probleem of fout??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Probleem of fout?

probleem
7 (100%)
fout
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 7

TimLover123

probleem of fout??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 18:51

heeyy

uhm, vanavond, was tim(mijn pony) helemaal nat geregend,
ik wou hem dus droogvrijven, amar tim was helemaal in paniek, en draaide zn kont naar me toe.
Ik heb niet aan hem kunnen zitten, hij was oo gestrest, ik ehb hem mar eten gegeven en alleen gelaten, het lukte me gewoon niet!

Elke avond doe ik die winter deken op, en dan staat ie ook altijd te draaien, denken jullie dat hij denkt: NEEE ik wil de deken niet op!! en dat ie weg wou, omdat ie die deken stom vind??

Lianne

Biscuitje

Re: probleem of fout??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:58

Ik las in je profiel dat Tim een Shetlander is, de meeste Shetlanders ontwikkelen een dikke wintervacht die hen prima warm houd in de winter en regenbuien. Conclusie: Shetlanders zijn niet van suiker en kunnen wel tegen deze weersomstandigheden.

Er zijn natuurlijk redenen waarom je wel een deken op zou kunnen doen, als je dat wilt zou ik dit vooral doen.
Hou oud is je pony? Jonge pony's zijn vaak gewn dekens gewent.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:01

Inderdaad. Paardje kan het wel hebben. Eten geven zodat hij energie heeft ok zich warm te houden vind hij vast fijn.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:03

Denk dat de pony misschien eventueel de deken als onprettig beschouwd, maar als je hem al niet eens kan droogwrijven..

Is hij over het algemeen ook al zenuwachtig of snel nerveus? Want dan benader je hem misschien te snel.
Mag je uberhaupt aan zijn huid/vacht zitten? Anders is hij hier misschien gevoelig mee.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:08

Droogwrijven als een paard nog druipt van de regen gaat sowieso niet helpen :).
Bovendien als je gaat wrijven, wrijf je de regen tegen hun huid terwijl het door de vacht de huid juist niet aanraakt.

TimLover123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 19:10

VivaByoux schreef:
Denk dat de pony misschien eventueel de deken als onprettig beschouwd, maar als je hem al niet eens kan droogwrijven..

Is hij over het algemeen ook al zenuwachtig of snel nerveus? Want dan benader je hem misschien te snel.
Mag je uberhaupt aan zijn huid/vacht zitten? Anders is hij hier misschien gevoelig mee.

ne ik bedoel, omdat hij zo deed kon ik niet aan hem zitten.
vroeger is ie door zn 2 eerste eigenaren verwaarloosd.
hij is snel bang,
hij houdt van me, ik mag altijd aan hem zitten, ik denk, dat hij zo gestrest was, van de deken..

TimLover123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 19:13

Biscuitje schreef:
Ik las in je profiel dat Tim een Shetlander is, de meeste Shetlanders ontwikkelen een dikke wintervacht die hen prima warm houd in de winter en regenbuien. Conclusie: Shetlanders zijn niet van suiker en kunnen wel tegen deze weersomstandigheden.

Er zijn natuurlijk redenen waarom je wel een deken op zou kunnen doen, als je dat wilt zou ik dit vooral doen.

2 1/2 jaar.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:14

TimLover123 schreef:
Biscuitje schreef:

2 1/2 jaar.

Hoe lang is de pony al bij je ? Want grote kans dat deze het dan allemaal niet kent

TimLover123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 19:19

Hoe lang is de pony al bij je ? Want grote kans dat deze het dan allemaal niet kent[/quote]

2 jaar

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:19

Alleen 's nachts een deken op heeft sowieso geen positief effect.
Deze pony heeft een heerlijke zelfgemaakte deken (vacht) die je pony optimaal beschermt bij regen, wind en kou.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:23

Droog wrijven met regen is niet verstandig, regen blijft vaak op de haren liggen en als je gaat wrijven dan duw je het water naar de huid waardoor de pony juist kouder wordt. Gewoon laten drogen en een gezonde shetlander heeft geen deken nodig als je hem niet geschoren hebt. Misschien dat hij gaat trappen omdat hij weet dat hij het met deken te warm krijgt.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:24

Dan kent hij het concept wellicht niet eens.

en verplaatst je een in het paard kom ineens iemand met ene groot eng gind wat je niet ken aan , paarden zijn vlucht dieren

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:26

TimLover123 schreef:
VivaByoux schreef:
Hoe lang is de pony al bij je ? Want grote kans dat deze het dan allemaal niet kent

2 jaar

Zoveel kan hij dan niet verwaarloosd zijn, maar hij is dan vast ook geen deken gewend. Ik zou hem geen deken gaan op doen als hij nat is. Eventueel kun je het wel af en toe oefenen met een zweetdeken.

TimLover123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 19:27

haffylover schreef:
Dan kent hij het concept wellicht niet eens.

en verplaatst je een in het paard kom ineens iemand met ene groot eng gind wat je niet ken aan , paarden zijn vlucht dieren

je hebt gelijk
die deken gaat het huis uit, want ik ga mn timmie nevr nooit scheren.

TimLover123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 19:30

2 jaar[/quote]

Zoveel kan hij dan niet verwaarloosd zijn, maar hij is dan vast ook geen deken gewend. Ik zou hem geen deken gaan op doen als hij nat is. Eventueel kun je het wel af en toe oefenen met een zweetdeken.[/quote]

ik bendoel, ik heb hem 1,5 jaar.
hij was super dun, en super zielig.
hij was DUSWEL verwaarloosd

maar bedankt voor je hulp ;)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:13

TimLover123 schreef:
2 jaar

Zoveel kan hij dan niet verwaarloosd zijn, maar hij is dan vast ook geen deken gewend. Ik zou hem geen deken gaan op doen als hij nat is. Eventueel kun je het wel af en toe oefenen met een zweetdeken.[/quote]

maar bedankt voor je hulp ;)[/quote]

Veulens van 6 maanden zijn niet altijd even sterk en dik .. Super dun is waarschijnlijk een slungelige bouw. Iets wat veulens vaak hebben

Timendiedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:15

VivaByoux schreef:
TimLover123 schreef:
2 jaar

Zoveel kan hij dan niet verwaarloosd zijn, maar hij is dan vast ook geen deken gewend. Ik zou hem geen deken gaan op doen als hij nat is. Eventueel kun je het wel af en toe oefenen met een zweetdeken.

maar bedankt voor je hulp ;)[/quote]

Veulens van 6 maanden zijn niet altijd even sterk en dik .. Super dun is waarschijnlijk een slungelige bouw. Iets wat veulens vaak hebben[/quote]

je weet neit waar die stond, hij had geen stal, super kleine wei (geen gras) en nooit had ie aandacht, hij was ook gwn super bang. jij weet niet hoe het was oke!
(dit is ook mijn account)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:39

Niet gelijk zo aangevallen joh. Ik weet inderdaad niet hoe het was, maar dan hoef je niet gelijk zo te doen.

En daarbij mag je op bokt maar 1 account dus ik tem even..