wat heb je nodig voor een eigen pony ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_sterrevinny

wat heb je nodig voor een eigen pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 14:10

hooi ! ik vroeg me af : wat heb je eigenlijk allemaal nodig voor een eigenpony al wil je dit gaan doen :

~ parelli
~ mennen
~ vrijheidsdressuur
~ rijden
~ buitenrijden
~ springen
~ longeren

alvast bedankt <3
Laatst bijgewerkt door _sterrevinny op 13-09-15 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:13

_sterrevinny schreef:
hooi ! ik vroeg me af : wat heb je eigenlijk allemaal nodig voor een eigenpony al wil je dit gaan doen :

~ parelli
~ mennen
~ vrijheidsdressuur
~ rijden
~ buitenrijden
~ springen
~ longeren

ik wil alleen maar positive reacties ! alvast bedankt <3

Voor parelli/vrijheidsdressuur heb je een (touw)halster, leadrope of touw en eventueel een zweepje nodig.
Voor mennen heb je een kar, tuig en menzweep, cap en groom nodig. En eventueel beenbescherming.
Voor (buiten)rijden heb je passend tuig (zadel/hoofdstel), dekje, eventueel peesbeschermers en zweepje en natuurlijk een cap nodig.
Voor springen heb je hetzelfde nodig als voor rijden + hindernissen (cavaletti's of balken met staanders) en les.
Voor longeren heb je een hoofdstel of halster, longeerlijn en eventueel een zweep en peesbeschermers nodig.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:15

Als je een forum plaatst op Bokt kan je geen positieve reacties afdwingen:P

Maar een goed passend spring- of veelzijdigheids zadel is we een must, ook een goed passend hoofdstel.
Maar dat weet je waarschijnlijk al.
Voor de spullen kan je maar beter een lijstje maken want wij Bokkers kunnen uren doorpraten hier over;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:17

Als je niet weet welk harnachement je moet gebruiken bij het rijden , springen of longeren weet je dan eigenlijk wel wat een pony nodig heeft qua basis enz. Hoeveel rijervaring heb je al ? Mits je ouders / verzorgers hebt die verstand hebben van paarden zou ik er niet aan beginnen ( niet negatief bedoeld :D ) want wanneer je niet eens weet wat je nodig hebt bij het rijden betwijfel ik of je ook wel weet wat een pony daadwerkelijk nodig heeft ;) Dit is niet om jou af te kraken , het kan best zijn dat je het niet weet, ik bedoel ik kon ook niet lezen en schrijven bij m'n geboorte maar voor een eigen pony heb je echt al heel veel ervaring nodig. :)
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 13-09-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_sterrevinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 14:18

chantalnadia schreef:
Als je een forum plaatst op Bokt kan je geen positieve reacties afdwingen:P

Maar een goed passend spring- of veelzijdigheids zadel is we een must, ook een goed passend hoofdstel.
Maar dat weet je waarschijnlijk al.
Voor de spullen kan je maar beter een lijstje maken want wij Bokkers kunnen uren doorpraten hier over;)

oke bedankt ! ik zal het meteen weghalen :)) en ja , ik weet een bijpassend zadel en hoofdstel enz. maar gewoon voor de leuk stelde ik die vraag +:)+

_sterrevinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 14:20

_Femkeeex schreef:
Als je niet weet welk harnachement je moet gebruiken bij het rijden , springen of longeren weet je dan eigenlijk wel wat een pony nodig heeft qua basis enz. Hoeveel rijervaring heb je al ? Mits je ouders / verzorgers hebt die verstand hebben van paarden zou ik er niet aan beginnen ( niet negatief bedoeld :D ) ;)

ja hoor ! dat weet ik ! maar ik was gewoon benieuwd wat voor spullen je eigenlijk echt allemaal nodig hebt . en ik wou gewoon weten wat jullie allemaal in jullie kast hebben hangen , ik rij al 6 jaar *\o/*

_Femkeeex

Re: wat heb je nodig voor een eigen pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:21

Nou als ik die lijst zou moeten op noemen, pfffoe dan zijn we morgen nog bezig :')

_sterrevinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 14:23

_Femkeeex schreef:
Nou als ik die lijst zou moeten op noemen, pfffoe dan zijn we morgen nog bezig :')

haha ! ik heb geen eigenpony maar heb weet ik niet hoeveel spullen :):)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:24

_sterrevinny schreef:

~ parelli
~ mennen
~ vrijheidsdressuur
~ rijden
~ buitenrijden
~ springen
~ longeren

alvast bedankt <3

- Parelli: weet ik niet
- mennen: tuig, menbit, zweep, sulky/koets
- vrijheidsdressuur: zweep, heuptasje waar je snoepjes in kunt doen en leaddrope
- rijden(buiten,springen, dressuur): zadel,dekje, eventueel zweep, stijgbeugels, singel, hoofdstel eventueel beenbescherming
- longeren: longeertouw, longeerzweep en eventueel: longeersingel, hulp/bijzetteugels.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:35

Als je niet weet wat je voor 'rijden' nodig hebt.. ben je dan wel toe aan een pony? :)
Je hebt iig een zadel, hoofdstel en dekje nodig. Voor buitenritten heb je heus geen ander harnachement nodig.
(Sorry voor als dit bot overkomt)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:46

Geld :j

Dat heb je het hardste nodig en ben je als eerste weer kwijt :')

_sterrevinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 14:56

KittyDylan schreef:
Als je niet weet wat je voor 'rijden' nodig hebt.. ben je dan wel toe aan een pony? :)
Je hebt iig een zadel, hoofdstel en dekje nodig. Voor buitenritten heb je heus geen ander harnachement nodig.
(Sorry voor als dit bot overkomt)

maat niet uit ! ik hoef ook geen eigenpony maar was benieuwd wat jullie voor die onderdelen in jullie kast hadden hangen <3

_sterrevinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 14:57

vuurneon schreef:
Geld :j

Dat heb je het hardste nodig en ben je als eerste weer kwijt :')

haha , daar heb je wel gelijk in ja

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:59

In toevoeging op wat de anderen noemen heb je nodig: ervaring, verantwoordelijkheidsgevoel, heel veel tijd, heel veel geld, gezond verstand, doorzettingsvermogen en passie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:00

Joh, t kind is 11....

Ik ga mee met het lijstje van danique

_sterrevinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 15:01

LadyMadonna schreef:
Joh, t kind is 11....

Ik ga mee met het lijstje van danique

bedankt <3

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:09

Jullie vergeten nog 1 essentieel ding:

Een wei/stal :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:08

Omdat je vandaag al een topic over ongeveer hetzelfde onderwerp hebt geopend, heb ik je vraag bijgevoegd in dat topic en zal ik dit topic voor het overzicht sluiten.