Het leek me altijd al enorm gaaf om mee te rijden op Horse Event. Dus, toen de inschrijvingen voor de clinics open gingen, heb ik me gelijk opgegeven met Winston voor de SGW clinic. Nooit verwacht dat ik mee zou mogen met het kleine gele monster, maar toen ik de mail van Murthul kreeg, was ik zó blij
Dus, Zondag 13 September, vervoer geregeld met Anne_mieke88, op naar Ermelo! Winston op de trailer met twee volle hooinetten en hij was tevreden.
Paar rondjes over het terrein gelopen maar het werd me al gauw duidelijk dat je niet én als deelnemer én als bezoeker naar HE kan gaan. Half 2 in de Boktlounge kennis gemaakt met de andere clinic-rijders en clinic-gever Marijke de Geus. Daarna op naar paard, stiften draaien, opzadelen en inrijden!
Winston was enorm vrolijk, wilde alles zien en was best wel druk. Op het losrijd-terrein werd hij al snel weer rustig en was het weer zijn kalme zelf. In de clinic ook, het publiek of het hele gebeuren deed hem helemaal niks, zo braaf was hij
. We begonnen op een laag boomstammetje waar hij amper zijn benen amper optilde
. Zelfde met de volgende pionnen die hij zelf omgooide
. Lomperd is het soms ook
Ook nog tonnen gesprongen. Deed hij heel braaf totdat er 1 ton weggehaald werd en hij dus een smalletje moest springen. Daar bedacht ie mooie manoeuvres op om die te ontwijken
. Naast de lage sprongetjes stonden er ook nog 2 grote cross hindernissen. Niet verwacht dat we die zouden springen, maar hij deed het toch maar
. Eerste keer vond ik wel een beetje eng en het publiek zal dat gehoord hebben. (Ik quote mijzelf: KOOOM!!!!). Praten tegen hem en mijzelf over de hindernis schreeuwen helpt altijd
. Nouja, genoeg gekletst. Het was supergaaf om aan mee te doen en ik heb onwijs veel foto's gekregen!! Ontzettend bedankt allemaal
1. Het boomstammetje aan het begin

2. De pionnen die hij nonchalant omgooide

3. De tonnen. Met twee naast elkaar sprong hij er netjes overheen:

4. De prachtige manoeuvres die hij uithaalde bij het smalletje:

5. De eerste crosshindernis

6.

7.

8. De eerste crosshindernis vanaf de andere kant

9. Noodsprong bij diezelfde hindernis

10.

11. De tweede crosshindernis waar hij eigenlijk 2x te kort op de sprong kwam. Waarschijnlijk omdat ik te veel met de hindernis zelf bezig was.

12.

13.

14. Na het crossen nog even lekker door het water gecrosst

15. Topknol

Al met al een topdag!
Winston was geweldig en vond het super leuk! Ik vond het ook helemaal geweldig en ook onwijs leuk
Ik ben wel 1 ding vergeten
. Marijke de Geus: Enorm bedankt voor de leuke clinic!! Helemaal vergeten om je live te bedanken!