Toekomst (paarden)plannen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lycil8

Toekomst (paarden)plannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 21:17

Hi!

Ik wou graag wat meningen, gedachtes, plannen en dromen uitwisselen over... tjsaa, de toekomst! Of over hoe jou plannen zijn uitgepakt en hoe je het volhoudt.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn HBO diploma opgehaald en ben opzoek naar een baan. Als ik eenmaal een baan heb wil ik graag een auto en daarna een eigen appartementje. Ik sta dus aan het begin van het 'echte' leven! Oh.. en ik ben 21 jaar :+

Mijn paardenwereld is begonnen met manege lessen, heeft zich uitgebreid met het doen van vrijwilligerswerk op een manege voor mensen met een handicap en inmiddels rij ik al een tijd met de paarden (2 paarden en 1 pony) van mijn instructrice. Maar... als ik eenmaal een baan heb weet ik niet of ik dit nog kan doen, het vrijwilligerswerk houd op. Ik hoop dat ik nog tijd heb om de andere paarden te rijden en les te volgen, het is namelijk erg ver weg (in het weekend ben ik nog bij mijn ouders, dus dicht bij de paarden).

Mijn plan is om later een paard te kopen, ik zeg heel vaak 'dat paard komt er sowieso!'. Ik wil graag eerst mijn leventje op de rit hebben (baan, auto, appartement, ruimte om te sparen). Als dat zo is had ik bedacht:
€5.000 voor het paard
€2.000 harnachement/andere benodigdheden
€2.000 onvoorziene kosten/paardenspaarpot

Even voor de duidelijkheid: de bedragen zijn gewoon dingen die ik nu in mijn hoofd heb. Ze kunnen zeker nog veranderen en ik heb me er verder nog niet verdiept in bedragen.

Ik zie wel veel beren op de weg maar ik wil het zo graag en ik wil er alles aan doen! Zo heb ik geen idee hoe het gaat met de tijd? Fulltime werken/paard/vriend (die hoort ook in het toekomst plaatje haha). En als ik nog ouder ben, kinderen?!? Waar haal je dan de tijd nog vandaan? En zal ik altijd genoeg geld hebben?

Lang verhaal... Nu is het jullie beurt! Ik ben heel benieuwd wat jullie plannen zijn, hoe jullie je eigen toekomst zien en/of hoe jullie dit bereikt hebben.

ODonoghue

Re: Toekomst (paarden)plannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 06:18

Nou, ik ben nog maar 15 dus er valt nog niet te veel te zeggen... Ik wil graag veearts worden, het moeilijkste profiel maar ik ga het gewoon proberen :)
Ik zit nu op 4 Havo, ga na m'n havo diploma 2 jaar VWO doen. Dan wil ik eigenlijk naar een van de universiteiten (Utrecht of Gent) en de opleiding diergeneeskunde doen :)

Ik wil denk ik wel in het noorden blijven wonen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 06:24

Dromen en plannen moet je altijd hebben! Maar pin je nergens teveel op vast en ga eerst je 'nieuwe' leven (werken en eigen huisje) op orde krijgen. Van daaruit kijken hoe alles gaat lopen. Wie weet tref je een paardenman, wie weet kom je een super leuk bijrijdpaard tegen of je trekt de conclusie dat je helemaal geen tijd en financiële ruimte hebt voor een (eigen) paard.

Uiteindelijk is waar een wil is ook een weg, maar vergeet niet ook in het 'nu' te leven want die tijd haal je nooit meer terug

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 06:50

Ja leuk topic! :)

Ik ben 19 jaar oud en ik ben begonnen met de opleiding voedingsmiddelentechnologie, daarnaast heb ik een vriend en een eigen paard. Het belangrijkste nu vind ik mijn opleiding binnen 4 jaar afronden en mijn paard onderhouden. De relatie met mijn vriend gaat vanzelf ;)
Zodra ik aan het werk ben wil ik een eigen huisje/ appartementje en als er financiële ruimte is een paardje erbij. (mijn paard kan dan waarschijnlijk met pensioen). Maar die blijft natuurlijk wel bij mij met genoeg aandacht!
Kinderen heb ik altijd gewild, maar ik ben er steeds meer over aan het twijfelen.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 08:52

@Tosca_love Wat goed dat je zo'n mooie opleiding als doel hebt en daarvoor naar het vwo wil enz. Het zal vast niet zo makkelijk zijn maar heel veel succes! :)

@Collie2008 Ja daar heb je wel gelijk in, maar hoe ik het nu zie is er geen tijd om het paardrijden zoals ik het nu doe aan te houden mocht ik een full time baan krijgen. Ik woon op kamers in Den Bosch en wil graag in deze omgeving blijven wonen mocht dat kunnen. De paarden staan in de buurt van Rees in Duitsland. Dus dan zouden alle paarden verdwijnen uit mijn leven en dat kan ik me gewoon niet voorstellen!

