Ik dacht, laat ik eens een topic aanmaken omdat er misschien wel mensen zijn die het
interessant vinden om dit proces te volgen. Nee, het gaat niet om mijn shetlander Luna, voor
degene die haar kennen
Het gaat om deze Luna:
Een 7(?) jarige NRPS D-pony, met nogal wat arabieren bloed erin. Ze staat al sinds haar geboorte
bij de eigenaar van de pony die ik nu een aantal jaren rijd, ze zijn ook familie van elkaar.
Dat is ook wel te merken, wat een karakters zitten er in die pony's zeg
Nu is het met deze pony zo, dat ze enorm wantrouwend is naar alles, ook naar de mens. Na al
die jaren valt ze nog steeds niet fatsoenlijk te benaderen, aaien, vasthouden of wat dan ook, ondanks
diverse pogingen van oa de eigenaar. Nu heb ik besloten dat ik het wil gaan proberen, om haar
hopelijk wat minder wantrouwend te laten worden tegenover alles
Het is een heel leuke ponyom te zien en ook al zal het misschien wel nooit tot rijden komen, zou het wel leuk zijn als je in
ieder geval normaal met haar kon gaan lopen of haar kan poetsen.
Ook verwachten we volgend jaar een veulen van d'r, waardoor dit natuurlijk ook wel handig zal zijn!
Vandaag ben ik begonnen met een emmer met wat brokken te vullen en ik ben op m'n hurken voorin
de stal gaan zitten, wat al veel gesnurk en angstige ogen opleverde. Ik heb laten merken dat er
lekkere brokjes in de emmer zaten door er wat mee te rammelen en dat wekte haar interesse. De
emmer zelf was al doodeng, maar na een paar minuten geduldig wachten, durfde ze het toch aan om een paar pasjes dichterbij te zetten. Na nog even wachten vertrouwde ze het dan eindelijk genoeg om een hap te nemen uit de emmer, om vervolgens weer terug te vluchten in de hoek van de stal. Maar ze deed het, dat is al een stapje
Zo nog een paar minuten blijven zitten en ze begon steeds kalmer te worden en kon ik haar zelfs uit m'n hand voeren. Super eerste stappen dus 
Bedankt voor het lezen van dit hele verhaal en ik zal dus blijven updaten met hopelijk steeds weer een heleboel stappen vooruit!