Een paar weken geleden zochten ze voor horse event ruiters/paarden die angst hadden voor springen. Nou vind ik een cavaletti al eng om te springen en mijn paard Holly spring dwars door de hindernis heen

Ik werd uitgekozen en mocht dus afgelopen vrijdag meerijden met de clinic "Help ik durf niet te springen".
Die werd gegeven door Pieter Kersten en Sanne Beijerman

Ik was de enige western combinatie en voelde me best wel in de minderheid aangezien de andere 2 ruiters hun paarden veel beter bij elkaar konden rijden en beter konden springen. Na afloop van de clinic werd mij ook gevraagd of ik met mijn paard de springsport in wilde of dat ik gewoon eens een sprongetje wou maken. Ik heb daarop gezegd dat ik geen springambitie heb en mijn paard ook. Hij was het daar helemaal mee eens.
Ondanks dat de clinic "help ik durf niet te springen" heet, kreeg ik toch het gevoel dat ik niet helemaal in de clinic thuishoorde. De andere 2 ruiters reden al veel beter en konden beide al springen. Ik dacht dat de clinic echt bedoeld was voor een angstige ruiter die niet durft te springen met een paard dat dwars door de hindernis gaat of weigert. Maar volgens mij was dat dus niet zo...
Ondanks dat het voor mij gevoel niet goed is gegaan en ik het gevoel heb gehad dat ik niet in de clinic thuis hoorde heb ik toch wel een beetje lol gehad. Ook al vond ik en paardlief het erg spannend..
Hier wat foto's die ik al heb binnengekregen en foto's die mijn vriend heeft gemaakt
Als iemand nog foto's van de clinic heeft zou ik ze heel graag ontvangen 
Hier in ieder geval de foto's. Onze springtechniek is echt niet goed maar het is in ieder geval een begin

1)
Eerst even losrijden

2)
De eerste sprongetjes

3)

4) ze kan ook heel goed door de balken heen

5) Ik schrok me dood dat ze zo sprong
Ben der ook een paar keer bijna afgeflikkerd 

6) Mijn hoofd

7)

8)

9)

Dat was het alweer.
Doei
opzich waren de sprongetjes volgens mij best laag. Voor mij gevoel heel hoog en Holly sprong er ook veels te hoog overheen