deken er weer op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elisexoxo

deken er weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 17:52

heeii ik had even een vraagje ,

mijn pony is niet geschoren, maar moet hij op de wat koudere dagen die je nu af en toe hebt weer de 0 grams deken op? :? Hij staat in een buitenstal (geen schuilstal op wei , maar gewoon een buitenstallencomplex) . ik weet namelijk niet of het dan wat te warm word :n . Voor als iemand het zou willen weten ( geen idee waarom) het is een Welsh x Arabier. Hij staat trouwens ongeveer 2uur per dag in de outdoor paddock en met heel slecht weer in de binnenbak.

Alvast bedankt! :D
Laatst bijgewerkt door elisexoxo op 22-09-15 18:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:59

Die van mij gaat volgende week ook in een schuilstal staan. Hij krijgt dan een 0 grams regendeken op voor a) ik kan dan op een droog paard zitten en b) hij zit nog best dun in zijn vacht. :) 0 grams kan niet zo veel kwaad vind ik. Ik weet niet hoe dik jou paard in de vacht zit? Maar die van mij nog niet zo erg dus die krijgt met koudere dagen een regendekentje op. ;)
Laatst bijgewerkt door Yenni op 22-09-15 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Re: deken er weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:01

Hij moet niks. Waarom zou je een deken willen gebruiken?

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 18:02

Cas123 schreef:
Die van mij gaat volgende week ook in een schuilstal staan. Hij krijgt dan een 0 grams regendeken op voor a) ik kan dan op een droog paard zitten en b) hij zit nog best dun in zijn vacht. :) 0 grams kan niet zo veel kwaad vind ik.

top dankje! :D

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 18:02

Sure_lee schreef:
Hij moet niks. Waarom zou je een deken willen gebruiken?

omdat zijn wintervacht er nog niet echt is en hem daarna pas laat scheren en niet wil dat hij verkouden word. Hij is namelijk snel verkouden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:04

Gewoon een lekkere deken op doen! Hier hebben ze de dekens al een hele tijd weer op.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:05

Dat arme beest staat 22uur per dag op stal, hij zal het eerder warm hebben dan koud. :(:)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:06

Ah je wil hem dus wel gaan scheren.... Geen ervaring mee verder. Mijn paardjes staan allemaal lekker bloot buiten. Volgens mij heeft geen enkel paard nu al echt een hele dikke wintervacht hoor. Ik heb er 4 en hier hebben ze nog een redelijk dun vachtje. Alleen met de regen lijkt het dikker omdat ze dan de haren omhoog zetten...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:08

Sure_lee schreef:
Ah je wil hem dus wel gaan scheren.... Geen ervaring mee verder. Mijn paardjes staan allemaal lekker bloot buiten. Volgens mij heeft geen enkel paard nu al echt een hele dikke wintervacht hoor. Ik heb er 4 en hier hebben ze nog een redelijk dun vachtje. Alleen met de regen lijkt het dikker omdat ze dan de haren omhoog zetten...

Dat is niet waar. :P mijn pony's zijn nu al beertjes ookal hebben ze dekens op en veel paarden hier op stal die geen deken op hebben ook.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:44

Er zijn heel veel mensen die hun paarden inpakken om weet ik veel hoeveel redenen. Maar er zijn maar weinig paarden die het Echt nodig hebben.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:44

Het topic is weer geopend. Enkele reacties, gemaakt met een schaduwaccount, zijn verwijderd.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:17

Ik zie niet direct in waarom je hem een deken op moet geven?
Hij staat eigenlijk niet buiten. Kou doet paarden sowieso eigenlijk niets. Regen en wind combinatie maakt koud. Maar aangezien jouw paard daar eigenlijk nooit alst van heeft..
En als je 'm niet per se dun in de vacht wil houden (want je gaat 'm straks toch nog scheren), denk ik dat 't onnodig is.