Dankje! @ArankaM Het is maar goed dat jullie relatie vanzelf gaat haha, zo hoort het toch :) Ik kijk zo uit naar een eigen appartementje. Hoe lang moet je nog studeren?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:05

Leuk!
Mijn droom van kleinsafaan was een job in de paarden. Maar werd al snel duidelijk dat daar alleen maar hongerloontjes in te verdienen waren. Ik heb dan maar het doel gesteld van een job te nemen die mijn paardendroom kon onderhouden.
Ondertussen hebben we een eigen huis met paarden in de tuin, weiland achter en voor de deur.
Vriend heeft een kleinschalige transportfirma voornamelijk voor paarden.

De grote droom die nu nog op de planning staat is het hebben van een eigen stalling. Hoeft niet groot te zijn als het maar alle faciliteiten heeft zoals een binnenpiste en stapmolen.
Uiteraard zou het helemaal fijn zijn als we daar ook een inkomen konden uit halen en verder zelf kunnen genieten van de accommodatie.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:45

lycil8 schreef:
Dankje! @ArankaM Het is maar goed dat jullie relatie vanzelf gaat haha, zo hoort het toch :) Ik kijk zo uit naar een eigen appartementje. Hoe lang moet je nog studeren?

Ja ik zou ook echt graag mijn eigen plekje hebben. Mijn vriend woont nu sinds kort op Kamers, dus kan ik af en toe lekker daar heen.
Ik ben nog maar net begonnen met de opleiding, dus ik moet nog 4 jaar.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:00

Ik snap precies op welk punt in je leven jij je bevindt! Ik had dat ook.. 9 maanden geleden en nog steeds :\ Anders dan jij heb ik tegenwoordig het gevoel 'stil te staan'.

9 maanden geleden mijn diploma gehaald, 22 jaar maar nog steeds geen fulltime baan. Een leuke bijbaan, maar niks waarvan ik op mezelf kan gaan wonen. Er is nu eindelijk zicht op een fulltime baan, maar niet in de branche waarin ik mijn diploma heb gehaald. Twee hele leuke verzorgpaarden, maar gevoelsmatig durf ik me niet verder te verbinden, omdat ik het in mijn hoofd heb om nog voor het einde van het jaar te verhuizen. Waarheen is dan weer de vraag, maar eigenlijk niet in de buurt waar ik nu woon :=

Afwachten tot ik die fulltime baan heb dus! Dan kan ik op mezelf gaan wonen, auto kopen en sparen voor een eigen paard *\o/*
Tot die tijd geniet ik nog even van mijn vrije tijd :')

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:05

Ik moet nog ruim 2,5 jaar studeren, maar stiekem al wel aan het kijken/sparen voor de toekomst. Aan het einde van mijn studie hoop ik in de richting van een zorgmanege of jongeren te kunnen gaan. Ik ga in 2016 trouwen met een geweldige vent, die paarden ook leuk vind (die vent is overigens al aanwezig :o)

Wij willen samen (na de trouwerij, die zijn duur!) gaan sparen voor een klein boerderijtje (ook duur ;)), met minimaal 1 eigen paard, en iemand zijn paard laten stallen bij ons. Dit is overigens wel lange termijn, zeker gezien ik mijn studie nog moet afronden en die boerderijtjes niet goedkoop zijn.
Ook ik roep, nog steeds, altijd dat dat paard er echt wel gaat komen. Gelukkig roept mijn vriend dat net zo hard, dus dat scheelt alweer.
Laatst bijgewerkt door miramii op 29-09-15 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:05

Ik zou zsm beginnen met dat paard als ik jou was. Heb laatst nog een verhaal gelezen van iemand die ook eerst alles op de rit wilde hebben... nu 50 en nog geen paard.

Ikzelf ben 25, nog studerend, en heb zelf 2 paarden (geluk dat ik op een boerderij geboren ben en we de paarden aan huis konden houden).

