Het laatste weekend van september wordt ieder jaar de All Nations Cup Aachen georganiseerd, op het CHIO-terrein. In de binnenhal lopen hier de mooiste Arabische showpaarden ter wereld, die speciaal hiervoor worden ingevlogen van over de hele wereld. Maar buiten, is het een hele andere wereld. Zowel Arabische volbloeden als halfbloeden laten hier zien dat zij veel meer zijn dan alleen mooi en zetten hun beste beetje voor in de verschillende dressuur- en springklasses.
Vorig jaar behaalde ik hier met Cuba (Arben x Djaikha) zowel op de zaterdag als de zondag een top 10 plaatsing
Vlak daarna werd ik helaas erg ziek, met een ziekenhuisopname van bijna 2 weken tot gevolg. Het herstel hiervan duurde ontzettend lang, vooral ook qua energie en conditie. Toch hebben we de gok gewaagd en zijn we afgereisd naar Duitsland.

Ik was absoluut nog niet zeker van mijn rijden en zag erg op tegen het doorzitten. In de Duitse proeven wordt het zeer voorwaarts rijden erg gewaardeerd. Dit is in combinatie met doorzitten en ontbrekende buikspieren niet zo erg prettig
Helaas is ook terug te zien in de foto's dat ik moeite heb met mijn zit en ademhaling.
We waren met een gezellig team, mét supergroom
Natuurlijk hoopten we allemaal op goede resultaten, maar de sfeer was zo top, dat zelfs eventuele minder goede resultaten geen smet op het weekend waren. Iedereen was super gemotiveerd, maar ook gewoon enthousiast voor elkaar! Ook de paarden hadden het goed naar hun zin, in de prachtige nieuwe stallen stonden ze super chique. Zelfs Cuba gedroeg zich boven verwachting en heeft alleen de laatste dag veel staan weven. 

In de A9 op zaterdag vierden we een Nederlands feestje. Van de 7 prijzen waren er maar liefst 4 voor ons team
Marijke en haar puppy Nureyev behaalde een 2e plaats met een score van 76%, ik en Cuba werden 3e met 74%, Cindy en Angel Elegantka werden 5e met 72% en Karin met Strike of Gold 7e met 68%!

Op zondag hadden zowel de paarden als de ruiters wat meer last van spanning. De L3 is een moeilijkere proef en er werd ontzettend streng gejureerd. Meerdere ruiters kwamen met 40-45% de ring uit. Niet goed voor je zelfvertrouwen
Toch behaalden we als Nederlanders ook hier resultaten. Marijke en Biblion werden 3e met 66% en ik en Cuba werden gedeeld 5e met 58%.

En toen kwam de shock. We zijn van zo ver moeten komen, een half jaar geleden kon ik niet eens op een paard zitten, laat staan rijden. En nu behaalden we ondanks dat 2x een top 5 plaats, waar we vorig jaar nog 2x top 10 waren!!
Als klap op de vuurpijl behaalden we zilver met het Nederlandse team! Achter Duitsland en voor Denemarken

Ondanks dat het rijtechnisch niet onze beste foto's zijn en ik me kapot erger aan dat mijn jasje nog steeds te strak zit, wilde ik ons verhaal toch graag met jullie delen. We hebben een top weekend gehad, met alle goede prestaties, alle leuke en lieve mensen en natuurlijk mijn gekke Cuubs die mij zo goed als mogelijk tegemoet komt en probeert op te vangen

Ondanks mijn ziek zijn en het daardoor ook niet in topconditie zijn van Cuubs, hebben we dit jaar toch al weer een paar mooie stukjes laten zien. Zo behaalden we naast de titel Bestgaand Rijpaard op de Nationale keuring maar liefst 2x een Gold Medal in Internationale Riddenclasses, waren we de beste M2 combinatie op de Nederlandse Kampioenschappen van het stamboek en behaalden we eind augustus ons 10e winstpunt in de M2.
Momenteel trainen we rustig verder op mijn conditie en Cuba zijn kracht. We hopen begin volgend jaar klaar te zijn voor de overstap naar het Z

In de Duitse proeven wordt zeer lichte verzameling gevraagd. Bovenstaande foto's geven dus geen beeld van hoe wij momenteel onze M2 proeven rijden
En dan zulke prestaties met een lijf dat tegenwerkt, top! Hulde voor het hele Nederlandse team trouwens, prachtige plekken behaald!