Duality & U2andI on Tour #HE15

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

U2andI

Duality & U2andI on Tour #HE15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 09:05

Op 10 September werden wij voorgesteld door Olympia in het voorstel topic:

Citaat:
Hallo!
Ik ben Justine (Duality op bokt) en ik mag zaterdag 12 september voor bokt mee als fotograaf! Ik vind het onwijs tof dat ik mee mag en dit gaat zeker een hele gave en waardevolle ervaring worden! Ik heb er onwijs veel zin in en ga onwijs mijn best doen om deze mooie dag zo goed mogelijk vast te leggen!

Even wat over mijzelf. Ik ben 20 jaar oud, heb zelf 2 eigen paarden waarvan een een oud manege paardje (lekker penny <3 ). Ik fotografeer al ruim 7 jaar waarvan 4 jaar (semi)Proffesioneel en probeer mij keer op keer te verbeteren. Wat is er mooier dan de 2 passies die je hebt (fotografie en paarden) samen te voegen en met anderen te kunnen delen?!

Ik ben op de dag zelf te herkennen aan mijn kleding met mijn logo en website erop! Schroom niet als je me spot om me aan te spreken, ik bijt niet :j (of toch stiekem wel }:) )
Mocht je mijn werk willen bekijken dan kun je een kijkje nemen op http://www.jvdbphoto.com

Ik hoop veel bokkers te zien en te spreken en een onwijs leuke dag te hebben (maar dat zit wel goed geloof ik!)

Afbeelding

Citaat:
Hallo lieve mede-bokkers!

Aankomend weekend is het zover, HorseEvent 2015. Dit jaar zal ik op zaterdag de thuisblijvers op de hoogte houden van alle leuke activiteiten die er op HorseEvent te zien zijn. Aangezien ik geen fanatieke poster ben op bokt zullen de meesten niet weten wie ik ben. Hier ga ik dan maar even verandering in brengen. :o

Ik ben Sanne van Turnhout, bijna 21 jaar geleden geboren in Ermelo. Sinds ik me kan heugen zit ik al op een pony/paard en kan deze dan ook niet meer weg denken uit mijn leven. Drie jaar geleden heb ik besloten om ook mijn opleiding te richten op paardenbranche, zo ben ik terecht gekomen op de CAH in Dronten waar ik de opleiding Hippische Bedrijfskunde volg. Tot mijn grote vreugde heb ik twee weken geleden te horen gekregen dat ik mag gaan afstuderen! *D

Verder ben ik elke dag te vinden op stal waar ik momenteel twee paarden rij. Mijn eigen paard start in de Z1 en ook heb ik de beschikking over een 4 jarige die ik start in de klasse L2. Een echte dressuurprikker is wel een goede omschrijving van mij.

Tijdens HorseEvent zal ik samen met Justine het terrein onveilig maken en jullie meer laten weten over de clinics die gegeven worden door:

- Malene Nootenboom met de kennismakingclinic bewust wedstrijd rijden
- Annemarie van der Toorn met de clinic paard,spanning en hartslagmeter
- Bastiaan de Recht met de clinic Grand-prix kür op muziek aan de lange teugel
- Diederik van Silfhout met de clinic van talent tot Europees kampioen!

Ook gaan wij nog kijken bij vier andere clinics maar die onthul ik zaterdag ochtend!
Een kleine hint: de andere vier zijn uitgekozen door Justine

Ik heb er zin in! *\o/*

Afbeelding

Naast de al aangekondigde clinics gaan wij ook nog kijken bij:

- Mans Buurman met De verschillende typen eventinghindernissen nader bekeken: hoe neem je de sprong?
- Bianca Schoenmakers met het Rijden van barrages: snelheid en tactiek
- Albert Voorn met Problemen van een springpaard nader bekeken: Albert Voorn in het zadel
- Audrey Hasta Luego met de Spectale show chevaux en liberté

Ik hoop dat jullie de hele dag met ons mee kijken en genieten van de updates waarmee wij jullie gaan vermaken!

Duality

Re: Duality & U2andI on Tour #HE15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:32

Hier even een foto van ons!

Afbeelding

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 09:39

De eerste clinic die op onze planning stond was de Kenninmakingsclinic met Malene Nootenboom. Hierin reden 3 bokkers mee die zelf problemen ervaren met spanning tijdens wedstrijden.

De eerste combinatie hebben wij helaas gemist, de tweede combinatie was Penny met haar jonge paard. Zij had het probleem dat ze stopte met het geven van leiding wanneer zij zelf gespannen werd. Door het in het ritme meetellen kreeg Penny de controle terug en kwam ook de ontspanning.

De laatste ruiter was Nathalie, zij had last van onzekerheid waardoor de combinatie wat simpel overkwam. Door zelf zekerder op haar paard te zitten en haar paard vrijer te laten in de hals kwam er meer spectakel in het gangwerk en bloeide de combinatie helemaal op.

