We make progress

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoviManoe

We make progress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 13:41

Hoihoi!

blits en ik trainen hard verder en we komen er langzamerhand wel :j
Hij maakt sprongen voorwaarts, en ik kom er langzamerhand met mn houding ookwel, hier even een plaatje van 7 maandjes terug

Afbeelding'

Een paar maanden terug had ik een topic van een les gezet, dit is gewoon een lekkere training in t gouden uurtje! werkpuntjes zijn mijn armen en mn bekken soms wat meer kantelen, en zijn stelling rechtsom en galop linksom. Maar alles pakt hij top aan! :D linksboven is geen watermerk of iets, dit is gewoon de datum haha!

ohja, soms lijkt het alsof ik er gespannen opzit, dit hoor ik ook vaker, dit is gewoon puur geconcentreert! 8)7
2. instappen
Afbeelding

3. Afbeelding

4. drafje rechtsom
Afbeelding

5. draf linksom
Afbeelding

6. zn knappe koppie <3
Afbeelding

7. galop rechtsom
Afbeelding

8.Afbeelding

9. :o :D
Afbeelding

10. helaas galop linksom maar een paar fotos
Afbeelding

11. Afbeelding

12. uitgalop galoperen, dat vind ie heerlijk!!
Afbeelding

13. Afbeelding

14. _/-\o_
Afbeelding

15.
Afbeelding

Leuk als jullie het gelezen hebben, welke foto vinden jullie het leukste? :o
en tot de volgende keer !

Luckyy80

Re: We make progress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:46

Wat een leuk beestje! Jullie zijn inderdaad vooruit gegaan!
Ik vind 14 heul schattig. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:56

Jullie zijn inderdaad al goed voor uit gegaan, wel een tip, probeer zo recht mogelijk boven je pony te blijven. Je bent al aan de grote kant en als je dan in de galop zelf ook nog naar binnen leunt maak je het voor hem nog moeilijker, zie foto 8. Verder rij je nog steeds met een "kippekontje",beugels nog iets langer en dan kun je ook beter zitten. Idd, bekken iets kantelen en ontspanning bij jezelf zoeken.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:04

Knappe pown <3 Jullie zijn een leuk duo, ik vind 14 en 15 heel leuk!
Hoe groot is hij?

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:08

Wat een vooruitgang! Ziet er super uit ga zo door:)

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 16:59

Tarenko schreef:
Knappe pown <3 Jullie zijn een leuk duo, ik vind 14 en 15 heel leuk!
Hoe groot is hij?

ik heb geen idee eigenlijk :o slecht he haha

bigone schreef:
Jullie zijn inderdaad al goed voor uit gegaan, wel een tip, probeer zo recht mogelijk boven je pony te blijven. Je bent al aan de grote kant en als je dan in de galop zelf ook nog naar binnen leunt maak je het voor hem nog moeilijker, zie foto 8. Verder rij je nog steeds met een "kippekontje",beugels nog iets langer en dan kun je ook beter zitten. Idd, bekken iets kantelen en ontspanning bij jezelf zoeken.

ja klopt, maar nu moet ik dit nog doen omdat hij anders overspringt !

Dankjewel iedereen ;)

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:03

Wauw! Jullie zijn zeker met sprongen vooruit gegaan! Ga zo door <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:58

Overspringen in galop zou niet van jouw lichaamshouding af moeten hangen. Op deze manier dwing je de pony in deze galop te blijven terwijl hij er dus de balans nog niet voor heeft, dit is niet de juiste manier, probeer de pony gewoon op zijn eigen benen te laten lopen want anders loop je in de toekomst tegen problemen aan met het rijden. Als hij op één kant elke keer overspringt dan kan er ook in het lichaam iets niet helemaal lekker zitten.

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 09:57

bigone schreef:
Overspringen in galop zou niet van jouw lichaamshouding af moeten hangen. Op deze manier dwing je de pony in deze galop te blijven terwijl hij er dus de balans nog niet voor heeft, dit is niet de juiste manier, probeer de pony gewoon op zijn eigen benen te laten lopen want anders loop je in de toekomst tegen problemen aan met het rijden. Als hij op één kant elke keer overspringt dan kan er ook in het lichaam iets niet helemaal lekker zitten.

Dit is puur zijn evenwicht, hij is hier al op gecontroleerd en is er ook voor gemasseerd.

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 09:58

Zeepsop schreef:
Wauw! Jullie zijn zeker met sprongen vooruit gegaan! Ga zo door <3

Dankjewel!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:22

Ziet er erg vriendelijk uit! Hij loopt mooi met zijn neusje eruit, dat zie ik graag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:47

xLes schreef:
Ziet er erg vriendelijk uit! Hij loopt mooi met zijn neusje eruit, dat zie ik graag :)

Dat is omdat er onwijs veel spanning zit in de kaak, de pony geeft helemaal niet na maar wordt in een houding gedwongen. Amazone heeft op alle foto's heel veel spanning op haar armen/handen en trekt haar rug hol. Jammer! Ik zou graag een stuk meer ontspanning zien zodat de pony kans krijgt om op eigen benen te lopen. Des te eerder komt die balans in orde :) Ik zou goed je houding onder handen nemen en naar die ontspanning toe werken. Je hebt in ieder geval een hele leuke pony :j

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 21:01

Bizzybijtje schreef:
xLes schreef:

Dat is omdat er onwijs veel spanning zit in de kaak, de pony geeft helemaal niet na maar wordt in een houding gedwongen. Amazone heeft op alle foto's heel veel spanning op haar armen/handen en trekt haar rug hol. Jammer! Ik zou graag een stuk meer ontspanning zien zodat de pony kans krijgt om op eigen benen te lopen. Des te eerder komt die balans in orde :) Ik zou goed je houding onder handen nemen en naar die ontspanning toe werken. Je hebt in ieder geval een hele leuke pony :j

Kom jij hem morgen even rijden op de manier dat jij denkt dat werkt? :')
xLes schreef:
thanks!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:08

Waar slaat dat nou weer op? :\

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:15

Volgens mij geeft Bizzybijtje precies het goede commentaar.. Probeer er iets van te leren, nieuwe inzichten te krijgen.
Ik zie ook een redelijk geforceerde pony, ook zie ik op veel foto's buitenstelling, vooral in galop, of hij scheurt keirecht door de bocht. Ik zou zeggen, rij eens met wat minder nadruk op dat rond en nageeflijk en oefen eens wat meer met stelling. In buitenstelling is het (met name voor jonge pony's met onbalans) bijna onmogelijk om goed ontapannen te galopperen. Naar binnen hangen helpt dan niks omdat je pony zijn lichaam de andere kant uit draait. Dan vind ik t niet zo raar dat hij overspringt.
Het ziet er al wel beter uit dan de eerste foto en je pony heeft zeker potentie! Succes met verder oefenen :)