Grootste uitdaging tot nu toe... Godiva!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jorteee

Grootste uitdaging tot nu toe... Godiva!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 19:21

Sinds ongeveer drie maanden heb ik mijn vierjarige merrie (Advance x Orthos) van ongeveer 1,66m groot. Ik rijd zelf jonge paarden in en ben heel wat gewend, maar moet zeggen dat dit mijn grootste project tot nu toe is.

Laten we beginnen met dat mensen me voor gek verklaarden toen ik zei dat ik haar voor mezelf wilde hebben. We hadden haar namelijk samen met drie andere paarden van de fokker gekocht voor de verkoop en ze liet al snel zien dat ze niet makkelijk was. Ze was nooit van haar leven aangeraakt (geen halster, niet bekapt). We hebben haar in de vrachtwagen (met een strop om haar nek en toen ze tussen de schotten stond) een halster om gekregen en alsnog stond ze te bokken en te steigeren. Natuurlijk niet de manier, maar anders kon ze sowieso niet van de vrachtwagen af. Toen heeft ze de eerste dagen op stal gestaan, daarna de box open en langs stroomdraadje naar paddock. Het was nogal een uitdaging elke keer. Haar vriendin besloot toen uit de paddock te springen, Godiva erachteraan en alle benen kapot. Daarna hebben we veel gekroeld, halster om en af gedaan, gelongeerd, geaaid, snoepjes gegeven etc etc. En ondertussen is ze een echte knuffelkont, loopt ze braaf mee aan het touwtje en rij ik een soort van rondje in de bak! Nog veel werk aan de winkel, maar ze komt van ver dus ben heel erg blij!

Op chronologische volgorde:

Los in de paddock
Afbeelding

Afbeelding

Langzaam aan wat longeren
Afbeelding

Heeel veel knuffelen, ze lijkt o zo lief, maar heeft ondertussen al drie mensen geslagen, we houden vol. :+
Afbeelding

Afbeelding

Lekker aan het wandelen, ze zit al veel mooier in vacht en spieren nu.
Afbeelding

Afbeelding

Thanks voor het lezen!

Luckyy80

Re: Grootste uitdaging tot nu toe... Godiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:51

Poeh, respect dat je volhoudt! Het is een leuk beestje om te zien!

Collie2008

Re: Grootste uitdaging tot nu toe... Godiva!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:53

Dat wordt heus een mooie dame!

Maarre 4 jaar nooit naar de hoefsmid? :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:57

Wat een onwijs mooi paard! Ze zal vast al veel hebben meegemaakt, of juist nog helemaal niets dat ze je niet snapt en alles nog moet accepteren en daarom dit gedrag vertoont...

Jorteee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 20:14

Collie2008 schreef:
Dat wordt heus een mooie dame!

Maarre 4 jaar nooit naar de hoefsmid? :+

Dankje! Nee, de rest van de paarden van die fokker ook niet. Je kan je voorstellen hoe hun hoeven eruit zagen :(