De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:41

Jij mazzel ik heb hier een echte pony vacht volgende week gaat die eraf dan is het effe een paar dagen spannend haha veel longeren want meestal is hij de eerste dagen zo gek als een deur na het scheren. Vorig jaar de fout gemaakt hem in januari te scheren voor de derde x dat jaar werd hij gewoon staatsgevaarlijk door de kou die toen ook plots op kwam zetten. Hopelijk dit jaar maar 1x of hoogstens 2x. Maar ben nu zelf ook wat stoerder dus geef hem minder de kans alles op te kroppen tot hij ontploft nu is het gewoon gelijk aan het werk en doorlopen als hij zo druk is

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:26

Net het parcours verkend voor morgen we zijn er klaar voor en hebben er zin in :):)

Afbeelding

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:59

Gaaf!! Heel veel succes gewenst en natuurlijk ook veel plezier!

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:04

Thnx gaat goedkomen hopelijk word hij niet overbluft door alles morgen

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 00:14

Heel veel succes! We horen wel hoe het ging.

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:49

De foto van mij en mijn groom zegt genoeg
Afbeelding

Het was weer genieten fin deed super z'n best en het tweede rondje gingen we voor ons doen echt hard! We waren het tweede rondje ook 8 seconde sneller dan het eerste rondje super trots op Finley.

Laatst bijgewerkt door F_inley op 21-10-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:52

F_inley schreef:
Het was weer genieten fin deed super z'n best en het tweede rondje gingen we voor ons doen echt hard! We waren het tweede rondje ook 8 seconde sneller dan het eerste rondje super trots op Finley.

[ Video ]

Wat goed *\o/*

Diva heeft het al halloween geloof ik, beest is niet te genieten zo schrikachtig en heet, terwijl ze gewoon in de wei is geweest de afgelopen week. Had haar vandaag eens flink willen aanpakken maar geloof dat ik nog even wacht met zelfmoordpogingen :=

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:02

Super goed!! Ik vind t knap hoor, snap niks van dat parcours :') !

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:28

Thnx haha ja dat parcours heb ik ook denk 7x gelopen in totaal _O- word er steeds beter in eerst snapte ik het ook niet haha

Whahah stoute merrie! Misschien staan de sterren verkeerd voor haar _O-

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:54

Hela!
Weer ff geleden, maar ik heb het momenteel nogal druk.

F_inley Ik zou ook echt verdwalen in zo'n parcour hoor! Niets voor mij :=
Fijn dat het zo goed ging, knap ook!
Waar was dit? Lijkt op Den Goubergh.

Stoute Diva! _O- Waait het bij jullie ook zo hard? Misschien daarom zzo moordzuchtig? ;)

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:48

Haha dat dacht ik ook altijd maar valt echt mee als je het zelf doet.

Nee dit is bij mij 'thuis' Stal de Ronde.

Vanavond reed de top 10 van de wereld bij ons met de vierspannen wat een geweld zo gaaf!

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:42

Heb nog wat actie foto's gevonden aan Fin z'n oren te zien vind hij het net zo leuk als ik :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:13

Echt super mooi dat paars en roze, gaat mij iig niet vervelen :P

Nou het is gedaan, Diva en de zweep.
Ik had verwacht vandaag mega gave kaarsrechtop steigerfotos te plaatsen.
Nou dit was het (enige) heftige moment
Afbeelding
Mevrouw liep braaf haar rondjes in draf en accepteerde de correcties zonder gezanik >;)
Weet niet welk muntje gevallen is maar ik vind het prima +:)+

Haar moeder was overigens horror bij mijn vriend, die hield gewoon niet op met spoken zien en etteren. Wie had dit aan zien komen? _O-

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:09

Thnx krijg er ook echt leuke reacties op met wedstrijden over 4 weken eindelijk weer een dressuur wedstrijd.

Wat goed van diva! Weet je zeker dat je de goede onder het zadel had als de andere zo moeilijk was :+ nu lekker aan de slag met diva :j

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:48

Ook weer eens een berichtje van deze kant... :P

Sorry dat ik de laatste tijd zo afwezig ben geweest. Zal proberen weer meer te reageren en mee te lezen! Had het zo enorm druk.

