laten scheren, hoeveel grams deken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janex

laten scheren, hoeveel grams deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 12:46

hoi bokkers!
ik ga mijn shetlanders van de winter laten scheren (meningen hierover etc zijn niet nodig) maar dan moeten ze uiteraard een deken op.
aangezien ze overdag altijd buiten staan krijgen ze een outdoor deken , maar kan deze ook snachts op stal op of moet ik daarvoor echt een staldeken hebben?
en hoeveel grams moet de deken dan zijn ?
groetjes :)

Melvern

Re: laten scheren, hoeveel grams deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:26

Mijn paarden staan in de winter ook dan en nacht met een outdoor deken op. De paarden worden buiten gezet en steeds dekens wisselen is dan zo'n werk. Maar kan prima.

Ik heb dekens in verschillende diktes. Ik begin vaak met 200 gram en als het heel koud is krijgen ze een 300 grams met zo nodig een onderdeken. Bij mijn pony ben ik met 200 gram voor de hele winter klaar. Paard is een koukleum en die staat wel eens met 400 gram op. Ik heb losse halsdekens gehad maar dat werkt voor geen meter. Vaste vind ik fijn maar de manen gaan bij mij elke winter kapot.

Succes met je pony's!

cobyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:42

Ik heb mijn fries vorig jaar ook geschoren en heb de hele winter genoeg gehad aan een 200 gram outdoordeken.
Hij staat in de nacht ook op stal en de deken blijft dan gewoon op.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:56

Hangt heel erg van je type paard af, mijn koukleum merrie staat af en toe met twee 300g dekens terwijl mijn ruin nog nooit meer dan 200 g dekens op heeft gehad...

janex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 10:16

Oke bedankt! Dan denk ik dat ik me met 200 gram wel moet redden. :)