Hoi,
Dit jaar is [paard] alweer 3 jaar bij ons, klinkt niet heel lang maar ik wil toch even ons verhaal kwijt..
Ten eerste ik was 11 toen ik haar kreeg, en ik weet dat ik ook fouten heb gemaakt!
ons verhaal begon zo:
Mijn oude verzorgpony ging weg, ik kreeg na lang wachten een eigen pony. (13-09-2012) een 5 jarige shetlander, met begeleiding bereden maar echt goed op de hulpen was ze niet. Het rijden ging dan ook lang niet zonder slag of stoot, ik ben er vaak vanaf gevallen en heb vaak geroepen dat ik dr niet meer wilde, maar we zijn doorgegaan, er is veel gebeurd tijdens het rijden, denk aan onder de linten door schieten als ik erop zat, ze is op mij gevallen en is over me heen gelopen.. nee ze was niet de ideale pony..
inmiddels was het augustus 2013 en ging het al een stuk beter, we hadden ons ingeschreven voor een onderling wedstrijdje en waren daar dus hard voor aan het trainen, maar een week voor de wedstrijd ging het compleet mis.. [paard] schrok en trok zich los, ze was vol in paniek en wilde waarschijnlijk een bocht om een bramenstruik maken maar daar was een sloot, ze gleed uit en kwam met dr hoofd vast te zitten in de struik.. ze raakte totaal in shock, na een aantal pogingen stond ze op. maar gleed weg zo de sloot in. klinkt raar maar ik ben daar blij om! door het koude water kwam ze rustig bij, de brandweer was gebeld maar toen die aan kwam rijden schoot ze uit zichzelf al de sloot uit. Vaste dierenarts had geen tijd en we moesten dus een andere bellen, daar hebben we een half uur op moeten wachten, maar uiteindelijk was er niet meer nodig dan een kalmerings middel.
het ging al snel beter en we begonnen alles weer op te pakken, ik begon met grondwerk en vrijheidsdressuur, en ondertussen trainde we door. door dit is [paard] wel bang voor bepaalde dingen geworden... In derest van 2013 is er veel gebeurd, dit hoeft niet allemaal op internet.
uit eindelijk, en omdat ik te groot werd en we geen zin meer in het rijden hadden, zijn we daar begin 2014 mee gestopt. het is goed zo.
vrijheidsdressuur ging beter en enkele maanden later was ze een leuke beginners pony voor een jongetje van 7. wie had dat ooit gedacht?
ze ging geregeld mee als handpaard en samen maakte we lang wandelingen, ik had dr nog nooit zo vrolijk en blij meegemaakt!
helaas ging het 28-09-2014 weer mis, ze schrok en ging achter een ander paard langs, ze moest los gelaten worden en tegelijkertijd gingen de voorste galopperen. [paard] ging rennen en stopte niet meer. mijn vriendin is er achteraan gegaan en ik ben zelf bij de groep gebleven. toen ze me met het nieuws opbelde dat ze dóór het glas van een bushokje was gerend ben ik maar zelf gaan rennen (iemand anders had de pony waar ik op reed overgenomen), dit verhaal kreeg ik te horen
ze rende de verkeerde kant op, richting de provinciale weg, maar daar was een bushokje, ze rende er dwars doorheen.. door alle 2 de ramen, inmiddels had iemand zn auto dwars over de weg gezet waardoor ze moest omkeren en terug naar de weide moest rennen, dat deed ze en daar zag ik dr ook weer
ik ving dr, en ging met dr stappen, de dierenarts was er supersnel bij en noemde dit een wonder, ze had NIKS. nikss?! ja je lees het goed, op een wondje bij haar oog na, maar die was de volgende dag ook weer verdwenen, toen gingen we een hele lange en zware winter in, ze zat totaal niet lekker in haar vel... deed me ongeloofelijk veel pijn, en zelfs gedacht om dr te verkopen. gewoon omdat ze dan opnieuw kon beginnen.
de lente begon en alles ging langzaam beter, ze werd vrolijk en werkte weer mee, en zo is het het hele jaar gebleven, als ik dr niet kan vangen is dat puur een spelletje voor haar, de benen vliegen alle kanten op en zodra ik niet meer meedoe komt ze ook gewoon, wauw wat ben ik blij met haar!
Ik moest dit even kwijt, eerst wilde ik een normaal foto topic maken maar toen ik eenmaal aan het schrijven was kwam er dit uit, ik ben best veel vergeten zoals dat ze met een zwaar gekneust been heeft bezorgt omdat ik dr sokjes wilde knippen, peesblessures en een ongelukje bij de hoefsmid.
in ieder geval respect als je dit hebt gelezen!
afgelopen maand (manen heeft ze afgeschuurt...

en 2012, dit is de oudste foto die ik van ons samen heb die eventueel op internet mag