Ik mis het!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BeautjeLoves

Ik mis het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 17:14

Hey allemaal!

De laatste keer dat ik inlogde was 2014, en de laatste keer dat ik heb paardgereden is ook alweer bijna een jaar geleden. En ik mis het! :( Ik mis het paarden wereldje en alles wat daarbij hoort, dat had ik niet verwacht.

Zijn er hier toevallig ook mensen die na een tijdje gestopt te zijn geweest, het paardrijden weer willen oppakken?
Ik denk niet dat ik weer naar een manege wil, het lijkt me namelijk veel leuker om een band op te bouwen met 1 bepaald paardje. Hoe denken jullie hierover?

Groetjes Beau /3

Susannah92

Re: Ik mis het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:18

Ik! Heb heel wat jaar niet gereden en het afgelopen jaar weer opgepakt. Heb eerst 5x een privéles gereden op een manege, daarna m'n huidige bijrijdpaard gevonden en de omschakeling naar western gemaakt.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:21

Waarom ben je eerder gestopt?
(Nieuwsgierigheid ;) )
Misschien een verzorg of lease pony? Heb je meer het gevoel van een eigen pony dan op een manege ;)

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:38

Ik was ook gestopt en na 1,5 jaar weer gaan rijden. Niet op de manege, maar ik heb nu een verzorgpony. Ik heb totaal niet meer de behoefte om naar de manege te gaan. Ik vind de sfeer gewoon niet leuk. Ik weet niet hoe jij daar over denkt. Al die arrogante meiden vind ik maar niks. Nu rijd ik bij een kleine pension stal. En de mensen zijn super aardig. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik weer ben gaan rijden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:57

Ik ben ooit 12 jaar gestopt. Ach, hoe gaat dat: verder studeren, vriendje, samen wonen, ... Maar ik miste de paarden en het rijden al die jaren.
Door omstandigheden (een collega die een verzorger voor 1 van haar vele paarden zocht) ben ik er weer ingerold en sinds erg fanatiek. Dat is ondertussen al weer 15 jaar zo. Nu heb ik er 4 op stal :) .

BeautjeLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:18

DnBles schreef:
Waarom ben je eerder gestopt?
(Nieuwsgierigheid ;) )
Misschien een verzorg of lease pony? Heb je meer het gevoel van een eigen pony dan op een manege ;)

Ik ben toen gestopt omdat ik klaar was met de sfeer en het altijd praten over elkaar. Ja een verzorgpony lijkt mij ook heel leuk weer, dat word dan weer een laaaange zoektocht :')

BeautjeLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:20

Tarenko schreef:
Ik was ook gestopt en na 1,5 jaar weer gaan rijden. Niet op de manege, maar ik heb nu een verzorgpony. Ik heb totaal niet meer de behoefte om naar de manege te gaan. Ik vind de sfeer gewoon niet leuk. Ik weet niet hoe jij daar over denkt. Al die arrogante meiden vind ik maar niks. Nu rijd ik bij een kleine pension stal. En de mensen zijn super aardig. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik weer ben gaan rijden.

Ja dat is precies de reden dat ik ook ben gestopt. Het lijkt me ook veel leuker om bij een kleinere stal te rijden waar iedereen gewoon zijn eigen ding doet ja! Leuk dat je ook weer bent begonnen met rijden!

BeautjeLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:21

Susannah92 schreef:
Ik! Heb heel wat jaar niet gereden en het afgelopen jaar weer opgepakt. Heb eerst 5x een privéles gereden op een manege, daarna m'n huidige bijrijdpaard gevonden en de omschakeling naar western gemaakt.

Wow western! Heeft me altijd al heel vet gevonden, gewoon om een keer te doen!

BeautjeLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:25

Lukasje schreef:
Ik ben ooit 12 jaar gestopt. Ach, hoe gaat dat: verder studeren, vriendje, samen wonen, ... Maar ik miste de paarden en het rijden al die jaren.
Door omstandigheden (een collega die een verzorger voor 1 van haar vele paarden zocht) ben ik er weer ingerold en sinds erg fanatiek. Dat is ondertussen al weer 15 jaar zo. Nu heb ik er 4 op stal :) .

