hoesten, wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elisexoxo

hoesten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 14:04

Mijn pony hoest al een tijdje. Eerst was het alleen af en toe tijdens het rijden. Maar nu doet hij het ook in de paddock en stal. :n Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen? (geen fenegriek) Als ideen van jullie niet werken dan neem ik uiteraad contact op met de VA :P . ik hoop dat iemand wat weet! :o

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:55

Ik zou toch de dierenarts laten komen. Mijn paard begon ook te hoesten, zit nu al aan zijn tweede kuur antibiotica en hoestpoeder. Gevaar is dat het chronisch kan worden als ze te lang blijven hoesten.

larissaL

Re: hoesten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:46

mijn pony heeft af en toe ook last van hoesten, probeer het hooi eens nat te maken (in een ton met water, en een uurtje in het water later daarna uitlekken en later aan je pony geven). Door te veel stof kan het gaan iriteren in zijn keel. Bij mijn pony helpt hooi nat maken harstikke goed! Waardoor je weer lekker kunnen rijden zonder dat gehoest. +:)+

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:04

honing door het voer van je paard/pony dat verzachte de keel misschien dat het helpt.
wat hierboven ook al gezegd wordt hooi nat maken of iig laag leggen dus niet in een ruif want hoe lager het ligt hoe minder stof je paard/pony binnen krijgt.
zo minmogelijk op stal is ook wel handig want in een stal is heel erg veel stof te vinden.
en anders even een bezoekje aan de DA.

BigOne

Re: hoesten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:08

Stop met eerst een week proberen wat wij hier aanraden. Hoestende paarden vernielen bij elke hoest een aantal longblaasjes en als er maar lang genoeg gehoest word heb je een zwaar dampig paard waar je weinig tot niets meer mee kunt. Algemene tips, op vlas zetten/geen droog hooi maar eventueel goede voordroog of natgemaakt hooi voeren. Zorgen voor veel frisse lucht dus ook wanneer er andere paarden op stal staan ook zorgen dat je pony uit de buurt van stallen met stro blijft. En in ieder geval voor nu deze week de da laten komen om te luisteren of de longen schoon zijn.