De paarden van 2013

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:40

Wauw wat is ie groot!! :wow: Wel knap! :j

Springt F_inley er overheen of doorheen? Gras is altijd groener bij de buren haha!

Knappe Nova <3

Zine is momenteel niet fotowaardig >;) Hij is flink aan het ruien en zelfs aan het vervilten. Zijn buik is nog dik behaard vol smerigheid. En zit nog te vast om los te kammen. Ieder jaar hetzelfde liedje, maar ik weet...nog ff volhouden dan is ie er doorheen! :(:)


F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:45

Hij heeft het hek opgekregen en die zat echt goed dicht dus geen idee hoe hij dat gedaan heeft _O- maarja tuurlijk stond hij zonder halster en had ik geen halster bij de hand en Fin was niet van plan terug te gaan heb uiteindelijk van mijn vest een halster gemaakt en hem zo terug gezet :+

Gefeliciteerd met je punten en wat een kasteel :wow: wij mogen morgen ook weer ben benieuwd

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:08

Mooie punten. Gefeliciteerd.
Tjeee die is echt groot!!!

Haha die Finley

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:49

Ik durf haast niet meer te komen met mijn foto's na de wedstrijden :o maar goed vandaag de dressuur super fijn gereden echt was helemaal tevreden en dat vond de jury ook eerste met 206 en 193,5 *\o/*
Vaardigheid 2 winstpunten erbij een x een bal en een x buiten de tijd.


Fin was zelf ook blij met z'n punten :+

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Mijn roze wolk <3
Afbeelding

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:08

Wauw wat goed!! *\o/* Gefeliciteerd! Geweldige foto die eerste _O-

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:03

Ijs had zich in de omheining gerold. Meteen een dikke poot, ik wilde even kijken of hij wel rad was.
Vond ie wel leuk.

https://youtu.be/IXpuvvxf82g

Daarna was de poot weer dun, wel flink gaan koelen maar ik denk dat t wel los loopt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:22

Ja onwijs hè? En gelukkig niet kreupel

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:52

wow mooie zwevende draf zeg!!! Gelukkig niets geen onregematigheid te zien.

Kimley

Berichten: 9137
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 06:12

Die kan draven zeg! :wow:

Ik volg nog wel maar ik ben echt heel heel druk afgelopen tijd :')

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:56

Die danst lekker Nimber!
Er wordt nog weer mooi gegroeid en er zijn weer mooie punten gescoord, gaat goed!

Imagine wordt nu weer rustig opgepakt, veulen is nu ruim 3 weken oud en vind het prima als mama even de box uitgaat (zolang "tante" maar in de box ernaast staat). Over een maandje ofzo gaan we proberen of het goed gaat als we even met de trailer weggaan. Als dat goed gaat kunnen we kijken of we weer wat kunnen starten in de buurt :D

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:32

Mooie draf Nimber!!

Vandaag eindelijk weer even tijd met mijn stalmaatje die in de winter altijd weg is, omdat ze dan ver weg werkt. Ik wilde Nova graag even onder de man zien lopen zonder zadel en voor zoiets kan ik haar altijd vragen.

Nova is nog steeds puppy en al haar spieren kwijt geweest, maar ik zie een stijgende lijn en vooral ze loopt niet meer kreupel al is ze achter nog niet helemaal 100%. Dat is zelf gewoon lastig te voelen op een gangenpaard die nog graag gangen husselt.

Even aftasten de eerste keer erop de rem testen.


Hier wil ze op de volte richting uitgang vertrekken, maar dat laat Verena niet gebeuren. Door alle lichamelijke ellende de afgelopen maanden is ze nog steeds niet echt ingereden, dus ze probeert nog wel eens wat uit, maar blijft eigenlijk zo braaf.


(wie ein Traumpferd, zegt ze hier hihihi. Omdat ze zo heerlijk vlot stapt zonder onder je weg te willen lopen)


Heel klein stukje tolt proberen, maar daar trainen we nog niet op, want daar heeft ze gewoon nog veel meer spieren en kilometers onder de man in stap voor nodig.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 06:23

Prachtige baan hebben jullie, balen dat ze toch niet zuiver is achter.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kimley

Berichten: 9137
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:19

Wij hebben gisteren weer even genoten!
2 x een galopje gedaan, dit keer zonder in de bosjes te belanden :')

Afbeelding

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:21


http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:03

Nou eindelijk mag Leon vrijdag t land op!!!
Vandaag draden voorzien van stroom. Ben benieuwd hoe het gaat. Hij gaat met een koppel de wei op.

Kimley

Berichten: 9137
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:32

Ik moet gewoon werken met dit mooie weer :')
Wij hebben hier al 2 paarden op het gras staan.. maar de rest moet eerst nog even groeien.. we hebben al niet zoveel land :)

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:03

Leon voor het eerst het grasland op. Wat was hij chill!!!
Paar min. later kwamen er nog meer bij in. Zooooo relex, niets geen gezeik onderling.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat is het toch een enorm lief dier!!!!

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:19

Haha grappige zweefdraf Nimber
Wat is Nova braaf <3
Fijn Hillebill, lijkt me een fijn gevoel dat hij nu zo op zijn plek is.