Ik wil mijn haflinger (nu 3 jaar) eerst voor de wagen beleren (over ongeveer een jaar) dan als ze 6 is pas onder het zadel laten beleren. Wil ook héél graag een veulen met haar, maar ook pas als ze ouder is natuurlijk. En als ik er het geld voor heb wil ik heel graag een IJslander. Meer wensen qua paarden heb ik niet.

Qua de rest... hoop ik binnenkort te kunnen gaan samen wonen in een leuke huurwoning met m'n vriendin :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:20

Wat grappig eerst alles op de rit en dan een paard, meestal is het eerst alles goed regelen en dan kinderen hihi :P

Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag een eigen paard wil. Ikzelf heb er een gekocht op de dag dat ik 18 werd onder het motto: ik ben volwassen en pap en mam hebben niks meer te zeggen. Heb hier absoluut geen spijt van, ik heb hard leren werken voor mijn centen waardoor ik mijn paardje misschien net iets meer waardeer dan wanneer ik het van mijn ouders had gekregen. Maargoed das offtopic.

Ik heb vorig jaar een jonkie gekocht, maar om eerlijk te zijn weet ik niet of die keuze weer zou maken. Op dit moment rij ik dus niet en ben ik voornamelijk bezig met grondwerk (á 20 minuutjes). Het is een hele verantwoordelijkheid om elke dag, 7 dagen in de week naar je paard te gaan. Laat staan als je dit gaat combineren met kinderen.
Nu ben ik iemand die niemand aan mijn paard wil hebben qua verzorgers of bijrijders, maar dat is wel een hele uitkomst.
Tegenwoordig zoeken zoveel mensen verzorgers of bijrijders... ik zou die keuze maken de volgende keer.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:02

Wat leuk dat je in Den Bosch woont, ik zit nu zelf op de Has in Den Bosch. Ik vind het nu al een heerlijke stad!

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 17:45

Wat een leuke reacties allemaal! Zo leuk om te horen wat jullie allemaal van plan zijn enz. :D

@ArankaM Ik woon al wel 4 jaar op kamers :+ maar nog steeds met anderen in huis, het schoonmaken gaat niet meer zo goed met zijn allen als eerst, ik heb muizen gehad en er waren laatst slakken in de keuken... Ik zou heel graag gewoon een eigen appartementje hebben (met vaatwasser!) waar alles van mijzelf is en mijn alles mijn eigen verantwoording is. Den Bosch is echt een toffe stad! ik heb het naar mijn zin en mijn vriendinnen wonen in Breda en Nijmegen dus niet ver weg.

@Straww_ Stom is dat he! Wat voor een opleiding heb je gedaan? Ik ben nu ook op zoek maar er wordt over het algemeen min. 3 jaar werkervaring gevraagd... Ik heb ook een bijbaan bij de HEMA gewoon in de winkel maar ik woon al wel lang op kamers dus ik heb aardig wat kosten (kamer is best wel duur), boodschappen, zorgverzekering en andere dingen die ik nodig heb. Ik kom iedere maand eigenlijk een beetje te kort en dan kan ik nog niet eens iets aan mezelf of de paarden uitgeven. Dus die baan heb ik gewoon echt nodig!

@Miramil Gefeliciteerd! Snel die studie afmaken ;) Als je nou in de buurt van Den Bosch een boerderijtje zoekt dan kom ik later mijn paard bij jou stallen? :+

@Maartje1990 Ik hoop toch niet dat als ik 50 ben nog steeds op mijn kamer woon en geen fulltime baan heb! Als ik een het punt 'appartement' bereikt heb dan komt dat paard er zo snel mogelijk, al mijn spaar geld gaat dan gewoon daar heen :o

@loempia93 Wat knap dat je in je eentje op je 18e al een paard kon onderhouden. Een verzorgster zou zeker een goede optie zijn mocht ik later (rond de tijd dat ik kleine kinderen heb) niet de tijd hebben voor mijn paard dat ik zou willen. Ik wil mijn paard in ieder geval niet aan huis hebben staan maar op een pension stalling in de buurt.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:03

Wat een leuk topic! Gaaf plan, TS! Klinkt goed. Heerlijk he, om zo lekker weg te dromen en plannen te maken voor de toekomst.