Wat in deze clinic centraal stond was het voor je uit kijken en het zorgen voor ritme.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:53

2 Plaatjes van onze eerste clinic van de dag!

Afbeelding

Afbeelding

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 10:35

We houden jullie nog even in spanning! Straks een spring/eventing update!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:14

Leuke update dames! Veel plezier vandaag. :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:51

Hardwerkende Boktreporters gespot in de VIP lounge!

Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:55

Zouden jullie misschien ook foto's willen maken van het ras curly?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:38

Alvast een foto update! Tekst is onderweg!

Verschillende eventing hinderniss

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:40

En de hele leerzame Clinic van Bianca Schoenmakers!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 12:40

En dan zit je heerlijk genietend op het VIP terras met uitzicht op de hoofdpiste :D

Na de clinic van Malene hebben we een rondje gelopen over het terrein om te kijken wat er nog meer te vinden is, na een kort rondje zijn we snel terug gegaan naar het outdoor terrein waar Mans Buurman al klaar stond met twee eventing pony ruiters voor de clinic.

Ik als redelijke leek op het gebied van eventing keek mijn ogen uit naar de kwaliteiten van deze pony's. Mans besteedde in zijn clinic veel aandacht aan de manier van rijden tijdens een cross. Zo werd gedemonstreerd hoe je het best kunt aanrijden (goed kijken naar de volgende hindernis voor een goede lijn). Ook werd duidelijk laten zien dat naast het enorm versnellen ook de verzameling en controle van groot belang is. Wat in een cross verder nog heel belangrijk is, is de houding van de ruiter, deze moet worden aangepast op het soort sprong om het evenwicht te behouden.

De volgende clinic op het programma was het rijden van barrages met Bianca Schoenmaker. Bianca kwam binnenrijden op haar paard Boss HDH, een 9-jarige ruin van Phin Phin. Bianca brengt Boss uit op ZZ/1.40 niveau.
Wat centraal staat bij de clinic van Bianca is hoe je een goede barrage kunt rijden. Een goede barrage is een snelle en foutloze barrage, maar hoe rij je die? Het belangrijkste is een goede galop, dit is een galop waarin schakelen mogelijk is en waarin ook kort gedraaid kan worden.
Wanneer je begint met het rijden van barrages is het belangrijk dat je paard goed over het midden van de sprong kan springen, vanuit daar kan je steeds korter gaan draaien.
De meeste tijdwinst is te halen in de route van het parcours, die begint bij de startlijn. De startlijn staat niet evenwijdig aan hindernis 1 waardoor er een korte en een lange route ontstaat. Wanneer je tijdens het rijden van de barrage je basistempo omhoog brengt leg je meer afstand af per sprong waardoor je minder sprongen nodig hebt en dus sneller aan de over kant brengt.

Na de uitleg laat Bianca zien hoe zij een barrage rijd, maar eerst gaan de hindernissen wat omhoog, nou wat omhoog.... :roll: Het bleek achteraf maar 1.35... oeps!
Tijdens het rondje van Bianca vliegen de graspollen je om de oren, en even later ook de hoefijzers... Ja echt! het paard verloor tijdens de laatste sprong zijn ijzer... Daarmee kwam de clinic ook ten einde, niet vanwege het ijzer maar omdat de tijd om was ;)

Wij genieten nog even van onze pauze in de zon met vele mooie paarden om ons heen!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:13

Leuk om te lezen, ik blijf meelezen!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:22

Gaaf zeg, gister de zelfde clinic gezien van Bianca. Toen gingen de sprongen (jammer genoeg) niet omhoog.. :(

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 16:48

Het heeft even geduurd maar hier weer wat leesvoer.

Na de lunch zijn wij gaan kijken bij de clinic van Annemarie van der Toorn. Annemarie ging in haar clinic laten zien wat voor een effect spanning heeft op de hartslag van het paard. Hierbij maakte Annemarie gebruik van de hartslag meter.
Het paard wat werd gebruikt tijdens de clinic wat de eigenaresse omschreef als een sukkel. Hij was voor veel kleinere dingen bang. Het paard oogt wel wat gespannen maar niet overdreven, wel valt het op dat hij zich afsluit voor de commando's die hem gegeven worden. Annemarie doet een kleine test om te zien hoe gespannen het paard is. Ze pakt een stok met aan het einde wapperende slierten en zwaait deze over het paard. Het paard schiet naar voren en de hartslag omhoog. De houding van het paard is nu heel gespannen en strak in zijn lijf. Wanneer Annemarie het paard stap voor stap laat wennen aan zijn 'angst' zakt zijn hartslag en kan hij langzaam ontspannen.
Annemarie gaat met het probleemobject steeds naar het paard toe en gaat er vervolgens weer van weg, zo ervaart het paard geen aanval. Richting het einde van de clinic is er in de hartslag nauwelijks nog een verschil te merken in de hartslag wanneer Annemarie aankomt met een object wat op voorhand erg eng was.
Door met rust een trainingsmethode te herhalen gaat het paard dit herkennen en zal hij in het vervolg zich sneller overgeven aan zijn vertrouwen in jou.