Hier gaat het allemaal wel goed eigenlijk! We doen maximaal 4x per week iets (longeren, wandelen of rijden). Meestal haal ik die 4x niet eens omdat ik het vrij druk heb. Maar Shenna pakt het allemaal top op! Ze ontspant steeds meer, zoekt lekker mijn hand op, wat ze eerst totaal nog niet deed ivm onbalans. Het enige puntje is dat ze soms nogal naar binnen wilt vallen, maar dat komt vanzelf wel goed. En de galop redden we nog niet langer dan een halve lange zijde, want daarna gaan we zo plat door de bocht dat ik bang ben dat we vallen haha. Friezen issue ook een beetje haha! Ze begint wel de galophulpen al beter te begrijpen en dus hoef ik het kusgeluidje steeds minder te gebruiken.

Laatst ben ik voor het eerst erop gegaan in het bos! Ben erheen gewandeld aan de hand. Langs een schooltje waar de kinderen net buiten aan het spelen waren. Gillen, schreeuwen, rennen en met ballen gooien/schoppen en met karretjes rijden etc.. Was even flink spannend, maar na even stilstaan en twijfelen liep Shenna toch braaf mee :D Eenmaal in het bos eerst een stukje wandelpad gepakt en blijven lopen. Maar ze was heel braaf. Dus gekeken of opstappen wilde lukken (is soms nog wel eens een probleempje nog). Eerste keer liep ze weg. Tweede keer bleef ze super braaf staan! Dus opgestapt en een stukje over de wandelpaden gestapt. En ze deed alsof ze nooit anders gedaan had <3 Dus toen de ruiterpaden opgezocht en daar een klein stukje overheen gereden. Die zijn natuurlijk een stuk smaller en liggen dieper, dus qua omkeren etc niet heel fijn. Ook zitten er behoorlijke afdalingen en hellingen in. Omhoog vond ze prima. Naar beneden weigerde ze soms, maar na lang volhouden toch gelukt. Ben niet heel ver gegaan, al gauw weer omgekeerd en terug gereden. Uiteindelijk weer afgestapt en het laatste stukje bos gewandeld en daarna terug naar stal gewandeld. Top paard! Was zo onwijs trots! :D

Verder is de osteopaat laatst ook langs geweest. Niet persé omdat ik ergens tegenaan liep, maar wilde gewoon weten hoe het ermee stond. Ik kreeg alleen maar complimenten! Er was gewoonweg niets te doen, alles was soepel en enorm goed! De osteopaat zei dat ze maar eens in de 6 maanden zo een 'correct' paard tegenkomt. Was dus erg blij daarmee!



Wat fotootjes :D Sorry voor de slechte kwaliteit, heb ze even van Instagram geplukt. Maar gaat om het idee :D

Cavaletti's lopen <3
Afbeelding
En balkjes ohz!
Afbeelding
In het bos <3
Afbeelding
Afbeelding
Bokken als ze een cavaletti omgooit :')
Afbeelding
Gewoon een knap paard <3
Afbeelding
Afbeelding

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:04

Wat fijn dat alles zo goed gaat en je weer lekker kan rijden


Fin gooide er effe een aantal x een middendraf uit tijdens mij les voelde zo machtig wat een power en nu dit verder uit gaan bouwen

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:11

Bontesok: hoe gaat het lessen ondertussen?

Azmay: oooh diva de draak is getemd, wel fijn dat het bij die ene sprong bleef. Ligt t muntje nog op de goede plek of is ze toch weer bekeerd van het braaf zijn ondertussen? :D

Celine_Famke: gaaf dat je zo lekker naar t bos kan! Heerlijk lekker buiten rijden!

Finley: gaat wel erg hard hoor :')

Hier gaat alles lekker, we zijn bij een nieuwe instructeur begonnen en hij loopt er heel fijn onder! Ons eerste springlesje ging echt boven verwachting goed. Verder nog op buitenrit geweest, hij liep braaf voorop de hele tijd!
Verder gisteren geschoren, het was echt geen doen met zn dikke vacht. Vandaag erop, ben benieuwd of hij fris zal zijn.. Hij was trouwens ontzettend braaf met scheren, echt een meevaller want soms kan hij zich ontzettend aanstellen...

Volgende week heeft hij lekker vakantie want dan ben ik zelf ook weg, krijgt ie weer wat verwerkingstijd voor zn koppie

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:44

F_inley: Ik hou ook van roze <3 Fin loopt echt gaaf zo in uitgestrekte draf!

Azmay:foto is precies op het juiste moment geschoten haha! Toch wel lekker dat ze verder een stuk relaxer was, hopelijk houdt ze dat vol!

Celine: Leuke foto's!
Fijn complimentje van de osteopaat! Ook een compliment indirect naar jou natuurlijk!
Heerlijk dat je zo dicht bij het bos zit, wij hebben hier alleen maar polder.

