Vallen en angst met name mama

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelleko

Vallen en angst met name mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 20:45

Hallo allemaal.
Mijn dochter van 9 jaar is 4 weken geleden hard gevallen met als gevolg 2 armen in het gips gelukkig viel 1 pols mee maar de andere is onder narcose gezet. Nu 4 weken verder mag het gips er van de week weer af. Mijn dochter is gelukkig niet van haar lease pony gevallen maar van een manegepony tijdens een proefles omdat we graag wilde gaan lessen met haar leasepony bij deze manege. Mijn dochter zelf is gelukkig niet bang wel voorzichtiger maar zeker niet bang. We hebben haar ook de hele tijd haar pony laten verzorgen en haar erop gezet om te stappen na dat ik zelf de pony had gelogeerd. Nou merk ik dat ik zelf behoorlijk bang ben dat ze valt. Nou moet ik erbij zeggen dat haar leasepony wel een behoorlijk pittige pony is en ik hem voorlopig blijf logeren voordat ze rijdt. Zijn er hier meer moeders of vaders die ook banger zijn als het kind. Het klinkt sms idioot hoor maar de schrik zit er goed in

Michelleko

Re: Vallen en angst met name mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:32

Zijn er nog tips over hiermee omgaan bedankt alvast

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:51

Ik ben geen moeder maar ik heb wel een moeder die behoorlijk bang was dat ik er van af viel. Ik denk het enige wat jij kan doen is dat jij zorgt dat jouw kind veilig op de pony zit. Cap op, bodyprotector aan, goede kleding, goede begeleiding.
Laat ook niet merken dat je bang bent. Voorzichtig zijn is prima, maar 'angst' kan ook overslaan op je dochter. Tenminste, dat was bij mij zo het geval. Mijn moeder zei elke keer bij de springles dat ze het maar niks vond en dat ze bang was dat ik een ongeluk kreeg. Elke keer als zij stond te kijken viel ik eraf... Terwijl als mijn vader stond te kijken het geen probleem was. Ik heb uiteindelijk tegen mijn moeder gezegd dat ik niet meer wou dat zij meeging. Hard misschien, maar het werkte zo niet voor mij. Nu ben ik al wat ouder en maakt het me niet meer zoveel uit.

Misschien heb je hier helemaal niks aan, misschien ook wel. Ik hoop dat je iemand vind die wel een goed antwoord kan geven :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:57

Logisch dat je bang bent maar laat het niet merken, niets zo erg dan een bange ouder op die leeftijd. Als ze nog steeds onbevangen paardrijd pak haar dat dan niet af door je angsten. Een felle pony staat niet gelijk aan ongelukken.

Michelleko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:34

Bedankt voor jullie reacties ik laat mijn dochter niks merken hoor stimuleer haar eerder om lekker te rijden. Het enige wat ik wel heb afgesproken is dat ze voorlopig rustig aan doet en lekker stapt en draaft. Galopperen is nu nog niet zo verstandig mede doordat ze nog te weinig kracht in haar handje heeft en haar pony nog weliswaar wat snel wil gaan. Haha ik weet nog dat ik vroeger mijn moeder een zeurkees vond en veel te voorzichtig

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:48

Wat vervelend dat je dochter zo naar gevallen is. Begrijpelijk dat jij dr wel angst aan overgehouden hebt. Je kibd is nu eenmaal je kostbaarste bezit en een ongeluk zit in een klein hoekje zoals je al zag.
Miss helpt het jou als je dochter even een tijdje onder een betrouwbare instructeur gaat rijden zodat dochter en pony niet jou spanning over neemt.
Verder lees ik even mee, hier ook een "bange" moeder.
Vorige week wou mevrouw leren galopperen (4,2jaar) dus rustig geprobeert en pony ineens in volle rengalop aan de longe door de bak. Kind gillen, ik pony binnenhalen en dochter proberen te vangen (die nog als een huis in het zadel zat) zegt madam gewoon droog dat ze nog eens wil, maar dan iets minder hard :o
Dus heb mijn knikkende knieeen bijeen gebonden en weer proberen.
Maar merk echt dat ik als moeder enorm voorzichtig probeer te zijn en haar daardoor wat beperk. Daar zou ik ook wel soepeler in willen worden.

Rebekka78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:08

Ik ben wel een moeder en kan me goed voorstellen dat je bang geworden bent.
Ik vind het goed dat je haar blijft stimuleren om te rijden. Het beste kun je proberen om je angst niet op je dochter over te brengen, maar kinderen voelen en weten meer dan je denkt.

Misschien is het een idee om even niet aanwezig te zijn bij de lessen? Dat is voor jezelf en je dochter misschien rustiger. Maar dat is iets wat je als moeder zelf moet bepalen. Succes ermee.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:13

Zou je ook zo in de rats zitten als ze ongelukkig gevallen was met de fiets of van de trampoline?

Als je dit met nee moet beantwoorden knoop dan een bokriempje aan het zadel en laat een goede instructeur je dochter helpen.

Michelleko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 20:54

Bedankt voor jullie lieve reacties gisteren heeft ze voor het eerst weer gereden en het ging super gewoon rustig wat stappen en draven.ik heb hem niet gelogeerd van te voren en ik moet zeggen dat kobus ( de pony) veel rustiger was denk dat hij een hekel aan dat logeren heeft. Sam ( mijn dochter) gaat deze week les krijgen. Overigens had ik vrijdag het idee dat ze zelf helemaal niet meer wilde maar blijkt dat ze toch on bewust mijn angst overneemt. We hebben samen gisteren het roer om gegooid. En heb Sam aangeven dat zij het tempo bepaald

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:53

Michelleko schreef:
Bedankt voor jullie lieve reacties gisteren heeft ze voor het eerst weer gereden en het ging super gewoon rustig wat stappen en draven.ik heb hem niet gelogeerd van te voren en ik moet zeggen dat kobus ( de pony) veel rustiger was denk dat hij een hekel aan dat logeren heeft. Sam ( mijn dochter) gaat deze week les krijgen. Overigens had ik vrijdag het idee dat ze zelf helemaal niet meer wilde maar blijkt dat ze toch on bewust mijn angst overneemt. We hebben samen gisteren het roer om gegooid. En heb Sam aangeven dat zij het tempo bepaald

Ik denk dat je longeren bedoelt (met logeren gaat je paard ergens anders slapen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:41

Fijn dat ze weer gereden heeft en dat het super ging! Hopelijk wordt jouw angst daardoor ook weer wat minder. Mijn moeder vond het ook wat eng vroeger, en bleef uiteindelijk ook liever niet kijken bij de les, waarmee ik maar wil zeggen dat jouw gevoel absoluut niet vreemd of 'idioot' is :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:17

Fijn dat het weer relatief goed gaat. Ik raad je wel aan om indien nodig wel van pony te veranderen.
Hobby moet leuk zijn voor beide.
Achteraf denken dat de pony te pittig was na een eerdere ernsige val , dan ga je dat jezelf niet snel vergeven.
Een ongeluk kan overal gebeuren, maar als de pony wel te pittig is, dan schroef je de risico's wel op.
Hopelijk is het niet nodig, want jullie zullen best aan de pony gehecht zijn. Wil alleen wel aangeven dat stoppen met een pony ook een (goede) keuze kan zijn.