Cuba - All Nations Cup - Aachen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Cuba - All Nations Cup - Aachen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 21:02

Afbeelding

Het laatste weekend van september wordt ieder jaar de All Nations Cup Aachen georganiseerd, op het CHIO-terrein. In de binnenhal lopen hier de mooiste Arabische showpaarden ter wereld, die speciaal hiervoor worden ingevlogen van over de hele wereld. Maar buiten, is het een hele andere wereld. Zowel Arabische volbloeden als halfbloeden laten hier zien dat zij veel meer zijn dan alleen mooi en zetten hun beste beetje voor in de verschillende dressuur- en springklasses.

Vorig jaar behaalde ik hier met Cuba (Arben x Djaikha) zowel op de zaterdag als de zondag een top 10 plaatsing *\o/*
Vlak daarna werd ik helaas erg ziek, met een ziekenhuisopname van bijna 2 weken tot gevolg. Het herstel hiervan duurde ontzettend lang, vooral ook qua energie en conditie. Toch hebben we de gok gewaagd en zijn we afgereisd naar Duitsland.

Afbeelding
Ik was absoluut nog niet zeker van mijn rijden en zag erg op tegen het doorzitten. In de Duitse proeven wordt het zeer voorwaarts rijden erg gewaardeerd. Dit is in combinatie met doorzitten en ontbrekende buikspieren niet zo erg prettig :+ Helaas is ook terug te zien in de foto's dat ik moeite heb met mijn zit en ademhaling.

Afbeelding
We waren met een gezellig team, mét supergroom :D Natuurlijk hoopten we allemaal op goede resultaten, maar de sfeer was zo top, dat zelfs eventuele minder goede resultaten geen smet op het weekend waren. Iedereen was super gemotiveerd, maar ook gewoon enthousiast voor elkaar! Ook de paarden hadden het goed naar hun zin, in de prachtige nieuwe stallen stonden ze super chique. Zelfs Cuba gedroeg zich boven verwachting en heeft alleen de laatste dag veel staan weven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de A9 op zaterdag vierden we een Nederlands feestje. Van de 7 prijzen waren er maar liefst 4 voor ons team :D
Marijke en haar puppy Nureyev behaalde een 2e plaats met een score van 76%, ik en Cuba werden 3e met 74%, Cindy en Angel Elegantka werden 5e met 72% en Karin met Strike of Gold 7e met 68%! :)F

Afbeelding

Op zondag hadden zowel de paarden als de ruiters wat meer last van spanning. De L3 is een moeilijkere proef en er werd ontzettend streng gejureerd. Meerdere ruiters kwamen met 40-45% de ring uit. Niet goed voor je zelfvertrouwen 8)7
Toch behaalden we als Nederlanders ook hier resultaten. Marijke en Biblion werden 3e met 66% en ik en Cuba werden gedeeld 5e met 58%.

Afbeelding

Afbeelding

En toen kwam de shock. We zijn van zo ver moeten komen, een half jaar geleden kon ik niet eens op een paard zitten, laat staan rijden. En nu behaalden we ondanks dat 2x een top 5 plaats, waar we vorig jaar nog 2x top 10 waren!!

Als klap op de vuurpijl behaalden we zilver met het Nederlandse team! Achter Duitsland en voor Denemarken :)F

Afbeelding

Ondanks dat het rijtechnisch niet onze beste foto's zijn en ik me kapot erger aan dat mijn jasje nog steeds te strak zit, wilde ik ons verhaal toch graag met jullie delen. We hebben een top weekend gehad, met alle goede prestaties, alle leuke en lieve mensen en natuurlijk mijn gekke Cuubs die mij zo goed als mogelijk tegemoet komt en probeert op te vangen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks mijn ziek zijn en het daardoor ook niet in topconditie zijn van Cuubs, hebben we dit jaar toch al weer een paar mooie stukjes laten zien. Zo behaalden we naast de titel Bestgaand Rijpaard op de Nationale keuring maar liefst 2x een Gold Medal in Internationale Riddenclasses, waren we de beste M2 combinatie op de Nederlandse Kampioenschappen van het stamboek en behaalden we eind augustus ons 10e winstpunt in de M2.
Momenteel trainen we rustig verder op mijn conditie en Cuba zijn kracht. We hopen begin volgend jaar klaar te zijn voor de overstap naar het Z :)

