[FOTO] Help ik durf niet te springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

[FOTO] Help ik durf niet te springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:04

Hoi! :)F

Een paar weken geleden zochten ze voor horse event ruiters/paarden die angst hadden voor springen. Nou vind ik een cavaletti al eng om te springen en mijn paard Holly spring dwars door de hindernis heen :')
Ik werd uitgekozen en mocht dus afgelopen vrijdag meerijden met de clinic "Help ik durf niet te springen".
Die werd gegeven door Pieter Kersten en Sanne Beijerman :)

Ik was de enige western combinatie en voelde me best wel in de minderheid aangezien de andere 2 ruiters hun paarden veel beter bij elkaar konden rijden en beter konden springen. Na afloop van de clinic werd mij ook gevraagd of ik met mijn paard de springsport in wilde of dat ik gewoon eens een sprongetje wou maken. Ik heb daarop gezegd dat ik geen springambitie heb en mijn paard ook. Hij was het daar helemaal mee eens.

Ondanks dat de clinic "help ik durf niet te springen" heet, kreeg ik toch het gevoel dat ik niet helemaal in de clinic thuishoorde. De andere 2 ruiters reden al veel beter en konden beide al springen. Ik dacht dat de clinic echt bedoeld was voor een angstige ruiter die niet durft te springen met een paard dat dwars door de hindernis gaat of weigert. Maar volgens mij was dat dus niet zo...

Ondanks dat het voor mij gevoel niet goed is gegaan en ik het gevoel heb gehad dat ik niet in de clinic thuis hoorde heb ik toch wel een beetje lol gehad. Ook al vond ik en paardlief het erg spannend..

Hier wat foto's die ik al heb binnengekregen en foto's die mijn vriend heeft gemaakt :) Als iemand nog foto's van de clinic heeft zou ik ze heel graag ontvangen :D

Hier in ieder geval de foto's. Onze springtechniek is echt niet goed maar het is in ieder geval een begin :D

1)
Eerst even losrijden
Afbeelding

2)
De eerste sprongetjes
Afbeelding

3)
Afbeelding

4) ze kan ook heel goed door de balken heen :P
Afbeelding

5) Ik schrok me dood dat ze zo sprong _O- Ben der ook een paar keer bijna afgeflikkerd :P
Afbeelding

6) Mijn hoofd _O-
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

Dat was het alweer.

Doei :evaw:
Laatst bijgewerkt door Lous op 17-09-15 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: puntjes in namen verwijderd

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:15

Leuke foto's! :D

Volgens mij ben jij juist precies wat ze zochten hoor! Ik had de oproep ook gelezen en je bent niet voor niks uitgekozen om mee te doen!

Fijn dat je lol hebt gehad, daar gaat het uiteindelijk om, en als jullie ook nog iets geleerd hebben zou ik zeggen: missie geslaagd toch! +:)+ +:)+ +:)+

Maureen95

Re: [FOTO] Help ik durf niet te springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 10:08

Ja lol heb ik zeker wel gehad haha :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:12

Springen met een westernzadel, lukt dat ja? :P Lijkt me niet zo comfortabel.

Bij een clinic 'help ik durf niet te springen' verwacht je mensen die niet durven te springen toch, dus dan zou je zeggen dat de rest er niet tussen hoorde :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:14

Met mijn voorgangers eens! Leuke fotos!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:18

Mag ik je ff zeggen dat ik het rete knap van je vind dat je daar gewoon gesprongen hebt. en niet eens zo laag. En ook nog eens op een andere plek dan thuis en met publiek Echt lef heb je in elk geval.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 15:21

Dankjewel!

Het was meer zeg maar dat ze hun paarden zo goed reden. Ze hadden ook allebei springproblemen hoor! Maar mijn paard liep niet netjes en was door de stress slecht aan het been enzo.
En net westernzadel is niet het comfortabelste idd xD maar ik heb geen ander passend zadel

Dankjewel @franka! :o opzich waren de sprongetjes volgens mij best laag. Voor mij gevoel heel hoog en Holly sprong er ook veels te hoog overheen :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:22

Ik heb je uiteraard zien rijden en ik vond de keuze ook apart. De ene dame reed sgw en had gewoon een knetterheet paard maar zelf echt geen springangst en de andere dame had vertrouwen verloren op bepaalde sprongen omdat haar paard zo enorm afging maar sprong heel behoorlijk imo en wie zit er wel graag met lastig te controleren paarden?
Ik vond het wel erg zonde dat je er een westernzadel op had want een Olympisch ruiter had nog niet mee kunnen komen op de sprong en ik kan me zeer goed voorstellen dat het onveilig voelt als je elke sprong uit balans raakt. Zo ontwikkel je ook juist weer springangst. Niettemin erg stoer dat je juist met zo'n clinic meedoet op een groot evenement. Hopelijk hervind je de lol erin maar dan met bijv. een veelzijdigheidszadel richting springen oid. Dat kost de wereld niet.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 15:25

Dankjewel Urielle!

Ja er moet inderdaad een ander zadel op met springen. Maar ik spring echt nooit en ik ben nog opzoek naar een passend westernzadel waar ik nu voor aan het sparen ben.
Ik kende verder ook niemand die zijn veelzijdigheids zadel uit zou willen lenen :)
Maar eerst een westernzadel of ik moet zo een veelzijdigheidszadel zo goedkoop op de kop kunnen tikken dat ik die nog kan kopen :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:26

Maureen95 schreef:
Dankjewel!

Het was meer zeg maar dat ze hun paarden zo goed reden. Ze hadden ook allebei springproblemen hoor! Maar mijn paard liep niet netjes en was door de stress slecht aan het been enzo.
En net westernzadel is niet het comfortabelste idd xD maar ik heb geen ander passend zadel

Dankjewel @franka! :o opzich waren de sprongetjes volgens mij best laag. Voor mij gevoel heel hoog en Holly sprong er ook veels te hoog overheen :')

hoi ja dat zie ik op de foto. haha dus ze waren wel laag maar je sprong hoog en daar gaat het om.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 19:57

Haha ja inderdaad! Ben toch wel blij dat ik het gedaan heb hoor! Maar ik ga de volgende keer toch maar even thuis oefenen.