12 jaar wow! Wat ze zeggen he : eens een paardenmeisje altijd een paardenmeisje, blijkt zo wel weer! hahaha, leuk om te horen!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:26

Op sommige maneges kun je vaste paarden rijden? Waar ik rijd iig wel. Ik rijd standaard op een Friesje

_Femkeeex

Re: Ik mis het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:40

Ik ben er 2 jaar even ´uit´ geweest , dit omdat ik voor die tijd naar het buitenland ben verhuist waar de paardensport niet echt in trek is. Maar ik ben weer helemaal terug. Ik les 1 keer per week op een manege en doe regelmatig mee aan de door zelfde manege georganiseerde buitenritjes mee. Wanneer je elke dag rijden gewent ben voelt dit echt als een te kort , maar ik ben gaan inzien dat ik mezelf gelukkig mocht prijzen dat ik in het bezit was van twee mooie pony ´s , die mij een geweldige tijd hebben gegeven. Dus het is ook heel leerzaam, op een pijnlijke wijze dan wel :D :\

BeautjeLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:46

KittyDylan schreef:
Op sommige maneges kun je vaste paarden rijden? Waar ik rijd iig wel. Ik rijd standaard op een Friesje

Ja wij hadden dat ook een soortvan, ookal kon je als het niet goed uitkwam op een ander paard gezet worden. Er werd gewoon gekeken naar bij wie het goed klikte, dat vond ik wel echt een voordeel ook aan de manege hoor! Ik vind het zelf veel leuker om me een soortvan te kunnen binden aan een paardje

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:48

Bij mij is het eigenlijk een soort van andersom... ik rijd nu op een manege omdat ik wel wil blijven rijden maar ik hou gwn niet van maneges... niet persé om de mensen(die negeer ik gwn) maar vooral omdat ik de paarden altijd zo'n typische manegepaarden vind en dat geeft niet echt een uitdaging... over een jaartje mag ik een pony gaan beleren van mensen in de buurt(hun zijn te groot en pony is nog maar bijna 3) en als dat dan een beetje onder de knie is ga ik les nemen met die pony en kappen bij de manege:) ik zou als ik jou was inderdaad niet teruggaan naar een manege... en wat betreft een laaaaaaaange zoektocht valt uiteraard wel mee... niet blijven rondhangen op marktplaats maar gewoon aan de deur gaan vragen :D

BeautjeLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:49

_Femkeeex schreef:
Ik ben er 2 jaar even ´uit´ geweest , dit omdat ik voor die tijd naar het buitenland ben verhuist waar de paardensport niet echt in trek is. Maar ik ben weer helemaal terug. Ik les 1 keer per week op een manege en doe regelmatig mee aan de door zelfde manege georganiseerde buitenritjes mee. Wanneer je elke dag rijden gewent ben voelt dit echt als een te kort , maar ik ben gaan inzien dat ik mezelf gelukkig mocht prijzen dat ik in het bezit was van twee mooie pony ´s , die mij een geweldige tijd hebben gegeven. Dus het is ook heel leerzaam, op een pijnlijke wijze dan wel :D :\

Ja ik denk dat sinds ik gestopt ben me pas besef hoe leuk het eigenlijk is (ik genoot wel altijd van de lessen hoor). Maar sinds mijn 7e heb ik nonstop elke week paardgereden tot mijn eind 15e begin 16e, en dan wen je er gewoon aan.

BeautjeLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:52

superauke schreef:
Bij mij is het eigenlijk een soort van andersom... ik rijd nu op een manege omdat ik wel wil blijven rijden maar ik hou gwn niet van maneges... niet persé om de mensen(die negeer ik gwn) maar vooral omdat ik de paarden altijd zo'n typische manegepaarden vind en dat geeft niet echt een uitdaging... over een jaartje mag ik een pony gaan beleren van mensen in de buurt(hun zijn te groot en pony is nog maar bijna 3) en als dat dan een beetje onder de knie is ga ik les nemen met die pony en kappen bij de manege:) ik zou als ik jou was inderdaad niet teruggaan naar een manege... en wat betreft een laaaaaaaange zoektocht valt uiteraard wel mee... niet blijven rondhangen op marktplaats maar gewoon aan de deur gaan vragen :D

Jaa ik heb precies hetzelfde! De paarden op manege's bieden (vaak) geen uitdaging meer. Wat leeeuk dat je een jong paardje gaat beleren! Staat echt nog op mijn bucketlist, niet voor nu hoor maar zeker in de toekomst ooit! Ja ik ben nu toch aan het rondkijken op marktplaats maar er staan meer "verzorgster aangeboden" dan iemand die zijn paard aanbied. Nouja even doorzoeken en inderdaad aan de deuren gaan! /3 /3