Mijn wereld paard in het afgelopen jaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Mijn wereld paard in het afgelopen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 13:56

:wave:

Een dik jaar geleden overkwam mij iets waarvan je nooit zou denken dat je dat zal overkomen en ik werd afgevoerd met de ambu, de gevolgen waren behoorlijk.
Ik zag er niet uit, foto's zal ik jullie besparen maar de mensen die mij kennen kunnen dit beamen.
http://i59.tinypic.com/11met7k.jpg

Tot op de dag van vandaag vragen mensen elke keer nog hoe het nu gaat, en of ik nu niet bang ben, sommige verklaren mij voor gek dat ik nog actief ben tussen de paarden, en de ander bewonderd dat juist weer.

Maar de enige reden dat ik dat nog ben, is mijn eigen eerste paard, die nu inmiddels een leeftijd van 21 jaar heeft bereikt.
Er zijn voorheen momenten geweest dat ik gedacht heb hem weg te zetten, ik had immers andere paarden met meer potentie onder m'n kont, maar god wat ben ik blij dat ik hem al die tijd bij mij heb gehouden, hij is sinds afgelopen jaar het enige paard dat ik nog regelmatig onder mij heb, het paard dat met mij mee denkt, en altijd vertrouwen geeft.

Daarom open ik ook dit topic, op hem eens een keer in het zonnetje te zetten.
--

Een paar dagen nadat ik uit het ziekenhuis was is mijn moeder zo lief geweest mij naar stal te brengen, de stal eigenaar plukte mijn paard uit de wei.
Wat was hij lief, voorzichtig en oplettend;
Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen kreeg hij af en toe beweging van stalgenoten, maar voornamelijk bracht hij zijn vrije tijd door op het weiland:
Afbeelding

Een week of 6/7 later was ik toe aan het kijken hoe mijn instructeur mijn paard aan het rijden was toen mijn ouders en nog wat stalgenoten ook bij de bak kwamen.
Ik mocht er even op! Met 3 man hebben ze mij erop gekregen en jeetje wat was ik blij.
Afbeelding

De tweede keer moest natuurlijk ook snel volgen en dit keer met rijbroek aan :p
Mijn stalgenoten hielpen nog steeds met het klaar maken van het paard en het opstappen, ze zijn echt geweldige hulpen geweest!
Dat koppie, daar smelt je toch van <3
Afbeelding

Niet veel later kreeg ik het voor elkaar zelf lang genoeg te kunnen staan om hem zelf te poetsen, ook al is deze foto niet geweldig bijzonder, ik vind het toch leuk om hem even te delen. Wederom bleef hij muisstil staan en mocht ik steunen op hem.
Afbeelding

Dan een kleine sprong in de tijd, bij de fysio deed ik veel balans oefeningen en probeerde we mijn spieren weer sterker te maken. Ik begon weer wat fanatieker naar stal te gaan en draafde ondertussen ook al weer wat rondjes.
Besloten om de beugels iets korter te doen zodat ik een betere balans kon houden en t paard keek regelmatig achter om te checken of ik er nog zat :')
Afbeelding

De tijd ging verder en tussen alle controles en afspraken door genoot ik ontzettend van hem:
Afbeelding

Ondertussen had ik hard genoeg gewerkt om weer een klein sprongetje te proberen, en waar mijn paard normaal nogal aantrekt op de hindernis en vrij enthousiast gallopeerd was hij nu de rust zelf en had ik alle tijd om mee te denken en de beweging te volgen, hoewel dat nog niet optimaal ging:
Afbeelding

Zo ging de rest van de tijd verder, en maakte ik steeds weer meer ontwikkeling door waardoor we nu weer redelijk rond kunnen rijden.
Afbeelding

Het is nog steeds niet zoals dit, en de vraag is of ik dat ooit nog voor elkaar ga krijgen:
Afbeelding

Maar wat maakt het uit, ik heb hem nog op stal en daar ben ik meer dan ontzettend blij en dankbaar voor!
Afbeelding

:wave:

xniieeenke

Re: Mijn wereld paard in het afgelopen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:58

Wat mooi zeg!
Prachtig dat je paard zo'n rekening met je houd als je herstellende bent <3

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:07

Fijn zeg alle hulp van iedereen en dat je op deze manier toch weer van het rijden kunt genieten, ook al is het niet zo als eerst! Wel een toppaard zo te horen!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 16:52

xniieeenke schreef:
Wat mooi zeg!
Prachtig dat je paard zo'n rekening met je houd als je herstellende bent <3

Dankje!
Ja echt onwijs, ik vind t ook mooi dat ze dat aanvoelen ofzo, je ziet dat bij andere mensen die minder mobiel zijn ook.

flappie28 schreef:
Fijn zeg alle hulp van iedereen en dat je op deze manier toch weer van het rijden kunt genieten, ook al is het niet zo als eerst! Wel een toppaard zo te horen!

Zeker! Ik heb echt een fijne groep mensen om mij heen wat dat betreft.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:04

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar heel veel sterkte met je herstel.

