Nieuwe aanwinst: van lelijk eendje naar prachtig paard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saphyra

Nieuwe aanwinst: van lelijk eendje naar prachtig paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 08:41

Hallo Lieve bokkers.. *\o/*

Sommige van jullie wisten natuurlijk al dat wij (mijn zus en ik) opzoek waren naar een tinker baby.. <3 Afgelopen April zijn we op zoek gegaan en is ons oog gevallen op een tinker baby van toen 2 weekjes oud.. Wat een scheet!! :o Hier een paar weekjes over na gedacht,, en ja hoor de koop is rond.. Helaas kregen we 2 dagen voor de afgesproken ophaal datum te horen dat de papieren niet in orde waren.. :( daarna van het ene excuus naar het andere smoesje,, en zijn we het vertrouwen in de verkopers verloren en hebben we de koop niet door laten gaan... Een paar dagen later toch nog maar eens op internet gekeken of er iets leuks op stond... EN JA HOOR.... voor mij was het meteen bingo een 2 jarige super stoere ruin... Mijn zus(LCGL op bokt) zag het allemaal niet zo zitten na alle trubbel met het veulen.. Toch even gebeld naar de verkopers,, even gekletst met mijn zus.. en daarna toch maar gaan rijden naar deze prachtige ruin.

Nou... genoeg gekletst... Kijk zelf maar... :+

Verkoop foto op internet:
Afbeelding

Helaas geen foto's van toen we nog bij de verkopers waren. Mijn zus zag het niet helemaal zitten. En vroeg zich af of we hier nog ooit iets van konden maken, ik zei dat we er doorheen moesten kijken en wist zeker dat dit echt een gaaf en lief paard zou worden/zijn. Ik was verkocht. En zo gezegd, zo gedaan.. Ja, deze knappe kerel is van ons!! *\%/* Later die middag heeft de verkoper hem naar ons gebracht..

Zo kwam hij de trailer uit (hier dacht ik eigenlijk ook *oliebol* wat hebben we gekocht :? :
Afbeelding

Project Tinker kon beginnen:
Afbeelding
Afbeelding

Dit gedeelte heeft ongeveer 3 uur geduurd. Dreadlocks in de manen en staart. Ook zijn sokken waren een en al klit en viezigheid.. MAAAAARRR...

Het eindresultaat mag er zijn:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2 dagen later hebben we deze stoere bink naar huis gehaald als verrassing voor de kids van mijn zus:
Waaauuwwww, tante sophie hij heeft echt mooie haren!! <3 (hoe schattig)
Afbeelding

Toch even erop zitten en wat is hij braaffff!!.. (alleen zitten!! hij word nog niet beleerd en mag zeker nog 1-2 jaar genieten in de wei)
Afbeelding

Ook broertje er nog even op:
Afbeelding

En de mooiste foto*kwijl* *kwijl* <3 <3
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, en tot snel!! :wave:

Liefs,

Sophie (saphyra), Charlotte(LCGL), Gabrielle en onze stoere bink: Arie /3 ..

Jane2

Re: Nieuwe aanwinst: van lelijk eendje naar prachtig paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:47

Wauw, wat een paar uur poetsen en verzorgen al niet kan doen. Hij ziet er super uit. Heel veel plezier en geluk met jullie kanjer.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:48

Ik kan je nu al zeggen; dit wordt een reltopic van hier tot en met...
Want zet je nou twee jonge kinderen, zonder bescherming of vasthouden, op een onbeleerd paard?! :=

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:50

Plus een kindje op slippertjes ernaast....
Maar goed, leuk paard, veel plezier ermee

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 08:52

Rindin schreef:
Want zet je nou twee jonge kinderen, zonder bescherming of vasthouden, op een onbeleerd paard?! :=

Het is maar net hoe je er mee omgaat... En of jij er een rel topic van gaat maken :') . Hij is suuuuupppper braaf,, en het is onze eigen keuze (dus graag hier GEEN commertaar meer op!)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:52

Wat een mooi paardje geworden zeg, wat een goede wasbeurt al niet kan doen :-) Fijn dat hij nog lekker 2 jaar in de wei mag staan, kan hij lekker op zijn gemak wennen aan jullie en zo te zien is hij al hartstikke braaf.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:56

Leuk paard! Veel plezier ermee.