Heb ondertussen nog steeds geen uitsluitsel over de wei, verwacht ik maandag maar denk dat ik het gewoon kwijt ben. Wil nog niet verder zoeken omdat ik dan deze boer het signaal geef dat het niet meer hoeft en de weides hier zijn dun gezaaid voor paarden.
Rijd heel weinig nu, zondag voor het laatst en ze zijn beide mega hengstig waardoor ze enorm kijkerig worden en dat is niet relaxed rijden ookal gaan ze er verder niet vandoor oid.
Heb geprobeerd vrijspringen te introduceren en moeders vind het prachtig maar Diva durf ik geen hindernis in haar route te leggen want die heeft standje stilstand en rengalop (ja dat kan prima in de paddock blijkbaar :+) dus die moet eerst maar kalm leren lopen. Ze voelt zich wel goed, kan een stuk beter tegen de hitte dan de kou net als het vrouwtje :')

Afbeelding

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:47

Zo grappig hoe Ice en Leon zelfs als ze blij zijn zo beheerst en mooi blijven draven.
Zine daarin tegen is dan echt een race kanon...plat door de bochten, steigerend en bokkend door de wei met als hoogtepunt een scheten-seranade! _O-

Hier moeten ze helaas nog even wachten tot ze het land op kunnen. :(

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:23

Ik was het topic kwijt! Was ineens ontstipt.. Oops! Mistte jullie ineens. Moet nog wel een stuk bijlezen hoor! Heb aardig wat pagina's gemist dus ben nog niet helemaal bij!

Hier is het eigenlijk heel erg rustig, ik loop op het moment stage in de televisiewereld en maak zo'n 45- 55 uur per week. Daarom ook weinig tijd voor Shenna. Gelukkig staat ze nu 24/7 op het weiland (winterland, geen gras, alleen zand en hooi). Dus ik hoef er niet perse iedere dag naar toe. Al probeer ik dat wel. En mijn bijrijder komt ook regelmatig gelukkig. Vooral in de weekenden doe ik nog wat met haar.

Maar het is niet alleen vanwege stage dat het trainen even stil ligt. De zadelmaker is laatst geweest en de boom moest even aangepast worden, maar blijkbaar was het zadel vanbinnen vast geroest en nu is het zadel dus overleden verklaard.. Balen! Heb al een nieuw zadel besteld, maar Shenna heeft een korte rug en ik heb juist meer ruimte nodig ivm lange benen... Dus dat is een reteduur grapje, maar wil wel iets goeds nu, want met mijn vorige zadel was ik al tijden niet tevreden. Maar goed, een rib uit m'n lijf :')

Hopelijk is het zadel binnen 6 weken er en kunnen we weer wat gaan rijden. Over 7,5 week ben ik klaar met stage. Dan kunnen we helemaal weer aan de slag! Mijn doel is toch wel om deze zomer een keertje naar het strand heen en weer te rijden :D

Maar goed, we doen niet helemaal niks hoor! Vooral lekker spiertjes kweken met longeerwerk en lekker buiten wandelen als het weer mee zit. Een schriktraining hier en daar. Shenna doet ontzettend haar best en is zo'n fijn dier om mee te werken!

Voor de rest staat ze gewoon lekker paard te staan in de weide met zo'n 40 maatjes :D Dus ze mag echt niet klagen haha. We doen het lekker rustig aan!

Even wat fotootjes :D

Tijdens het wandelen:
Afbeelding

Cavaletti's :D :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schriktraining! :
Afbeelding

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:29

Heel vervelend als je geen zadel hebt, maar gelukkig genoeg andere dingen die je ook kunt doen. Ik heb een ghost boomloos zadel als 2e zadel naast haar dressuur. Altijd handig als reserve en erg comfortabel voor buitenritten.

Vandaag was het super warm en zijn we even lekker een klein rondje gaan doen waar schaduw was.

Nova gaat het liefst voorop, want ze heeft een gangenpaardenstap en loopt elk paard er in stap uit. Heerlijk, maar lastig als je met andere rijdt. Gaan we aan werken.
Afbeelding

Met vriendin Verena op haar merrie Kathinka.
Afbeelding

En na dit stap ritje voor de eerste keer afspoelen met de slang. Deed ze super braaf.

Afbeelding

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:04

Selfie Leon :P
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:10

Zo die vliegt gewoon over de balken :oo
Grappig dat Nova zo snel is, Diva ook maar die is gewoon extreem blij voorop.
Die leon _O-

Hier is het feest vandaag, nouja eigenlijk had ik een schriktraining gepland en toevallig is Kim morgen ook jarig. Vandaag eet ze niet zo veel, iemand vond het nodig vlaggetjes op te hangen >;)
Diva vind het niet zo bijzonder al sprint ze wel eens ineens weg bij een flinke windvlaag.
Afbeelding

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:31

Vandaag rondje alleen gedaan. Dit is de terugweg dan is ze wel heel vlot.
Dit is wel met los teugeltje.(en bitloos hoofdstel)



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers