Vrijdag middag gingen wij bepakt en gezakt met 2 auto’s vol spullen op weg naar Kootwijkerbroek!
Zaterdags begonnen we met een rondje springen in de klasse 70 cm. Ik zat helemaal op en top op het paard in mijn nieuwe blauwe outfit, waardoor we ook enorm opvielen. Ik mocht als eerste de ring in. De bel die klonk dus ons springparcours ging van start!

Het parcours reden wij foutloos en dus mochten wij barage rijden. Voor de barrage begon moesten wij eerst nog verschijnen in de ring van bestgaande haflinger.

Na bestgaande haflinger mochten we het springparcours in voor de barrage, voorgaande waren foutloos dus heb reden met het motto ‘alles of niets!’ Helaas hadden wij 7 strafpunten.

Na de barrage heeft Vrouwke 1,5 kunnen uitrusten in haar stal en toen mochten we er weer tegen aan met ons oranje team in het haflinger voetbal team.

Bij 2 van de 3 potjes hebben we de winst kunnen pakken dus mochten wij naar de finale. Ook daar hebben we de winst in onze zak kunnen steken! De eerste prijs was een mooie oranje deken die natuurlijk pérfect bij onze teamkleur paste! En bij winst hoort natuurlijk een ere ronde!

Na het voetballen mocht vrouwke een klein uurtje uitrusten op stal.
Toen waren we alweer aangekomen bij het laatste onderdeel van de dag. De welbekende parade! Al onze gouden toppers bij elkaar leverde een prachtig beeld op met een kippenvel momentje! De parade sloten we af in de stromende regen, maar dat heeft te pret niet hoeven deugen want wij hebben een geweldige dag gehad!

Toen waren we alweer aangekomen bij de zondag!
zondag ochtend begonnen we met een dressuurclinic. Toen de dressuurclinic was afgelopen heb ik alle tips en trucs opgeslagen om ze in mijn proeven een uur laten te kunnen gebruiken.

Onze dressuurproeven ging niet helemaal naar mijn zin. Ondanks dat werd ik wel beloond met een mooie 192 punten in mijn eerste proef, waar ik ontzettend blij mee ben! Bij onze tweede proef was Vrouwke’s concentratie heel ergens anders dan in de ring. Ze was ook erg afgeleid door de fotoshoot op het grasveld verderop en schrok een aantal keer van het reflectie scherm dat zij gebruikten. Ik was dus ontzettend teleurgesteld, maar ondanks dat kreeg ik toch een leuk jury commentaar. Ook in deze proef werd ik ondanks de foutjes toch beloond met 182 punten en ben ik weer 2 winstpunten rijker!

Helaas liep het weekend weer op zijn eind! Een weekend waar ik ontzettend lang naar heb uitgekeken en naar toe heb geleefd was ook zo weer voorbij! Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad! OP NAAR VOLGEND JAAR!
. Zou bijna willen dat ik zelf een haflinger had als ik deze foto's zie haha