Last but not least: dag 3! Met Biebz en StillAngel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Last but not least: dag 3! Met Biebz en StillAngel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 08:55

Wat vliegt de tijd alweer, het is vandaag de allerlaatste dag van Horse Event! Je kunt dit vandaag live volgen want wij (Biebz en StillAngel) zullen de hele dag verslag doen van natuurlijk de allerleukste clinics!

Nog eventjes een voorstelronde:

Ik ben Bianca (Biebz) en ben 22 jaar. Op zondag 13 september zal ik samen met StillAngel naar Horse Event. Daar zal ik als fotograaf aanwezig zijn. Voor een impressie van mijn foto's kun je kijken op http://www.biebz.nl. Dit wordt voor mij de eerste keer op Horse Event en ben erg benieuwd hoe ik het ga vinden. De zaterdag ga ik al op verkenning zodat ik de zondag volledig mij kan richten op het programma. Jullie mogen altijd een praatje komen maken :D

en Angela:

Hoi leuke Bokkers!

Hierbij stel ik mezelf even voor: mijn naam is Angela en ik ga voor jullie reporter spelen op de zondag! Misschien kennen jullie mij al een beetje omdat ik de 2 voorafgaande jaren ook meedeed als reporter. Ik heb er weer veel zin in!

Verder ben ik 21 jaar en kom uit een klein dorpje vlakbij Alkmaar. Schrijven is voor mij altijd al een passie geweest en om dit nu met paarden te combineren is fantastisch. Ik ben een manege ruiter en hobbel gerust een paar uurtjes in de week als professioneel zandhapper.

Ik ga jullie proberen een kijkje achter de schermen te geven en het gevoel te geven alsof jullie er écht bij zijn. Want ook al zit je thuis, ik trek je zo het beeldscherm door! Tenminste, dát is het doel.

Spreek ons gerust aan als je ons ziet, we zijn vrij herkenbaar met een geweldig Bokt blauw petje en een tekst om ons nek die niet groter kon. _/-\o_

Biebz

Re: Last but not least: dag 3! Met Biebz en StillAngel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:58

Jaa we hebben er zin in!
Afbeelding

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 09:36

Wauw, wat een sfeer hier op Horse Event! Het nieuwe terrein heeft zeker zijn charmes en de Bit Piste voor de eerste clinic ligt er super bij. Momenteel komt Alizee Froment de Bit piste binnen en maakt meteen een bijzondere indruk. Zij gaat ons zometeen laten zien wat je kan met bitloos rijden en hierbij een prachtige demonstratie van geven.

Een uniek gevoel van vrijheid, stay tuned! *\o/*

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 09:55

Met haar Franse accent begint de Grand Prix amazone aan haar spetterende clinic. Haar sprookjesachtige witte paard maakt al veel indruk met alleen zijn verschijning. Maar dit is niet alles: de Franse amazone laat zien dat je niet veel nodig hebt om een paard te laten dansen. Een vergelijking met een speelse puppy kun je op sommige momenten zeker maken: daar lijkt dit witte paard enorm op als hij zijn benen wijd uitstrekt om haar heen. Het is begrijpelijk waarom ze het 'een uniek gevoel van vrijheid' heeft genoemd want dit straalt het geheel in alles uit.

Toch blijft Froment wel nuchter; ze is niet tegen het rijden met bit. Ze noemt het bitloos rijden een 'verlenging' van een al goede harmonieuze band tussen ruiter en paard. Als de combinatie elkaar goed genoeg begrijpt, zal een bit hierin geen verschil mogen maken is haar mening.

''Gewapend'' met enkel een zweepje en een mooie outfit, stuurt ze haar paard met de minste aanwijzingen de bak door naast het zadel. Nu gaat het paard liggen en kan ze er mooi op stappen. Hadden wij allemaal maar zo'n knopje!

Vervolgens strekt het paard moeiteloos weer de benen en sluit de omroeper de clinic af met de woorden: 'Het ideale pennymeisje, vind u niet?'. Nee, een pennymeisje vinden we het niet maar wel iets waar pennymeisjes jaloers op mogen zijn. Prachtig!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:04

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:06

Veel plezier !

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 10:44

Met haar gave showoutfit rijdt Rieky Young, dé kampioene western, in de ring met haar jonge paard. De western fanaat vind het erg belangrijk dat het paard goed naar de hulpen luistert en communiceert hierbij duidelijk met haar paard. Ze is consequent en je merkt ook dat dit paard dat nodig heeft omdat hij jong is. Ze wil niet de hele tijd haar paard corrigeren maar dat het paard zelf zijn balans moet vinden.
Jolig springt het paard snel naar voren als zij dat vraagt. Je hoort een blije Rieky roepen ‘Joehoe, hij heeft er zin in!’. De western kampioene vind het erg belangrijk dat het paard leert van zijn eigen fouten. Ze ontspant als het paard ook ontspant. Ze blijft ook sturen tot het paard de hand gaat volgen bijvoorbeeld.

