Geen uitdaging meer op de manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Escamilla

Geen uitdaging meer op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:19

Hoi!

Zoals ze titel al zegt kan ik geen uitdaging meer vinden tijdens de manege lessen. Ik zit nu al een tijdje op het punt dat ik boven het manege niveau zit en het niet meer leuk vindt.

Ik wil heel graag wedstrijden rijden, kilometers maken en verderop komen. Maarja op een manege is dit lastig (ik zit niet op een fnrs manege).

Mijn ouders weten wat ik vind van de manege, ze gunnen me heel veel maar kunnen een paard niet betalen. Ik snap dit wel, mijn ouders zijn gescheiden en praten niet tot nouwelijks met elkaar en mijn moeder zit nu in de schuldsanering.

Mijn instructrice weet ook van mij af en heeft zelf al eens gezegd dat ik hier niet hoor en dat ik teveel potentie heb om wedstrijden te rijden en dat ze het zonde vindt dat ik dat niet kan doen.

Helaas is het zo dat waar ik woon er weinig vraag is naar verzorgers of bijrijders. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil zo graag iets nieuws maar ik hou van paardrijden, stoppen is dus echt geen optie...

Ik hoop dat er misschien mensen zijn die mij een beetje kunnen helpen, advies geven en/of goede moed geven. Want op dit moment zie ik het niet meer zo zitten.

Respect als je dit allemaal hebt gelezen, maar het moest echt even een beetje van me af.

Anoniem

Re: Geen uitdaging meer op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:26

Lekker bij de manege blijven rijden terwijl je rondkijkt voor een verzorgpaard :j Ik heb een halfjaar gezocht naar een (western) bijrijdpaard, kon maar niets vinden en had het eigenlijk al opgegeven... En toen kreeg ik in een 1 a 2 maanden(!!!) tijd opeens iets van 5 paarden aangeboden :wow: Zet een advertentie op de boktmarkt en marktplaats, kijk of er een actief topic loopt waar verzorgpaarden/bijrijders worden aangeboden, vraag rond op de manege en hang er een briefje op en dan moet het vroeg of laat wel goed komen! En tot die tijd kan je nog lekker voor de fun blijven rondhobbelen op de manege toch? :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:31

Kent je instructrice ook jouw situatie?

Ik heb persoonlijk niet zo'n hoge pet op van de Nederlandse maneges en het niveau van de instructie die daar wordt gegeven. Maar dat kan natuurlijk verschillen. Wie weet heeft jouw instructrice wel connecties?
Ik kan me voorstellen dat wanneer ze niet van jouw situatie af weet, ze ook niet meer voor je kan en zal betekenen.

famkesoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:13

in welke plaats woon je?
misschien is het leuk om naar een verzorg pony te zoeken?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:18

Misschien is een lease of bruikleen paard een optie? Weet niet hoeveel tijd je hebt,maar je zou kunnen kijken naar een bijbaantje , bv krantenwijk, om geld te verdienen voor een lease paardje.
En natuurlijk opletten of er geen verzorgpaarden worden aangeboden.

Of misschien kun je kijken naar een andere tak van de paardensport als je niets kan vinden maar je erg graag iets nieuws wilt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:19

Ik zou ook gaan praten met je instructrice. Voor een verzorgpony of misschien voor een bijbaantje in de vakantie. Of misschien aan manege eigenaar vragen of je wat mee kan helpen, dan leer je ook meer over de verzorging van paarden want met alleen rijden kom je er niet.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:30

En een andere manege?
Uitgeleerd zijn op een paardenrug is volgens mij niemand gegeven, op welk niveau dan ook. Of er zijn geen leuke uitdagende paarden op het bedrijf waar je nu lest en dan kan verder kijken ook een hele nieuwe wereld voor je openen.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:24

Dreamybol schreef:
En een andere manege?
Uitgeleerd zijn op een paardenrug is volgens mij niemand gegeven, op welk niveau dan ook. Of er zijn geen leuke uitdagende paarden op het bedrijf waar je nu lest en dan kan verder kijken ook een hele nieuwe wereld voor je openen.

Ben het hier wel mee eens, je bent nooit uitgeleerd met paardrijden.
Het zou inderdaad wel aan de instructie kunnen liggen, of hele brave manege paarden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:30

Zonde van je geld om daar te blijven, ik ben destijds gestopt met lessen op de manege om oa die reden. Na 8 jaar had ik daar nog nooit geleerd hoe een uitgestrekte draf fatsoenlijk gedaan moet worden en wijken? T was gewoon een aanfluiting := (overigens ook nooit meer les gehad na die tijd, mijn enige ambitie was en is lekker recreatief relaxed rondhobbelen)

Zou toch kijken naar een andere plek om te lessen of anders dat geld gebruiken voor een lease paardje? Als je geld wilt betalen voor een bijrijdpaard, heb je misschien al meer keuze?

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 17:31

Bedankt voor de reacties!

Mijn instructrice weet ervan af. Ik woon in zutphen en de manege is in hengelo (GLD). Een bijbaantje is voor mij best lastig door mijn opleiding en in de zomervakantie moet ik op stage (recreatie opleiding). Ik ben best wel fanatiek opzoek maar het lukt gewoon niet. Ik ben zelfs een keer afgewezen omdat ik een foto van de pony vroeg omdat ik er verder vrij weinig info over kreeg :evaw:

Uitgeleerd ben ik trouwens zeker niet haha :p er kan nog veer meer veranderen maar ik heb het gevoel dat ik de hulp en ervaring niet kan krijgen op een manege.

Ik ga binnenkort nog even een nieuwe advertentie maken op de boktmarkt.

Hoe is jullie ervaring met advertentie's zetten op marktplaats? Ik heb dat wel is gedaan maar werd steeds gebeld met de vraag of ik hun zelf ook wou verwennen... :evaw: 8)7 :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:33

Daarom zet ik geen telefoonnummer op marktplaats :=

Als ze via marktplaats mij mailen, hebben ze namelijk niet mijn email adres zichtbaar :)

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 17:38

vuurneon schreef:
Daarom zet ik geen telefoonnummer op marktplaats :=

Als ze via marktplaats mij mailen, hebben ze namelijk niet mijn email adres zichtbaar :)

Volgende keer ga ik dat dus zeker ook niet meer doen hahah. Maarja wel meteen een leermomentje erbij :p

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:55

In de buurt van Zutphen zijn echt wel paarden te vinden! Heb er genoeg verzorgd en mijne heeft een paar keer op Facebook gestaan.
Nu staat ze op de manege dus heb je een lidkaart nodig van manege Zutphen. Wellicht daar eens vragen of iemand nog wat zoekt?
Overigens is dit ook een leuke manege. Wordt ook aandacht besteed aan het van achter naar voren rijden ed, tenminste in mijn les.

Edit
Zie nu dat ik jou al eens een pb heb gestuurd, als iemand de volgende keer niet reageert gewoon nog eens een berichtje doen hoor! Ik had toen zoveel reacties dat sommige er tussendoor zijn geglipt. Dus niet zomaar ergens bij laten maar gewoon nog eens een berichtje doen ter herinnering :)