Na Annemarie hebben wij ons verplaatst naar de bitpiste waar Pam van Geloven ons vertelde dat de bak nog even werd verbouwd voor de volgende spectaculaire verschijning.

Bastiaan de Recht verschijnt in de ring, al lopend achter zijn paard. Achter zijn paard?! Ja echt achter zijn paard... De muziek start en Bastiaan laat een hele mooi kür op muziek zien, al lopend achter zijn paard. De foto's van Justine zullen voor zich spreken

In de volgende update meer over Diederik van Silfhout, Albert Voorn en de Eindshow!

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:24

Na de clinic van Bastiaan zijn we bij de bitpiste in de buurt gebleven, tijdens het wachten op de clinic van Diederik kwam het Dutch Vaulting Team in de ring, een groep met jonge en ambitieuze voltigeurs die een geweldige show met veel kleur lieten zien.

Diederik volgde direct na het kleuren ballet van het Dutch Vaulting Team. Hij kwam binnen op een geweldig mooi paard, namelijk de 6-jarige goedgekeurde dekhengst Expression. Diederik heeft Expression uitgekozen omdat het een ontzettend talentvol paard is. Hij verteld dat het een paard is wat geen hele spectaculaire gangen heeft (*uhu*). Wel zijn de gangen functioneel en door het leergierige karakter kan Diederik de gangen makkelijk verbeteren. De rest van de clinic blijft nog even spannend, hierover volgt volgende week een uitgebreid verslag met vele mooie foto's zodat jullie nog meer kunnen genieten!

De volgende op het lijstje was Albert Voorn. Direct nadat Diederik uit de bak was verdwenen kwam een hele groep meiden met hindernissen de bak inlopen. Samen met hun kwam ook de combinatie binnen die een probleem had waarvoor zij graag de hulp wilde van Albert. Het probleem wat centraal stond was het vinden van de juiste versnelling zodat het aanrijden op een hindernis makkelijker zou worden.
Albert legt uit dat een springpaard niet veel hoeft te kunnen, hij moet harder, zachter, links en rechts kunnen. Niet heel moeilijk dus. Een paard is niet recht, dus rechtmaken is ook niet nodig. Om daar nog even in door te gaan, een paard word vanzelf nagefelijk dus het paard aan de teugel rijden is overbodig. Wel moet je als ruiter er voor zorgen dat het paard in evenwicht komt zodat hij die nagefelijkheid kan ontwikkelen.
De zit van de ruiter moet onafhankelijk en makkelijk zijn, wanneer het paard in het juiste tempo loopt is het geven van been niet nodig. En de houding van de hand hoeft niet per definitie laag te zijn, als deze is één lijn is met de mond is het goed.
Wanneer het echt op spring aankomt legt Albert nog uit hoe je moet handelen na de sprong, als eerste neem je het paard terug op de binnenteugel, tijdens deze actie breng je je binnenbeen naar voren zodat je geen tegenstrijdige hulp geeft. Na het terugkomen op de linkerteugel kan de rechterteugel er weer bijgenomen worden.
Het belangrijkste van de clinic was dat je makkelijk moest denken, paardrijden moet niet moeilijk zijn en je moet het natuurlijk functioneren van het menselijk lichaam respecteren.

En dan blijft de (regenachtige)eindshow nog over, een beeld wat voor vele mensen wel bekend is. Een paard wat zonder hoofdstel door de baan galoppeert met een ruiter op zijn rug die met minimale hulpen het paard de meest waanzinnige poses laat aannemen. Wat Audrey Hasta Luego echter met vijf verschillende paarden laat zien. De paarden worden allemaal op een andere manier aan het publiek voorgesteld. Waar de een bereden wordt met een dameszadel wordt de andere geheel vrij aan het publiek voorgesteld. Als afsluiter komt er een kleine donderstraal binnen die laat ieders hart steelt.

Ik hoop dat jullie op deze manier toch nog hebben kunnen genieten van HorseEvent!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:42

Leuk verslag en mooie foto's van mijn springclinic dames, dank je!
Meer foto's zijn welkom ;)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:56

Nog een foto toevoeging van mijn kant! Er komt nog een uitgebreid topic met meer foto's!

We hopen dat jullie genoten hebben van de updates!

@schoentje! Die zijn er! Zal er na het weekend even goed naar kijken! Ik zal ze je even sturen als ze klaar zijn!

Bastiaan de recht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diederik van Silfhout

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dutch vaulting team

Afbeelding

Afbeelding