Nu gaan we naar de spin; een draai om het binnen achterbeen. Hoe leer je dat? Het gaat erom dat je de schouder om kan zetten, de schouder draait en het achterbeen blijft staan. Hierbij stuur je tot hij overstapt en laat je hem los. Als je hierbij buitenbeen geeft zal het paard snel doorhebben dat het moeten blijven staan en ontspan je zodra het lukt. De fout die veel wordt gemaakt is teveel been geven en niet genoeg in het midden zitten van het zadel. Het paard heeft er duidelijk plezier in en de oortjes vliegen naar voren als ze stopt met spinnen.

Vervolgens gaan we door naar de slidingstop: zijn achterbeen moet hij dan blokkeren en hij moet voor doorlopen. Het paard moet de mogelijkheid hebben om te glijden, daarvoor moet je ook een goede bodem hebben. Ook speciale ijzers kunnen hiervoor helpen. Rieky geeft een hele informatieve clinic en velen kunnen hier heel wat leren!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 10:45

Selina schreef:
Veel plezier !

Dank je wel namens ons :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:52

Afbeelding

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:06

DVB Foundation. Op het eerste gezicht zegt dat je misschien weinig maar ook zij hebben laten zien zeker een plek te verdienen op Horse Event! Een dappere dame rijdt op haar grote paard de ring rond en laat ons een prachtige kur op muziek zien. Dewi heet deze dame. Ze heeft weinig kracht in haar benen en heeft daardoor sporen op haar laarzen. Toch zie je dat de sporen weinig worden gebruikt en ze vlekkeloos de ring rondrijdt. Het is voor haar wel veel vermoeiender dan voor ruiters zonder beperking. Het was een geweldige demo en leuk om te zien hoeveel goed werk ze doen voor gehandicapten.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:27

Anky heeft haar kinderen mee voor haar clinic: jong geleerd is oud gedaan. Heel leuk om haar nu in deze clinic te zien als moeder en niet als een wereldkampioene, hetgeen iedereen haar van kent. Ava Eden, de dochter van Anky van Grunsven, staat bij een andere dame die haar nieuwe witte pony longeert. De pony heeft voldoende energie en galoppeert heel graag enthousiast de longe rond.

De wereldkampioene vind het belangrijk dat je onafhankelijk leert zitten en dat je vertrouwen krijgt in je pony. Hierbij kun je ook zonder zadel lekker buiten rijden en zo je zit goed leren opbouwen. Haar zoon vond het pony rijden zelfs een tijdje eng geworden maar gelukkig is hij hier van af gekomen. Hoe? Door valtraining. Als je weet dat je goed kunt vallen, krijg je vertrouwen. Anky haar zoontje demonstreert hoe het moet en valt expres van zijn pony.

Ava Eden zit inmiddels op haar stoere witte pony en Anky licht toe dat ze veel spelletjes doet en zo spelenderwijs leert de kinderen vertrouwen te geven. Ava zit inmiddels al in galop aan de longe en demonstreert verschillende leuke spelletjes om te oefenen: bijvoorbeeld stukjes verlichte zit en zonder handen. Een hulpteugel aan het begin is alleen maar veilig voor de kids, vertelt Anky. De balkjes worden erbij gepakt en er wordt gesprongen over een kruisje, zelfs zonder handen!

Wat we erg leuk vinden aan deze clinic, is een zeer nuchtere Anky die op een moederlijke wijze haar gehele clinic weet te geven. Met veel humor vliegt de clinic over en merk je dat zij niet alleen een wereldkampioene is in de paardenwereld, maar ook een thuis.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:32

Dat stukje van Anky is een leuk stukje :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:44

Afbeelding

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:57

Afbeelding

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:10

Bianca: het is trouwens Demi ipv Dewi :p en paard Vaness
Haar zusje stond bij mij op stal haha! Wel super gaaf dat je dit mag doen!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 13:12

Bij de springclinic van Pieter Kersten is het al behoorlijk druk aan de zijkanten als wij aankomen. Hier zitten dan ook al 3 jonge dames op hun paard die flink bezig zijn. Helaas is Pieter aan het begin slecht te verstaan en kunnen wij dan ook niet alles volgen wat hij zegt. Wel zegt hij dat het belangrijk is om recht aan te rijden, een tempo te behouden en een goed ritme.

De hoogte van de hindernissen staat ongeveer gelijk aan de lengte van de jonge dames. Kersten roept dan ook: 'Maak maar even een klein stijltje'. Deze is echter al behoorlijk aan de hoge kant maar toch springen ze er moeiteloos over heen. Hij benoemt ook dat het belangrijk is dat het paard de drang voorwaarts heeft en dat je niet teveel klemt met je knie. Wat ons opvalt is dat Pieter Kersten een positieve houding heeft en de meiden goed weet te motiveren. Kortom, een leuke clinic en een goede instructeur om veel van te leren!