Ik ben bijna 18, zit in mijn eindexamen jaar van vwo tweetalig. Ik denk dat ik volgend jaar iets in de richting van psychologie/ pedagogiek wil gaan doen. Het allerliefste zou ik iets in de richting van sportpsychologie doen en dan natuurlijk uiteindelijk in de richting met paarden. Maar de banen in de richting van psychologie liggen niet voor het oprapen, dus mijn studiekeuze staat nog zeker niet vast.

Ik ben toen ik bijna 14 was begonnen met rijden (alweer 4 jaar geleden). Heb tot een half jaar geleden op een manege gereden en daar ook meerdere (verzorg)paarden gehad. Nu rijd ik op een kleine wedstrijdgerichte stal en ben ik richting B-niveau aan het trainen. Mijn doel is om in 2016 een startpas aan te vragen en KNHS te gaan starten met een van m'n leasepaarden.
En later als ik klaar ben met studeren en rijtechnisch wat verder ben, is mijn droom om een jong paard te kopen en die zelf op te gaan leiden. Dat lijkt me zo gaaf!

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:33

Ik heb een mediaopleiding gedaan gericht op redactioneel werk in de tijdschriften.. En laat dat nu net een markt zijn waar weinig tot geen banen zijn :') En als er al iets is, moet je inderdaad 2 jaar of meer werkervaring hebben.. Het handigste is in je stagebedrijf rollen, maar dat was bij mij geen optie. Dan nu maar wat anders, scheelt dat ik het heel leuk vind en daarnaast altijd kan blijven solliciteren :) Of wellicht iets voor mezelf oprichten!

Wat heb jij gestudeerd TS?

churity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:48

Ik ben nu 14 jaar en ik ben voorbereidingen aan het treffen voor een eigen paard als ik 15 ben, in de volgende zomervakantie. Ik heb al heel veel paarden voor andere mensen gereden dat ik nu graag mijn eigen team met mijn eigen paard wil opbouwen. Ik zou na de havo graag een baan richting management willen als basisbaan en daarna paardenopleiding erachteraan. Maar wie weet denk ik er tegen die tijd wel heel anders over. Mijn doel voor nu is mijn diploma halen en een eigen paard dus. Heerlijk cliché :o

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 21:06

Dankje @Maaike162! Sportpsychologie, klinkt heel intressant! Wat doet zo'n psycholoog precies? Het is wel een lastige keuze om af te gaan op het aantal banen dat er zijn te vinden... Heel belangrijk, anders komt er natuurlijk geen geld binnen! Mijn oom heeft ooit de algemene kunst binnen de kunstacademie gekozen omdat zijn 'crush' dat ook ging doen -_-'. Als hij een andere richting had gekozen was hij misschien niet belandt op de plek waar hij nu zit...

@Straww_ Ja via stage is inderdaad ideaal, maar was bij het bedrijf waar ik gelopen heb ook niet mogelijk... Ik was daar de assistent van de inkoper en dat beviel me heel goed :) Ik heb mode management gestudeerd aan TMO. (Mocht iemand in de modebranche dit lezen... Ik heb ontzettend veel zin om aan mijn toekomstige baan te beginnen en mijn eerste uitdaging in de mode aan te gaan!)

@Churity Ik dacht dat ik na mijn opleiding misschien ook nog wel een studie wou doen, maar nu... hahah. Het kan trouwens ook niet want mijn geld is op! Maar als je het dan nog wilt en kunt, zeker doen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:12

Ik kreeg mijn eerste paard toen ik 15 jaar was van mijn ouders met de afspraak dat ik een zaterdag baantje zou nemen om mee te kunnen betalen aan de kosten. Ik heb hem tot mijn 35ste gehad. (hij is 30 jaar geworden)

Voor mijn gevoel heb ik een leven met hem gedeeld. Ik heb altijd rekening met hem gehouden bij de keuzes in mijn leven. Maar ik heb er nooit spijt van gehad. Het hebben van eigen paarden is wat mijn leven leuk maakt. :)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:10

lycil8 schreef:
Dankje @Maaike162! Sportpsychologie, klinkt heel intressant! Wat doet zo'n psycholoog precies? Het is wel een lastige keuze om af te gaan op het aantal banen dat er zijn te vinden... Heel belangrijk, anders komt er natuurlijk geen geld binnen! Mijn oom heeft ooit de algemene kunst binnen de kunstacademie gekozen omdat zijn 'crush' dat ook ging doen -_-'. Als hij een andere richting had gekozen was hij misschien niet belandt op de plek waar hij nu zit...

