje een oefenwedstrijd rijden
3. 1M springen
4. Nog een keertje met de Haarle cross meedoen.
5. Een keertje met de wagen oefenen.

en vast nog wel meer die ik me nu niet kan bedenken! Maar eclair wordt een oudtje, dus ik wacht het allemaal rustig af :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:57

Rosco komt uit een natuurreservaat en kende geen mensen/aanrakingen toen ik hem kocht in Mei...

Mijn doelen zijn dus:
-Een goede band opbouwen (zijn we zeker ook goed mee bezig) waar veel balans, rust en vertrouwen is.
-Als de basis op de grond meer dan ruim voldoende is, misschien ooit eens opstappen. Dit alleen als hij daar ook echt aan toe is.
-Heerlijke buitenritten maken. (Voornamelijk aan de hand)
-Hem mee nemen naar Les Chevaux in Buinen (Huisje huren en hop het bos in!) (Hier kom ik al van kind af aan en mijn vorige paard is ook altijd mee hier naar toe geweest)
-Hem kennis laten maken met mijn oude paard, dus daar eens op bezoek gaan en samen een ritje maken.

Maar dit gaat voor nu echt nog veel te ver zijn. Dus ik neem genoegen met de kleine stapjes die we samen elke dag maken. 2 passen voor uit en soms weer een pasje achteruit.

Mijn grootste doel is dan ook: Genieten!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:29

niks....dat ze gezond zijn en blijven,gelukkig zijn en oud worden.Ik verzorg ze alleen maar.
Ben op een punt gekomen dat ik mij afvraag waarom we er zonodig op moeten zitten.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:32

dat zowel mijn paard als ik plezier hebben. verder heb ik niet zoveel wensen.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:33

Onze doelen voor dit jaar:
- Onze natural horsemanship opleiding waar we net aan begonnen zijn met succes afronden
- Onze band nog meer versterken
- Vele mooie buitenritten maken
- Volledig op de zit leren rijden
- Een keer naar het strand gaan (al zal dat waarschijnlijk niet voor dit jaar zijn :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:40

geerke schreef:
niks....dat ze gezond zijn en blijven,gelukkig zijn en oud worden.Ik verzorg ze alleen maar.
Ben op een punt gekomen dat ik mij afvraag waarom we er zonodig op moeten zitten.

ja dit is heel goed omschreven!

verder zou ik haar levensverhaal nog wel eens willen onder zoeken... ik denk dat er dan toch grote verrassingen boven tafel komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:17

Een slipjas!
We zijn pas sinds januari een combinatie, maar het gaat echt geweldig!
Voor het eerst in mijn leven de garantie dat dit paard niet verkocht zal worden, niet zolang de eigenaar leeft althans. Maar ook voor het eerst in mijn leven verliefd op een paard. :')
En wat voor eentje, hij heeft erg veel kwaliteit. En Grand Prix is niet zo zeer mijn doel, gewoon eens in mijn leven een slipjas. En natuurlijk met heel erg veel plezier, liefde en gezondheid!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:35

Mijn doelen met mijn paard waren:
- Voor het eerst een buitenrit met haar maken.
- Meedoen met een A proefje en een buitenrit op de Tinkerdagen.
- Dat mijn paard ster-merrie zou worden.
- Rijden bij de Autumn Desert Trail.

Helaas is het hier nooit van gekomen, en ben ik tot het besef gekomen dat het enigste wat ik echt heb willen bereiken een lang en gelukkig leven was, wat dus helaas niet is gelukt.

Nu heb ik inmiddels sinds een tijdje menles met een "manege"pony.
Daarmee hoop ik ooit mennen dressuur L+1 te worden.
Dan heb ik toch de motivatie om door te blijven gaan met de paarden.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:45

Met mijn huidige merrie ( 6 jaar, nu 1,5 jaar onder het zadel, Tinker) is mijn doel toch wel om het Z1 eens een keer te halen. En heb nu een dier welke de kwaliteiten heeft om dat met gemak te behalen, dus het doel is prima haalbaar mits ik er tijd en energie in blijf steken.
Na twee dieren die beide in de M1 zijn blijven steken door verschillende omstandigheden, lijkt mij dat wel een prima doel :+
Veder hoop ik en werken we er heel hard aan dat ze ook wat meer binnen mijn bedrijf ingezet kan worden, dat is misschien wel het meest belangrijke doel omdat ze daar oorspronkelijk voor is aangekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:56

Ik heb ondertussen al zoveel bereikt met hem <3

Maar in januari gaan we starten met dressuur

Daar ligt ons nieuwe doel! Kijken hoever we komen en of we het beiden wel leuk vinde. :j

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:05

Leuk topic!