Linda, wat fijn dat het zo goed gaat!
Hoe ging het vandaag met rijden zonder dikke vacht? Frisjes of viel het mee?

Lessen gaat goed, ben zelf tevreden en er is duidelijk verbetering merkbaar op de punten waar het nodig is. (Al ging het vorige week minder, vooral door erge vermoeidheid van mezelf)
Daarbij ben ik er achter gekomen dat ik toch een vertekend beeld had van mijn eigen kunnen. Ik was er inmiddels vast van overtuigd dat ik echt totaal niet meer kon rijden, maar ik zie nu dat dat niet zo is.
Mijn houding is zo slecht nog niet. De problemen hebben vooral te maken met verkeerd aangeleerd vroeger.

Vandaag les gehad op Joker (dummy) van Angele.
Mijn romphouding is goed.
Ik ben in de lessen bezig met ontspannIng in mijn benen. Mijn linker enkel zit ontzettend vast.Daar wordt aan gewerkt.

Ik heb vroeger geleerd...HAKKEN NAAR BENEDEN!! Onbewust hoor ik dat nog steeds in mijn oor tetteren.
Op joker werd nu heel duidelijk dat dat juist averechts werkt, omdat gelijk je hele been stagneert. Echt een openbaring (paard beweegt wel als ik ze uitdruk, maar op joker veroorzaak je de beweging zelf, dus merk je gelijk dat je stagneert.)
Dus daar kan ik nu lekker mee aan de slag!
Lief dat je er naar vraagt Linda!

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:47

Wat goed dat de lessen zo goed gaan. Dat fout aanleren herken ik wel en dat blijft dan toch in je hoofd zitten. Wel fijn dat je zo op een ander paard alles weer goed op een rijtje kan gaan krijgen heb je al plannen om met die van je zelf verder te gaan?

Ja was bizar wat hij er effe uit gooide en mij instructie zei hij kan nog veel meer we bouwen wel alles goed op.
Gisteren is hij voor het eerst in de stapmolen geweest de eerste x draaien snapte hij niet stond die opeens bij een ander paard _O- daarna ging het gelukkig goed. Hij gaat nu 2x pw erin. Vandaag weer heel fijn getraind hij gaat opeens heel snel vooruit :D

Afbeelding

Afbeelding

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:32

Hij was echt totaal niet fris :') eerder niet vooruit te branden. Maar voor t eerst sinds heel lang wel echt fantastisch gevoel met rijden. Niet alleen hoofd omlaag maar ik voelde m echt werken in en met zn rug!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:08

Scheren durf ik echt niet, prinses staat nu al onder 200g met haar vachtje :')
Ben een beetje jaloers op al die faciliteiten, stapmolen, longeerton, bak, binnen kunnen staan uit de wind :brr:

Maar aan de andere kant loop ik mijn deur uit en kan ik ze een knuffel geven :(:)

Diva is echt niet braaf meer }:)
Eerst in de paddock gevochten en toen een buitenrit die uiteindelijk totaal de soep in liep.
Nu maar even vanaf de grond wat manieren bij brengen en hopen dat ze nog zo gaat lopen :Y)
Afbeelding

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:46

Ohhh stoute diva! Hoe gaat het nu?

Hoe is verder met alle knappe paarden?

Fin gaat super goed zondag weer wedstrijd hopelijk onze laatste puntjes in de B dressuur en we starten voor het eerst M vaardigheid dus hopelijk daar ook punten in.

Vandaag was het druk op stal vanwege de springwedstrijd maar fin lag heerlijk te slapen ben er bij gaan zitten en op een gegeven moment lag hij z'n hoofd op mijn schoot en ging verder met tukken <3
Fin staat op een van de drukste plekken op stal dus vond het wel bijzonder dat hij met z'n boxdeur open toch zo veel vertrouwen had :o

Afbeelding

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:53

Oei, diva gedraagt zich dus weer als,een echte diva :+

Wat een heerlijk ontspannen foto F_inley!

<3
Afbeelding

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:04

Verbaasd mij elke x weer als het zo druk is op stal dat hij gewoon ligt te slapen of er niks aan de hand is :Z


Knappe zine hoe gaat het met je lessen?

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:09

Gaat goed! Helaas deze week geen les gehad, ivm afwezigheid van mijn instructrice.

Ik heb zo'n zin om met Zine aan de slag te gaan, maar ik weet dat het slimmer is om nog ff te wachten.
Ik heb geduld! :D