Grappig voorbeeld! Ja, baankansen zeggen eigenlijk niet veel en je kan met veel studies ook een totaal andere richting op. Wat dat betreft zegt studiekeuze ook niet veel.
Sportpsychologie is best breed. Ik doe er nu mijn profielwerkstuk over. 90 procent van sportprestaties hangt af van je mentale welzijn. Toen ik dat las, was ik echt verbaasd. Zoveel trainingen zijn alleen gericht op conditie en techniek. Terwijl het mentale gedeelte zo belangrijk is! Heb zelf een instructrice die hier erg mee bezig is en dat helpt mij ontzettend goed.
Er zijn zoveel ruiters die last hebben van wedstrijdstress, faalangst en andere angsten. Deze angsten zijn zichtbaar bij het paardrijden, maar vaak nog veel breder. Ook bij hun sociale leven en werk. Het lijkt mij heel gaaf om sporters te begeleiden om bijvoorbeeld van hun faalangst af te komen. Hierbij zou ik specifiek willen focussen op de sport, maar het later breder willen trekken. En kijken of de mensen in hun persoonlijk leven hier ook wat mee kunnen. Sportpsychologie spreekt mij heel erg aan omdat het minder alleen 'praten' is dan gewone psychologie. Ik wil graag mensen willen helpen en een spiegel voor houden door middel van sport (en het liefst natuurlijk paarden). Dat was een lang verhaal. Hopelijk een beetje duidelijk!

Wat voor paard zou jij graag willen kopen? En dan recreatief of uiteindelijk wedstrijden rijden?

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:24

Maaike162, dat is echt gaaf! Ik heb stage gelopen bij Paard&Lifestyle en daar zijn ze ook heel erg gericht op de 'state of mind' van wedstrijdruiters en werken ze samen met o.a. Malene Nootenboom van Bewust Wedstrijd Rijden. Erg leuk om te zien wat dat doet met ruiters en wat voor resultaten ze boeken :j

TS, hebben ze bij je vorige stage nog connecties/netwerken waar je eventueel terecht kan? Ik stel voor dat je ook een LinkedIn-account aanmaakt (als je die niet al hebt), daar staan soms ook vacatures die niet op een website komen te staan! En natuurlijk kan je op die manier je netwerk vergroten ;)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:51

Leuk topic! Leuk om te lezen allemaal.

Waar ga ik beginnen :+

Ik ben nu 21 jaar, rijd een leuk autootje, werk fulltime als assistent manager en woon in een vakantie huisje op de boerderij van mijn ouders waar mijn knappe man Casper du Vlist ook gestald staat. Dus dat heb ik ondertussen al goed voor elkaar, ik heb Marketing gestudeerd en kan alle kanten nog op als ik wil.

Vanaf mijn geboorte (in een rijtjeshuis met héle grote tuin) stonden er 2 shetlanders. Mams had een kwpn merrie in pension staan. Dus met de paplepel ingegoten. Toen ik ouder werd over op Welshjes en met 15 jaar kocht ik mijn eerste eigen pony van mijn spaarrekening die mijn ouders hadden opgebouwd. Toen zijn we ook verhuisd naar de boerderij waar we nu 10 jaar wonen.

Op mijn 18e kocht ik mijn eerste springpaard waar ik grootste plannen mee had. Helaas overleed hij erg snel aan koliek en viel die droom in stukjes. Via dezelfde fokker mijn huidige paard gekocht en zelf beleerd.

Aan kinderen etc wil ik nog helemaal niet denken, dus mijn leven (en geld :') ) draait eigenlijk allemaal om de paarden. We hebben er totaal 10 staan, waarvan ook wat pension en opvang dus ook daar altijd genoeg werk en klusjes te doen. Samen met mijn moeder runnen we het bedrijf en de stal, dus we wisselen elkaar af als het ware.

Mijn leventje bevalt tot nu toe helemaal prima, maar natuurlijk heb je nog wensen.
- Ooit een huis kopen
- Luxere auto
- etc.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:59

Straww_ schreef:
Maaike162, dat is echt gaaf! Ik heb stage gelopen bij Paard&Lifestyle en daar zijn ze ook heel erg gericht op de 'state of mind' van wedstrijdruiters en werken ze samen met o.a. Malene Nootenboom van Bewust Wedstrijd Rijden. Erg leuk om te zien wat dat doet met ruiters en wat voor resultaten ze boeken :j

Ja, lijkt me zo gaaf! Wat een leuke stage trouwens, klinkt goed! Paard&Lifestyle zijn idd ook veel bezig met 'state of mind', vind ik altijd erg interessant om te lezen. Ik keek even in je profiel, leuke opleiding doe je! Wel lastig met baankansen lijkt me trouwens. Zou je uiteindelijk ook bij een paardenblad willen werken? Of is dat praktisch onmogelijk qua nauwelijks/geen vacatures?