Ik rijd op dit moment 2 paarden. Een van 24 die nooit gegaloppeerd heeft. Het is een lekker vrolijk paardje die ondanks zijn leeftijd nog graag hard werkt. Mijn doel met hem is om hem soepel te houden en hem fijn te krijgen in galop. Een maandje geleden bokte hij bij de galop, sprong over, sprong overkruist aan, hoofd in de lucht. Het was net een hert. Nu begint hij het al beter te doen. Hij springt goed aan, galoppeert al met meer balans en zoekt mijn hand in galop. Kleine stukjes al lang en laag. Mijn doel met hem is om hem gewoon lekker soepel en ontspannen te houden.

Verder rijd ik een 13-jarige Iers springpaard die omgeschoold is tot dressuurpaard. Hij is tegen de 1.80 en af en toe lekker lomp. Ik hoop begin 2016 met hem te starten in de B. En dan maar kijken waar we uitkomen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:19

Dat mijn pony merrie van nu 1,5 jaar gezond volwassen wordt.

Ik heb wel veel wensen met/voor haar, maar belangrijkste is een gezonde pony die heel blijft.

Zou haar graag met drie jaar mee nemen naar de keuring en laten dekken. Na het veulen haar gaan beleren en mee op wedstrijd. Daarna mag ze veel veulens krijgen, het begin vormen van onze sport pony fokkerij (in Zweden) en haar pensioen bij mij slijten.

Maar hoe dan ook, ze zal haar hele leven bij mij mogen blijven en ik hoop dat dat lang mag zijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:08

kwita schreef:
geerke schreef:

ja dit is heel goed omschreven!

verder zou ik haar levensverhaal nog wel eens willen onder zoeken... ik denk dat er dan toch grote verrassingen boven tafel komen.

Een nieuwe droom die werkelijkheid wordt Mennen , binnenkort gaat ze echt aangespannen worden....vindt het echt spannend! :D
haar sulky komt binnenkort ik kan niet wachten! :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:19

Met ze alle2 heel veel plezier hebben en vooral veel omgevingen verkennen vanuit het zadel, lekker veel kroelen en her en der wat andere evenementen als ooit een onderlinge wedstrijd en dergelijke :)

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:29

Dat alles goed komt en ik eindelijk met hem kan rijden. Verder niks. Stap voor stap en niet te veel vooruitdenken, focussen op het nu en genieten :)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 13:30

Leuk al die verschillende doelen! Gaan mennen, nooit aan gedacht. Wie weet, ooit een dag.. :D

Sommige hebben competitievere doelen dan anderen en daar is niets mis mee :)

Gisteren hebben wij onze eerste wandeling gemaakt. Hij deed het super goed. Fier op mijn puppypaard! Vandaag was de stapmolen een hele stress. Wel leuk zo een jong dier, je beseft ineens hoe ongewoon sommige zaken zijn. En dat, vind ik, vergeten sommige mensen wel. Het blij zijn met die ene stap voorruit.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:54

Mijn doel voor dit jaar was om mijn paardje uit te brengen in de B/L1 dressuur en in het BB/B springen.

Echter gooide mijn gezondheid roet in het eten en ben ik nu tevreden als ik één keer in de week lekker ontspannen met mijn jonkie door het bos kan rijden. En hopelijk vanaf november ook één keer per week naar les toe te gaan.

En ooit lijkt het mij gaaf om TREC te gaan rijden. En als nog mijn paardje in het dressuur en springen uit te brengen. Maar eerstaat nog maar beter worden en genieten :j

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:08

Bereiken.. pfoe een droom is om met mijn friese lease dame een keer een westernwedstrijd te mogen rijden :) verder is alles wat we tot nu toe al hebben bereikt een geschenk!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:54

Gezelligheid samen. <3 /3 }:0

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:20

Samen genieten en samen oud worden in goede gezondheid