Ik denk dat de meesten al wel eens een topic van me gezien hebben. Voor diegene die ons nog niet kennen: Ik ben Tyrant_, 17 jaar oud en heb een half-pension pony Buddy, een 6 jarige Arabier x Nederlands Rijpony. Buddy is opgeleerd als dressuurpony, maar ik spring er tegenwoordig ook mee. Dit ging niet vlotjes, maar we zijn blijven doorzetten. Ondertussen rij ik er 2 maand mee, en je moet je bedenken dat hij voor ik ermee reed, hij niet graag sprong en enorm twijfelde. Hij is nog altijd geen held, maar hij doet zijn best!
Tips en tops mogen steeds gegeven worden, maar houd het vriendelijk!
Dit gaat over ene tijdspanne van begin juli tot nu, en ik zie toch veel verbetering!

2. 2e x, dit ging minder goed..

3. Omdat ik mijn vertrouwen wat kwijt begon te zijn door zijn vele weigeringen, gingen we balkjes lopen en daardoor kreeg ik meer vertrouwen in hem, hij in mij en in zichzelf.

4. Daarna begonnen we weer met springen en hij had er veel meer plezier in

5. We namen ook eens les en daar hebben we beide onze klik gemaakt!

6. Echter is mijn houding ook niet altijd goed!

7. En natuurlijk.. als het goed gaat, gaat het ook wel eens fout!

8. Maar we geven niet op, afgelopen zondag zijn we er weer ingevlogen! Eerst wat opgewarmd met dressuur.

9. En na al wat lager ngesprongen te hebben, beginnen we eraan!

10. We springen voor de 1ste x 70 cm!

11. En vervolgens ook de 80! (Mijn houding is niet zo goed met dat hij eerst twijfelde)

12. En we sluiten af met nog 1x de 80 cm. We hebben deze ook gehaald!

Alvast bedankt voor het kijken!
Dit zijn zowat de ergste stops, maar idd, het hoort erbij. Buddy is nog jong en ik maak ook fouten tijdens het springen en soms.. Ja, dan gaat het eens mis natuurlijk!