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 22:23

@Jessix Ik kan me heel goed voorstellen dat je er zo op terug kijkt! Iedereen die met paarden heeft mogen opgroeien is in mijn ogen bevoorrecht (misschien niet helemaal het juiste woord). Als ik er aan denk hoe veel verder ik zou zijn in het rijden en hoe veel meer kennis ik zou hebben als ik eerder en intensiever met paarden in aanraking was gekomen. Maar en zeg nou zelf, wel paardenmeisje had nou niet vroeger al een pony gehad :+ :D Nog een toekomst doel trouwens! Ik wil nog zoveel leren over paarden en het rijden... Ik weet eigenlijk zo weinig, vind ik.

@Maaike162 Echt een mooi beroep, heel interessant! Wat doet jou instructrice hier dan bijvoorbeeld mee? Doet ze oefeningen met je of wat moet ik me voorstellen?
Wat voor een soort paard heb ik nog niet echt een idee van, wel minimaal 160/165, warmbloed en zoals ik er nu overdenk ook het liefst een volbloed verder mag er ook wel wat pit in zitten. Mijn instructrice heeft een Trakhener merrie (zelf gefokt:)), dat is 'mijn' paardje, het andere paard is KWPN'er ruin maar wel 7/8 trakhener, de pony is ruin, Potok met Fjord maar dat is niet helemaal mijn ding (wel een leuk ding! hihi). Ik wil er dan voornamelijk recreatief mee rijden (dressuurmatig) en af en toe een wedstrijd. Ik zou ook wel wat vaker wedstrijden willen rijden (niet elke week) maar ik heb zo het idee dat qua tijd niet past later haha. Ik wil wel wat bereiken wat betreft niveau. Nu rij ik 1 a 2 x per jaar een wedstrijd op de stal in Duitsland waar de paarden staan, ik ben ook wel lid van de ruitervereniging verder niet. Het lijkt me zo leuk om dat te kunnen en ergens gericht naar toe te trainen! Wat voor een paard lease jij?

@Straww_ Wat lief dat je zo mee denkt! Ik heb inderdaad al een Linked-in account, heb zelfs al een keer een intake gesprek gehad met een werving en selectie bureau omdat ze mij daar gevonden had :+

@Capriootje Je hebt het al aardig goed voor elkaar :) Ik denk ook nog lang niet aan kinderen hoor haha maar later wil ik ze wel (2, eerst een jongen dan een meisje :j ) En je eigen paard beleren, dat is ook wel een droom van velen hier denk ik? Wat leuk dat jij dat al hebt kunnen doen! Lijkt me heel mooi proces om zo alles samen met je paard mee te maken. De stal runnen is ook waar je mee verder wilt of heb je nog een andere studie gedaan voor iets anders? (Niet dat dat niet leuk is een stal runnen haha)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:44

Ja beleren is een super gaaf proces! Heb hem nu 3,5 jaar en je merkt echt dat je al vanaf jongs afaan je eigen 'knopjes' erop gezet hebt. Heb er nu een super fijn paard aan :j Hij is ook extreem allround, 100% springgefokt, maar loopt leuk dressuurmatig, buitenrijden vind hij het einde, een crossje is helemaal leuk en ook zonder zadel, WE training en verzin het maar. hij doet alles!

Ik weet niet of ik kinderen wil maar daar ga ik pas aan denken als er een vaste relatie, samenwonen etc is haha :=

De stal is puur hobby dus doe ik naast mijn full time baan, en heb dus mijn Marketing diploma als ik nog eens wat anders wil dan voor dit bedrijf werken. Maar tot nu toe bevalt het nog prima! :)

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 19:46

Wat leuk, 1 uit duizenden dus ;) Ik hoop dat ik ooit ook zo'n paard vind :)

Haha ja bij mij is er ook nog geen man in beeld, maar ooit... Oh ja dat had je inderdaad al geschreven. Wat voor een werk doe je nu?