Al vind ik het onderwerp niet helemaal van toepassing, ik dacht een topic tegen te komen met een aartslelijk veulen wat goed opgedroogd is zeg maar. Niet een wasbeurt waarbij je twijfelt wat je gekocht hebt alleen omdat ie beetje vies is :))

Kijk inderdaad uit met de kinders, ik zou iets voorzichtiger zijn voortaan, ongelukjes zitten in heel kleine hoekjes.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:02

Serieus, lelijk? Wat is er mis met een 2 jarige die onder de modder zit? Dat zie ik liever dan helemaal spik en span en in de vlechten hoor :o

Maar goed, heel knap dier!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:04

Kost wat, heb je ook wat :j

Tipje: als je nu elke week even de kinders van je zus erop zet; hoef je 'm straks niet meer in te rijden. Het lijkt heel simpel en nergens over te gaan, maar het maakt een wereld van verschil!

Rindin schreef:

Lekker laten rellen; degene die daarmee beginnen hebben geen idee waar ze over praten. Opvoeding en opleiding van een paard begint in een uur na de geboorte. ALLES wat je ermee doet zal je helpen in het opleidingstraject.

Ik heb ook weleens een jaarling in de les laten lopen. Dat beest was zo fanatiek op werk dat het de enige manier was om 'm een beetje in toom te houden. Gewoon een/twee keer per week, twee rondjes door de bak met een vlieggewicht erop (kind van 4). Dat maakte het verschil tussen een onhandelbare naarlinger en een leuke, apetrotse jaarlinger! Toen ie vier was zijn we erop gaan zitten en ermee weggereden want ja, de rest was niks nieuws voor 'm.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:07

Het gaat niet om de kinderen op dat dier, het gaat om kinderen zonder bescherming of vasthouden op een onbeleerd dier wat je nauwelijks kent.
Doe die kinderen dan iig een cap op, fatsoenlijke schoenen aan of hou ze vast

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:13

Ikke..... dan heeft die jaarling vast niet lekker met soortgenootjes op de wei gelopen op dat moment.

Ik vind de vergelijking van heerlijk modder paard naar opgepoetst ook niet echt bewonderingswaardig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:22

Ik dacht aan een mager scharminkel die nu lekker paard mag zijn. Maar het paard was heerlijk paard, niks mis mee dus! Ik hoop ook dat ie gewoon lekker weer terug vies mag worden! :j T is een mooi dier!

En, nooit meer kleine kinderen met nota bene teenslippers bij een jong paard laten :n Je hebt het dier net, hoe braaf ook, het blijft een dier en ook nog eens een jong dier. Heel onverantwoord.. Wees wat voorzichtiger met de kinderen.. Gewoon lange broek, cap en laarsjes aan en dan erop zitten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:32

Ikke meen je dit nou :') ?

Leuk paard! Vind het ook onverantwoord om er nu al op onveilige wijze kids op te zetten. Je kent dit dier nog helemaal niet, laat staan dat je al vast kunt stellen dat ie (altijd) braaf is...

RoosRozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:34

Paard ziet er prachtig uit! Super!
Veel plezier met hem! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:39

Ik dacht ook dat het over een verwaarloosd dier ging, maar niets mee met een jong exemplaar dat zo te zien gewoon heerlijk in de wei heeft gestaan en er wat verwilderd uit ziet. Liever dat dan dat het iedere dag glanzend gepoetst op stal moet staan.

Leuk dier! Veel plezier ermee! Kinderen erop zetten had ik ook niet gedaan, maar dat is jouw risico.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:44

Icecrystal schreef:
Ikke..... dan heeft die jaarling vast niet lekker met soortgenootjes op de wei gelopen op dat moment.

Ik vind de vergelijking van heerlijk modder paard naar opgepoetst ook niet echt bewonderingswaardig.

Die jaarling liep 24/7 buiten, met soortgenoten die ook zijn vriendjes waren! Dat beest had een beter leven dan veel "natuurlijke" aanhangers hier ooit een paard zullen kunnen bieden.......

Doubtless schreef:

Ja, dit is waargebeurt. Ik weet het zeker want ik was er zelf bij en hoewel de relatie met die persoon is uitgegaan en het paard daar bleef, ben ik 'm later nog eens tegen gekomen en lekker buiten gereden met 'm. Wereldknol was het, daar zou half Bokt poepjaloers op geweest zijn.
Alles wat Bokt verboden heeft kon je met dat beest doen. Hij was overal voor in, voor de duvel en z'n ouwe moer niet bang en je kreeg 'm niet gek al zou het moeten.

Gezien de foto's zou dit weleens zo'n zelfde exemplaar kunnen zijn. Voor TS: maak daar gebruik van!

