ik verveelde me een beetje, en ik dacht maak nog eens een topic.
Graag wil ik mijn knappe , lieve , bonte dame in dit topic plaatsen.
Eerst wil ik graag zeggen, dat ik deze dame met 3 jaar lichtjes heb zadel mak gemaakt.
En dan 2 jaar wat mee gewandeld heb. Ze heeft ( buiten mijn wil) op te jonge leeftijd een veulentje
gekregen en was nog wat achter in haar groei.
Daarom heb ik haar eigenlijk tot haar 6 met rust gelaten en enkel sporadisch gereden en gewandeld.
We zijn vorig jaar in de zomer begonnen met wat intensiever dressuur en later springwerk.
Het is een sensibel karaktertje en erg introvert. Maar dan wel een lichaam met niet al te scherpe reflexen.
Ze is nogsteeds heel apart in de omgang.
Maar eens ze me meer begon te vertrouwen ging het stukken beter.
Het is een echte ' kat uit de boom kijker ' , maar doet eigenlijk alles wat ik van haar vraag.
Ze vertrouwd enorm op mij, en dat maakt haar wel echt een enorme schat.
Ik merk aan haar dat ze het springen wel erg spannend vind, maar toch stiekem leuk.
1) haar ontzettend knappe koppie

2)Een beetje draven

3) Gallopje ( hier zit ik wat naar voor , ben ik mij van bewust en word aan gewerkt)

4) een sprongetje ( we waren toen 2 maandjes intensiever aan het springen )

5) onze eerste 110 sprong ( ze springt met erg veel power)

2 weken na deze foto's, had ze zich vast gerold in de stal en haar schouderblad lichtjes gebarsten.
Verplicht 2 maanden rust.
Ik heb haar 5 maanden met rust gelaten.
En dan terug het werk rustig opgepakt.
6) deze foto is terug de 2e springles na het herstel

7) Ze is ook heel lief met in de weide te rijden, waar de andere 2 paardjes bij staan ( ik ben bewust van mijn sterke binnenhand)

8) Gallopje in haar favorite setje

9) helemaal verliefd op haar koppie

10) in de zomer is het hier ontzettend fijn vertoeven !

11) Ze houdt ook van eens een stevig gallopje ( ben bewust dat ik daar even raar sta, maar ik wou lachen naar de fotograaf , die erg ver stond)

12) onze eerste natuurlijke hindernis

13) afgelopen maandag , 2e x bitloos springen. 115-120

We zijn sinds kort overgestapt op bitloos. Omdat ze erg veel stress heeft met het rijden in het algemeen. En dan met name vooral strest op het bit ( ik heb al alles geprobeerd van bitjes ) .
Nu met het bitloos gaat ze stukken ontspannender, alleen ik moet er nog echt mee leren omgaan.
Tips zijn welkom, hou er rekening mee, ik les 2 x per week.
Ik ben aan het werken aan mijn houding, en handen.
Voor mij is het een moeilijk paard, omdat ze zo sensibel is, en toch sterk .
We komen er wel hoop ik
.