3 jarige Sjef nu 2 maanden verder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

3 jarige Sjef nu 2 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 14:50

2 maanden geleden plaatste ik een topic over mijn 3 jarige guppie. Er ontstond toen nog al een discussie over zijn hoofdhals houding

[RIJ-ITP] 3 jarige Sjef (easy game) aan het werk

Inmiddels zijn we anderhalve maand verder en ik vind het wel leuk om te zien hoe hij veranderd.

Op stand
Sjef nu
Afbeelding

Sjef 3 maanden terug
Afbeelding

In het rijden
Afbeelding

Voor het eerst balkjes draven en een sprongetje.

En voor het eerst op vreemd terrein, wat hij wel erg spannend vond waardoor ik er behoorlijk aan moest rijden.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 10-10-15 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Filmpjes zichtbaar gemaakt

Narcissa

Re: 3 jarige Sjef nu 2 maanden verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:30

Zo die is mooi uitgegroeid in die tussentijd!

Je laatste foto vind ik wel erg onaangenaam ogen. Daar loopt hij serieus te diep.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:33

Die laatste is denk ik een vóór foto...aan de bespiering te zien :D

Knappe vent zeg! Die kan alleen maar gaver worden :9

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:39

Ik vind het echt een heel mooi en aansprekend paardje ! :j
Probeer 'm misschien iets rustiger te rijden en vaak te belonen als ie iets goed gedaan heeft...positieve feedback van jouw kant kan wonderen doen als ze wat onzeker zijn :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 15:53

Die beloning krijgt hij zeker. Als je goed kijkt zie je dit ook op het filmpje van het springen.

Op zich valt dat harde werken wel mee. Op het laatste filmpje moet ik inderdaad hard werken. Daar blaast hij zich enorm op en komt hij terug. Zonder gaspedaal kan ik niks dus dat moet eerst hersteld worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:09

Ik had mijn post nog aangepast...het klonk minder fijn dan dat ik bedoelde :o
Super dat je 'm veel beloont, brengt meestal toch wat rust in het peerdje. Zag/zie de beloning niet op het springfilmpje..sorry...moet om een bril denk ik :')

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:28

Wat heb jij een prachtpaard onder je kont!
Mis ook wat de rust en ontspanning maar snap dat dat ook nog zoeken is bij jong paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:12

Ik heb je eerdere topic gezien, en toen dacht ie dat ie zelf achter de tegel kroop. Maar nu zie ik dat jij wat in paniek raakt zodra hij zijn hoofd omhoog doet en hem dan meteen met je hand weer omlaag werkt. Dat is goed te zien in het springen, je wil perse het hoofd omlaag houden, maar daardoor ziet hij niet goed waar je hem op af stuurt en komt ie er niet lekker bij. Laat hem gweoon lekker even kijken, neusje eruit en gewoon contact houden. Niet zo angstvallig meteen dat hoofd weer omlaag willen hebben.
Ook in het dressuurmatige, je zit linksom er behoorlijk aan te trekken in het laatste stuk, probeer juist met je been naar je hand toe te gaan rijden, en niet zo krampachtig dat hoofd omlaag te willen hebben. Want daardoor wordt je wat onvriendelijk. Het is een jong paard dus hij mag nog wat zoekerig zijn, ook met zijn hoofd omhoog. Geef hem de tijd, en hou het vertrouwen in je aanleuning.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 20:28

Misschien niet handig om filmpjes neer te zetten waar alles nog spannend is. Maar vond het zo knap van hem hoe hij nieuwe dingen oppakt

In het laatste filmpje vind ik mijn handen soms zelf ook storend. Maar dat was ook echt redden wat er te redden viel. En misschien heb je gelijk en grijp ik dan te snel in.

In het spring filmpje zie je denk ik dat ik corrigeer als hij naar links wil uitwijken. Het is niet dat ik bang ben dat hij daar zijn hoofd er uit steekt

Het filmpje over de balkjes is dan het meest representatief over hoe hij normaal de baan doorgaat. Daar vind ik dat hij al veel stabieler naar de hand blijft toelopen.
Dit is ook wel te zien hoe hij zich ontwikkelt qua spieren.

Wel moet ik leren om mijn teugels op te houden :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:14

ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien!Paard lijkt mij erg hoog opgooien,hij komt erg van de vloer :D
Prima bewegingen!Te diep vind ik persoonlijk minder erg dan kop omhoog en weggedrukte rug.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:20

Sorry, maar dit vind ik er niet goed uit zien. Je kunt gewoon zien dat jij veel druk op de teugels hebt. Laat je paard eerst eens op zijn eigen benen leren lopen. Dan komt die hoofdhouding vanzelf wel goed.

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:31

Jullie gaan echt de goede kant op..

Vindt het ook super van je dat je de filmpjes toch plaats
Niet iedereen zou dat hier durven...

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:33

Wat een omtzettend gaaf paard! Eve een tip voor het springen. Leg een drafbalk voor de sprong neer en plaats de hindernis tegen de bakrand aan. Het is een jong paard dus op deze manier maak je het wat makkelijker voor hem en dan hoef jij niet zoveel te regelen.
Verder valt mij in het laatste filmpje op dat je alleen maar over de hoefslag rijdt. Doe je dit bewust? Ik zou zeggen maak veel verschillende figuren. Ook dit kunnen lange lijnen zijn maar zo hou je je paard aan het werk en leert ie meer.