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 09:57

ikke schreef:
Icecrystal schreef:

Die jaarling liep 24/7 buiten, met soortgenoten die ook zijn vriendjes waren! Dat beest had een beter leven dan veel "natuurlijke" aanhangers hier ooit een paard zullen kunnen bieden.......

Doubtless schreef:

Ja, dit is waargebeurt. Ik weet het zeker want ik was er zelf bij en hoewel de relatie met die persoon is uitgegaan en het paard daar bleef, ben ik 'm later nog eens tegen gekomen en lekker buiten gereden met 'm. Wereldknol was het, daar zou half Bokt poepjaloers op geweest zijn.
Alles wat Bokt verboden heeft kon je met dat beest doen. Hij was overal voor in, voor de duvel en z'n ouwe moer niet bang en je kreeg 'm niet gek al zou het moeten.

Gezien de foto's zou dit weleens zo'n zelfde exemplaar kunnen zijn. Voor TS: maak daar gebruik van!

Ik ben inderdaad ook zo. Alles wat hij nu al leert is mooi meegenomen. De kinders erop is inderdaad ons eigen risico.. En kan nu na 2 weken zeggen dat hij topbraaf, met het project tinker ook: lekker wassen en soppen, hij heeft geen kik gegeven. De kinderen er af en toe een op.. ALLEEN stilstaan kan wat mij betreft ook geen kwaad. Ik weet iniedergeval zeker dat wij HEEEEEL veel plezier van hem hebben en gaan hebben en dat hij 1000% bombroof zal worden. Hij staat weer lekker in de wei en mag weer lekker modderig en vies worden.. Na de winter krijgt hij weer een lekkere wasbeurt.. Ik zeg: helemaal met je eens Ikke !!!
Laatst bijgewerkt door saphyra op 25-09-15 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:57

Daar gaan de moraalridders weer. Wanneer kunnen we nou eens blij zijn voor een ander?
Super leuk dier TS, heel veel plezier er mee! :D

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 09:58

Captain schreef:
Daar gaan de moraalridders weer. Wanneer kunnen we nou eens blij zijn voor een ander?

Dankjewel Captain! :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:06

bokt ziet veel te snel de fouten van anderen. Aan de hand van wat foto's ook nog...

Ik ben verbaasd wat een beetje poetswerk kan doen (..nou ja beetje...) Mooi hoor!

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 10:07

Ania schreef:
bokt ziet veel te snel de fouten van anderen. Aan de hand van wat foto's ook nog...

Ik ben verbaasd wat een beetje poetswerk kan doen (..nou ja beetje...) Mooi hoor!

Helemaal waar!!! EN,,, Bij de 2e reactie al meteen op voorhand er een reltopic van willen maken!! Helaas.. mislukt..

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:14

Wow is hij echt nog maar twee? Hj ziet er alzo compleet uit, ook qua behang..
Ik vind het een knapperd en wat een verschil kun je maken met wat lekker wassen en ontklitten :)

En de kinderen waar weer iedereen over valt... mijn nichtje van twee jaar oud kan ik niet blijer maken dan door met paard langs te gaan en dat ze daar dan even een paar minuten op mag zitten. Prachtig, zo'n blij gezicht! Dan is het paard wel al moe van de rit, hou ik het paard vast en heeft opa mn nichtje vast om eraf te trekken als het nodig is. Begrijp dat jullie van deze tinker nog niets afwisten? Best eng dan, maar ik was er niet bij en het ziet er zo wel lief uit <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:17

Najoveh schreef:
Serieus, lelijk? Wat is er mis met een 2 jarige die onder de modder zit? Dat zie ik liever dan helemaal spik en span en in de vlechten hoor :o

Maar goed, heel knap dier!

Same here! Dan heb ik er ook twee zeer lelijke paarden staan. Poetsen is stom :P

Leuk paard :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:21

Captain schreef:

Omdat het die moraalridders ontbreekt aan elke vorm van inzicht of inlevingsvermogen.

Een jaarling die je braaf hebt opgevoed en die je bijhoudt, die hoef je niet in te rijden; daar stap je op en rijdt je mee weg, als logische vervolgstap op alle voorgaande stappen die je samen gemaakt hebt.
TS snapt dat en daar wens ik haar veel plezier in want dat is een heel leuk opleidingstraject waar je de rest van je leven plezier van hebt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:24

Wat een knapperd!

En je twee bijrijdertjes staan ook al klaar, zo te zien ;)
Niks lekkerders dan samen opgroeien en leren!

Veel plezier samen!