Wat fijn dat je joun vriendje nog steeds hebt en nu extra kan genieten van hem! Hij ziet er trouwens ook super uit :D

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:23

Wat een ontzettend leuk paard, hij heeft een hele lieve uitstraling!
Veel sterkte met het herstel :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 12:09

gett schreef:
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar heel veel sterkte met je herstel.

Wat fijn dat je joun vriendje nog steeds hebt en nu extra kan genieten van hem! Hij ziet er trouwens ook super uit :D

Dankjewel! Ik hoop dat ik het hem zo goed kan houden, en dat hij nog een aantal jaar mee gaat :)

vanspeijk schreef:
Wat een ontzettend leuk paard, hij heeft een hele lieve uitstraling!
Veel sterkte met het herstel :)

Ah dankjewel !

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:17

Wat leuk te lezen, pas maar goed op je vriendje :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:28

Wat heb je een prachtig paard! :D
Ziet er goed uit!!

Ik heb ook geen idee dat er is gebeurt maar vind het wel heel leuk om te lezen dat het wel beter gaat met je.
En dat je geniet van alle mooie en kleine dingen :)

Sterkte met je verdere herstel :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:04

Mooi!!

Ik heb even in je berichten gespiekt, maar kan zo niet vinden wat voor ongeluk je hebt gehad, ik lees wel wat over een gebroken schedel, ben jij diegene die in de stalgang was en daar omver is gelopen met paarden naar binnen doen??

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 14:58

_KiMbErLeY_ schreef:
Mooi!!

Ik heb even in je berichten gespiekt, maar kan zo niet vinden wat voor ongeluk je hebt gehad, ik lees wel wat over een gebroken schedel, ben jij diegene die in de stalgang was en daar omver is gelopen met paarden naar binnen doen??

Haha wat grappig, ja dat ben ik.
Dat topic bestaat niet meer vandaar dat je het verhaal niet terug hebt kunnen vinden.
Ik brak indd mn schedel op zo'n manier dat ik ook mn hersens beschadigde, en mijn been ziet er ook niet zo mooi meer uit.
Ga nooit onder een paard gaan liggen jongens :Y)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 14:59

Hobbyhorse schreef:
Wat leuk te lezen, pas maar goed op je vriendje :D

Dankje, doe ik zeker!

EngeltjeS schreef:
Wat heb je een prachtig paard! :D
Ziet er goed uit!!

Ik heb ook geen idee dat er is gebeurt maar vind het wel heel leuk om te lezen dat het wel beter gaat met je.
En dat je geniet van alle mooie en kleine dingen :)

Sterkte met je verdere herstel :)

Dankjewel & zie bericht hier boven :)

Naover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:07

wat een verhaal!!
ik heb het met kippenvel gelezen, het ontroerde me zo hoe sterk je bent gebleven en hoe lief je paard is en hoe goed iedereen je erdoorheen hebt gesleept en dan zo een resultaat! '
heel erg gaaf nog een hele mooie tijd met je paard en hopelijk wordt je ooit nog helemaal de ouwe.
;) <3 :j _/-\o_

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:15

MonteKarlo schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:
Mooi!!

Haha wat grappig, ja dat ben ik.
Dat topic bestaat niet meer vandaar dat je het verhaal niet terug hebt kunnen vinden.
Ik brak indd mn schedel op zo'n manier dat ik ook mn hersens beschadigde, en mijn been ziet er ook niet zo mooi meer uit.
Ga nooit onder een paard gaan liggen jongens :Y)

oow oke! Volgens mij heb ik je toen ook gevolgd... herkende je naam alleen niet!

Maar hoe gaat het nu met je hersens??

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 15:29

Naover schreef:
wat een verhaal!!
ik heb het met kippenvel gelezen, het ontroerde me zo hoe sterk je bent gebleven en hoe lief je paard is en hoe goed iedereen je erdoorheen hebt gesleept en dan zo een resultaat! '
heel erg gaaf nog een hele mooie tijd met je paard en hopelijk wordt je ooit nog helemaal de ouwe.

En van zulk soort berichtjes krijg ik weer kippenvel :o
Onwijs bedankt!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:19

Je bent een kanjer en montie natuurlijk ook!!!!! <3

Naover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:49

MonteKarlo schreef:
Naover schreef:
wat een verhaal!!

En van zulk soort berichtjes krijg ik weer kippenvel :o
Onwijs bedankt!

;) :D :)

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:27

Aah lieve Montie! Mooi topic Timna :)

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:51

Wow wat een verhaal, wat mooi dat je zo geholpen word en wat een fijn paard hij lijkt echt voorzichtig met je te doen!
Fijn dat het nu beter gaat, succes met je verdere herstel!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 14:47

Yanne_RP schreef:
Aah lieve Montie! Mooi topic Timna :)

Haha <3

elsa91 schreef:
Wow wat een verhaal, wat mooi dat je zo geholpen word en wat een fijn paard hij lijkt echt voorzichtig met je te doen!
Fijn dat het nu beter gaat, succes met je verdere herstel!

Dankjewel! Komt goed!