Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WingsToFly schreef:Ik rijd nu al ongeveer 12 jaar, waarvan 10 op dezelfde manege. Op dit moment rijd ik F12 +2, maar ik heb eigenlijk al sinds een half jaar het idee dat ik niks meer leer.

Ik heb als 14-jarige heel erg lang in de gevorderden groep gereden maar daar lag het niveau alsnog meer op spelletjes spelen en een beetje aankloten. Er zijn vaak zeker wel groepen die wat serieuzer zijn ;j WingsToFly schreef:ze focust vaak meer op degene die komen met eigen paard/ruiters die constant vragen "doe ik dit goed doe ik dat goed"
Abercrombie schreef:Misschien handig om te vermelden in welke regio je zit. Dan kunnen mensen maneges aanraden.
Verder zou ik inderdaad zoeken naar een leasepaard of een bijrijdpaard waar je mee op les kan.
Ik weet van een vriendin van mij dat ze bij een manege in leusden best wel echte gevorderden lessen hebben. Weet de naam van de stal effe niet maar ben wel eens mee geweest met een bosrit en dat waren idd volwassenen en rij ervaring was zeker wel gewenst.
Paard wat ik reed voelde ook gewoon soepel en makkelijk te rijden. Niet een standaard (oneerbiedig gezegd) stijve manege knol.
Rex_Rolfo schreef:WingsToFly schreef:ze focust vaak meer op degene die komen met eigen paard/ruiters die constant vragen "doe ik dit goed doe ik dat goed"
Dat zal heus niet expres zijn, het is in de praktijk erg lastig voor een instructeur/trice om iedereen vrijwel evenveel instructie te geven. Gewoon voor jezelf opkomen en op een leuke manier ook om aandacht vragen.
ps, welkom op Bokt
Emmaa_ schreef:Gevorderde zegt nog niet heel veelIk heb als 14-jarige heel erg lang in de gevorderden groep gereden maar daar lag het niveau alsnog meer op spelletjes spelen en een beetje aankloten. Er zijn vaak zeker wel groepen die wat serieuzer zijn ;j
Dee_Es schreef:Zou je instructrice open staan voor themalessen? Dan kunnen alle lessers thema's/iets wat ze graag willen leren indienen en dan wordt er iedere week/2 weken een ander onderwerp behandeld. Misschien kan dat de lessen weer wat interessanter maken.
Gaan lessen bij een gevorderde-groep die les krijgt van een andere instructeur kan ook al flink wat verschil maken.