Spoiler:
In de Duitse proeven wordt zeer lichte verzameling gevraagd. Bovenstaande foto's geven dus geen beeld van hoe wij momenteel onze M2 proeven rijden

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Cuba - All Nations Cup - Aachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:25

Ik vind het knap van je Vera, je gaat gewoon altijd maar door hè :)) En dan zulke prestaties met een lijf dat tegenwerkt, top! Hulde voor het hele Nederlandse team trouwens, prachtige plekken behaald!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:35

Wauw super leuk, gefeliciteerd met je behaalde resultaten! Gaaf dier heb je ook onder je kont.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:42

Wat een gave foto's! Ziet eruit als een prachtig weekend. En top dat je - ondanks dat het lijf nog niet geheel meewerkte - zulke goede resultaten hebt neergezet. Jullie zijn een mooie combinatie:)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 09:32

Bedankt voor de lieve reacties! Het is gewoon al heel gaaf om daar te rijden, een paar maanden terug liepen alle grote namen uit de dressuurwereld hier nog op het EK :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:21

Wat een mooi sfeerbeeld en de rijderij ziet er ook heel vriendelijk uit. Complimenten hoor! Lijkt me ook super gaaf om daar te rijden :j

Gefeliciteerd met de top resultaten!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:11

Niet zo streng voor jezelf zijn. Vind je er netjes opzitten nav je verhaal. En wat een topscores. Super.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 11:42

FriesWytske schreef:
Niet zo streng voor jezelf zijn. Vind je er netjes opzitten nav je verhaal. En wat een topscores. Super.

Haha je klinkt als mijn ouders+instructrice :)
Maar ik zit nog zo in mijn hoofd met hoe ik vorig jaar zat en vooral hoe goed mijn jasje toen paste :+
Soms wil ik zelf gewoon al te veel.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:44

Dat laatste herken ik. Wil ook regelmatig teveel en wordt dan ook op mijn vingers getikt door mijn instructeur

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:53

Wat een super prestaties! Het straalt van de foto's af dat jullie met z'n allen heel erg genoten hebben! :D +:)+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:39

Wauww super gaaf man! Lijkt me echt mega vet om daar te mogen rijden!
En met kruisingen of halfbloedjes wat word daar mee bedoeld of wat is toegestaan?

getty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 07:30

Kozbi schreef:
Wauww super gaaf man! Lijkt me echt mega vet om daar te mogen rijden!
En met kruisingen of halfbloedjes wat word daar mee bedoeld of wat is toegestaan?

NRPS met meer als een bepaald percentage Arabisch bloed.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:10

Wat een leuk verslag!! :))
En wat een goede prestaties!

Vast suoer gaaf om daar te rijden! Volgens mij kom jij er wel met je doorzettingsvermogen!

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:17

Vera! Gaaf verslag, duidelijk te zien dat jullie hebben genoten :)

Hele mooie prestatie!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:32

Uitgelicht! *\o/*

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:22

gefeliciteerd met jullie prestatie!
Wat een plezier straalt er ook vanaf! :D

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:01

Hoi Vera! Mooi verslag! Leuk dat je nog steeds zo met je arabiertjes bezig bent!
Heb je een paar maanden geleden in de Wouwse Plantage zien rijden!

Succes verder!

shettie100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:55

Foto 10 denk het paardje " Help wat krijgen we nou ?" _O-
maar jij hebt echt een droompaard! echt heel mooi <3

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 13:05

Jeeej uitgelicht *\o/*

shettie100 schreef:
Foto 10 denk het paardje " Help wat krijgen we nou ?" _O-
maar jij hebt echt een droompaard! echt heel mooi <3

Dankjewel <3
Haha ja die meneer wilde de rozet eerst aan het hoofdstel vast maken. Daar is Cuub niet zo van gediend, dus hij hield de man én de rozet maar even extra in de gaten :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:21

Leuk verslag Vera, het rijden ziet er, zoals gewoonlijk, keurig uit! :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:29

Gefeliciteerd! :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:31

Goed gedaan en een dikke proficiat!! Heb Cuba vorig jaar in Sint-Oedenrode gezien en vond hem wel heel cool :-)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:31

Ziet er heel goed uit! Je rijdt Cuba erg vriendelijk :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:47

CUubje <3 Herkende hem meteen in uitgelicht. Jullie zijn echt een topteam, en laten zien dat je met wilskracht en hard werken heel ver kan komen!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:09

mooi hoor in zo'n entourage, gefeliciteerd!