Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en als je er echt een tijd me wil doen een d-pony
beatyhorse schreef:ik zou zelf een grote shetlander doen of een a welsh in ieder geval niet groter
Zoe_97 schreef:beatyhorse schreef:ik zou zelf een grote shetlander doen of een a welsh in ieder geval niet groter
wat zeg jij nu? iemand van die lengte is al veel te groot vaak voor zo'n pony....
Ik zou ook voor een d gaan. Nu is een c misshcien goed, maar dn moet je volgend jaar of het jaar erna opzoek naar een andere.
elenaMM77 schreef:afhankelijk van haar verwachte lengte en plannen zou ik lekker voor een kleine d gaan..
je wilt immers ook niet dat je uiteindelijk niet meer kunt rijden omdat je niet meer geheel lekker zit..
ja, soms 'kan' het nog wel.. maar of je het ook echt wilt, een maatje doe je dan niet meer zomaar weg, dus zit je eigenlijk gewoon vast aan een 'kleine' maat.
Een kleine d, als ze haar slanke postuur houdt, kan een gemiddelde ruiter wel op blijven rijden, of ze moet echt enorm lang worden. dan is het nog steeds niet altijd het meest ideale, maar 'het kan net aan' is dan meestal wel blijvend tot de overstap naar paarden.
beatyhorse..
dat ligt aan de opvoeding van de c pony in kwestie, niet aan de grote.
ik ken een meiske van een jaar of 6 die haar moeders grote paard rustig naar stal kan lopen, poetsen, voetjes geven en borstelen vanaf een krukje.. ook kan ze er nog best leuk op rijden ook.
de grote zegt niets over de braafheid over een pony..
ik denk dat jij een beetje kijkt naar 'wat past nu'.. maar wat nu als dat zelfde meisje over 2.5 jaar ineens 1.58m is? maar helemaal stoppen met ponyrijden, omdat ze haar maatje niet kwijt wil, maar er niet meer op past?