Vanmiddag komen wij terug bij Pieter Kersten voor de springclinic; angst voor springen. Hierin doen ook Bokkers mee, dus blijf vooral goed opletten!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 13:12

xmichxrocky schreef:
Bianca: het is trouwens Demi ipv Dewi :p en paard Vaness
Haar zusje stond bij mij op stal haha! Wel super gaaf dat je dit mag doen!

Wordt hersteld! Leuk dat haar zusje op je stal stond en helemaal top dat je volgt! *\o/*

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:48

Ik baalde dat ik zelf niet kon, dus dan maar zo!
Bianca: Rocky deed gister ook mee! Vond zo stom dat ik niet kon kijken haha!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 13:55

Op naar de SGW kennismakingsclinic van Marijke de Geus met onze eigen Bokkers! Ontzettend leuk om te zien wat voor variatie er ook liep wat betreft de rassen: een mini fokkerij wereld. Toch zie je dat ze alle vier even veel enthousiasme hebben, zowel ruiters als de paarden. Bij de eerste hindernis waren twee Bokkers eigenwijs genoeg om vanaf de verkeerde kant aan te komen rijden, maar dat was alleen maar grappig om te zien (eigenwijs zijn zit in bijna alle Bokkers lijkt wel.. ;) ) De hindernissen werden langzaam opgebouwd tot een echte uitdaging. De een had wat moeite om er enthousiast genoeg over heen te komen en de ander juist weer te enthousiast. Marijke geeft hier goede tips voor de ruiters. Het was weer een drukte van belang omdat iedereen deze meiden wilden bewonderen natuurlijk.

Wat ook heel erg leuk is: het is lekker druk in de Bokt lounge! Dit maakt het extra gezellig en ook het lekkere weer is nog steeds onverminderd.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:57

StillAngel schreef:
Met haar gave showoutfit rijdt Rieky Young, dé kampioene western, in de ring met haar jonge paard. De western fanaat vind het erg belangrijk dat het paard goed naar de hulpen luistert en communiceert hierbij duidelijk met haar paard. Ze is consequent en je merkt ook dat dit paard dat nodig heeft omdat hij jong is. Ze wil niet de hele tijd haar paard corrigeren maar dat het paard zelf zijn balans moet vinden.
Jolig springt het paard snel naar voren als zij dat vraagt. Je hoort een blije Rieky roepen ‘Joehoe, hij heeft er zin in!’. De western kampioene vind het erg belangrijk dat het paard leert van zijn eigen fouten. Ze ontspant als het paard ook ontspant. Ze blijft ook sturen tot het paard de hand gaat volgen bijvoorbeeld.

Nu gaan we naar de spin; een draai om het binnen achterbeen. Hoe leer je dat? Het gaat erom dat je de schouder om kan zetten, de schouder draait en het achterbeen blijft staan. Hierbij stuur je tot hij overstapt en laat je hem los. Als je hierbij buitenbeen geeft zal het paard snel doorhebben dat het moeten blijven staan en ontspan je zodra het lukt. De fout die veel wordt gemaakt is teveel been geven en niet genoeg in het midden zitten van het zadel. Het paard heeft er duidelijk plezier in en de oortjes vliegen naar voren als ze stopt met spinnen.

Vervolgens gaan we door naar de slidingstop: zijn achterbeen moet hij dan blokkeren en hij moet voor doorlopen. Het paard moet de mogelijkheid hebben om te glijden, daarvoor moet je ook een goede bodem hebben. Ook speciale ijzers kunnen hiervoor helpen. Rieky geeft een hele informatieve clinic en velen kunnen hier heel wat leren!

rieky young! heb bij haar zus western les gehad...

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:59

Even tijdje geen internet gehad, en dus ook geen foto's kunnen plaatsen ;(

Dus bij deze even wat meer foto's van verschillende clinics!

Angela ging auditie doen voor Horse&Country tv!
Afbeelding

Verder zijn we naar een Clinic van Pieter Kersten geweest

Afbeelding

Afbeelding

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:15

SGW Kennismakingsclinic met bokkers!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:22

Wauw! Super mooie foto van ons Biebz!!! Ik ben de ruiter op de tweede foto van de SGW clinic. Vond het helemaal geweldig om mee te doen!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 15:24

Wij zijn net terug. Rennen en vliegen, zo kun je deze dag wel omschrijven. Gelukkig maar, want er zijn veelste veel leuke koopjes en anders was onze portemonnee met een half uur helemaal leeg. Wij hebben een klein stukje kunnen zien van vrijheidsdressuur dus kunnen wij er niet veel over vertellen. Wel vertelde Lieke Santman dat het belangrijk is dat je paard binnen 4 seconde de beloning krijgt. Zo koppelt je paard de beloning aan de oefening en leer je veel sneller. Het onderdeel eventing over het hele terrein was namelijk net bezig en hierdoor werden wij geblokkeerd. Straks nog even een selfie van dat droevige moment.. :')

Wij waren ook eventjes verward over wie de paarden nou waren want sommige mensen leken net een stel losgebroken hengsten die de aanwijzingen van de mensen met gele hesjes maar niet wilden opvolgen en zo langs de lintjes gingen. :Y)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:27

Afbeelding