Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Leffroi schreef:Waarom niet gewoon, lekker, helemaal NIKS moeten? Je zegt het zelf al, hij staat toch 24/7 op het land en van 'moeten' is nog nooit iemand beter geworden. Doe de dingen die jij wel leuk vind (en je paard). Dat M1 klinkt heel leuk, maar je moet er ook plezier in hebben.
Milkberry schreef:Ik wil je indd ook aanraden om misschien iets te zoeken wat je haf en jij allebei heel leuk vinden, en waar hij enthousiast van wordt.
Wat je ook kunt doen, is kijken naar dingen die je zelf inspireren. Als je dressuur wilt blijven rijden, ga eens kijken naar wat jij mooie dressuur filmpjes vindt. Misschien krijg je dan weer zo'n energiek geïnspireerd gevoel.
Milkberry schreef:Ik wil je indd ook aanraden om misschien iets te zoeken wat je haf en jij allebei heel leuk vinden, en waar hij enthousiast van wordt.
Wat je ook kunt doen, is kijken naar dingen die je zelf inspireren. Als je dressuur wilt blijven rijden, ga eens kijken naar wat jij mooie dressuur filmpjes vindt. Misschien krijg je dan weer zo'n energiek geïnspireerd gevoel.
Dee_Es schreef:Ga je op vaste dagen naar je paard en heb je les?
Zo te zien heb je al een doel, naar de M1. Heb je al een plan hoe je daar wilt komen?
Die impuls lijkt een frustratiepuntje te zijn geworden bij jou. Is het een idee om even een tijdje op andere zaken te focussen ipv de impuls. Vaak worden paarden wat enthousiaster van balkes/cavaletti. Ga daar dan lekker mee aan de gang. Ga in het bos conditietraining doen of juist in het bos dressuren ipv in de bak. Ga in ieder geval naar stal met een plan, uiteraard kan je je aanpassen naar hoe de pet van je paard staat die dag maar als je al een gericht idee hebt van de training van die dag motiveert dat ook beter. Inspiratie voor oefeningetjes haal ik weleens hier vandaan: http://www.paarden-blaadjes.nl/dressuur ... ssuur.html
Ik weet niet hoe lang je paard nu 24/7 buiten staat maar hou er rekening mee dat dit je paard best wat energie kan kosten in het begin.
Fijn dat je lekker hebt gereden!
Of zie ik dit te simpel?
xEmily schreef:Soms vraag ik me af of mensen dit nog wel als hobby zien