Hoewel ik weet dat er meerdere soortgelijke topics zijn geweest, wil ik toch graag een eigen openen want ik zit namelijk ergens mee in mijn hoofd en dat wil ik graag met jullie delen.
ik rij nu zo'n 10 jaar op de manege en doe nu ongeveer 3/4 jaar aan het verzorgen en bijrijden van andermans pony's maar sinds mijn huidige verzorgpony een paar maanden terug na 2 jaar is verkocht.
en ik al meerdere pogingen gedaan heb om een verzorgpaard of bijrijdpaard te zoeken in de omgeving, maar ik weet niet het lukt gewoon niet. Er is zo weinig te vinden.
maar ook de passie mis ik bij het bijrijden van andermans pony's je moet altijd rekening houden met jun wensen en regels en tuurlijk het is logisch maar het geeft niet dat gevoel en ook het gevoel dat het ineens op kan houden en dat ze op een dag zeggen nou sorry maar hij staat in de verkoop dit is je laatste maand dat viel me ook erg zwaar.
En daarom begint het toch steeds meer te kriebelen om een eigen paard te kopen...maar ik weet dus niet of ik het nou ook echt moet doen en daarom vraag ik graag jullie mening.
ik zal even kort iets vertellen over mijn leven:
ik ben 16 jaar en dit jaar gestart met mijn opleiding helpende zorg en dat gaat allemaal erg goed heb dinsdag wel een lange dag maar verder is het een fijn rooster. ik heb me er ook al goed in verdiept en met mijn ouders besproken en die vonden alleen de stallingsprijzen in onze regio best duur maar dan zal ik is heel goed moeten kijken voor een doe het zelf stalletje dat minder kost is ook geen probleem. verder sta ik overal voor open ik weet dat het veel geld kost want ik heb al veel andere topics gelezen over bijv. wat kost een paard nou daadwerkelijk? en nog meer gelijkwaardige topics. en sta dus ook open voor andere opties maar ben daarin dus ook ten einde raad en heb daarom dus besloten op deze topic aan te maken.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
xxx