[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:06

Terpentijn: zelf niet bellen naar een begrafenisorganisatie. Want degene die belt en zo’n uitvaartorganisatie inhuurt, krijgt de rekening.
De familie komt met bepaalde eisen, laat zij het maar regelen dan.Dekosten zijn dan automatisch voor hun.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:07

Helemaal met Apple eens: eerst naar het juridisch loket om te laten bekijken hoe jouw "relatie" met je mentor juridisch en financieel gezien was.

Lekker dan, mis je je huisgenoot gaat zijn familie er zich ineens mee bemoeien. Laat me raden, die heb je de voorgaande 30 jaar niet of nauwelijks gezien of gehoord?

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 16:23

Inderdaad, Maflinger. Hij wilde dat zelf ook niet "had niets met die familie" . Ik moest er ieder (nou ja, de laatste 3 jaar, daarvoor ook niks) jaar op zijn verjaardag (juli) op aandringen dat hij het okee vond dat een deel van de fam. met ons (hem) due ene keer per jaar uit eten wilde . Hij zag daar nooit wat in, maar ik vond dat hij het contact met de fam. niet helemaal kwijt moest raken.

De begrafenis in Den Haag (in familiegraf) is geregeld door zijn jongste zus, dat wilde hij met nadruk ook, dáár begraven worden.

Nu ja, dit is eigenlijk het Khavanna topic, het loopt nu een beetje geheel off, geloof ik.

Jaopie gaat nooit weg, NOOIT, EVER. Al moet ik er voor gaan liggen.
Khava gaat alleen als het voor haar ergens anders beter is. Dat hou ik nog wel voor mogelijk.

Aan mijn hond moet ook niemand komen, dan ga ik bij wijze gewoon schieten.

Waarom kun je in het leven niet gewoon MET RUST gelaten worden?

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:29

Als het al geregeld is door zijn jongste zus dan is het opgelost. Dan krijgt zij de rekening gepresenteerd. Ze kan proberen de kosten op jou te verhalen maar ze heeft geen poot om op te staan. Juridisch gezien zijn jullie niets van elkaar toch?

Jammer dat het zo moet gaan, de situatie is al verdrietig genoeg.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:33

Terpentijn: jij hoeft echt helemaal niets te betalen. Je moet ook niets gaan doen of regelen.
Hij woonde bij jou is, dat is alles. Maar dat maakt jou in juridische zin geen nabestaande. Jij hoeft dus NIETS. Alleen maar rouwen. De rest ( begrafenis en “afhandeling nalatenschap” komt op het bord vd wettelijke erfgenamen: de familie. Dus laat je niet gekmaken en doe vooral niets!

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:39

Aansluitend bij mijn voorgangers lijkt het in jouw voordeel te zijn dat er geen testament is en dat jij geen "relatie" hebt gehad met je mentor. Hij woonde "slechts" in jouw huis dus kosten op jou - als niet-nabestaande - verhalen, lijkt inderdaad niet aan de orde. Laat je niets aanpraten door zijn familie.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 16:43

'Is denkelijk wel heel wat gecompliceerder dan bovenstaande, maar soit. Het is al een soort van opluchting dat ik mijn immense stress van me af kan schrijven.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:50

Dat hoeft niet zo te zijn, dat het gecompliceerder is dan wij denken. Maar loop vooral niet op de zaken vooruit. Stap voor stap ...

En zoals gezegd, laat al het administratieve geregel dat niet direct met de uitvaart te maken heeft maar even voor wat het is. Dat komt wel een keer ...

Je hebt een trouwe schare meelevers/meelezers, dus geneer je vooral niet.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:20

Terpentijn: het is niet gecompliceerder. Als jij geen familie van hem bent, geen wettelijk partner en niet testamentair benoemde als degene die de nalatenschap moet beheren, dan hoef je NIETS.


Je voelt je moreel gezien verplicht, maar juridisch hoef je niets

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:41

Lekkere familie zeg |o

Maar als jullie niet iets op papier hadden staan van dat er een relatie oid zou zijn waarbij alles naar de langstlevende zou gaan, maar hij puur een huisgenoot was, en het huis 100% van jou is, dan kunnen ze je niets maken. Zij zijn dan erfgenaam en verantwoordelijk voor de begrafenis.

Maar inderdaad, niets regelen uit jouw naam, geen uitvaartgebeuren wat voor opdracht dan ook geven. Dit is echt een gebeuren voor zijn familie.

Als er wel iets van een samenlevingscontract oid is, of als jullie in de belastingopgave aan hebben gegeven dat er een samenlevingsverband is, zou de zaak wel anders kunnen liggen, want dan wordt jij gezien als partner.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:00

Precies, dit is een goed moment om wat de uitvaart betreft de blond-haar-en-blauwe-ogen-act te doen: grote poppenogen opzetten met de wenkbrauwen omhoog, mond een beetje open en heel verrast "Oh?" roepen...

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:08

Punz schreef:
Terpentijn: het is niet gecompliceerder. Als jij geen familie van hem bent, geen wettelijk partner en niet testamentair benoemde als degene die de nalatenschap moet beheren, dan hoef je NIETS.


Je voelt je moreel gezien verplicht, maar juridisch hoef je niets

Dit dus! :j Laat je niet gek maken Terpentijn. Niets betalen, nergens opdracht voor geven. Je bent gewoon een vriend en een huisgenoot of eigenlijk zelfs huisbaas. Juridisch gezien ben je helemaal niets verplicht.

Laat je alsjeblieft niets wijsmaken. Sterkte hoor!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:59

Heel veel sterkte Tijn :(:)

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:15

Lieve Terpentijn,

het topic dwaalt misschien idd wat af van Khavanna. Maar vergeet niet dat wij al vanaf 2015 met zijn allen in dit topic met jou en je leefsituatie verbonden zijn.

Het onrecht wat ze je nu proberen aan te doen grijpt een ieder van ons denk ik daarom hard aan. Dat mensen zo oneerlijk en egoïstisch kunnen reageren. Ik hoop dat je de komende dagen de juiste personen op je pad treft zodat er goede beslissingen kunnen worden genomen die er voor zorgen dat jij straks aan een periode van rouw en verwerking kunt beginnen.

Ik wens je vanuit hier heel veel kracht en sterkte de komende dagen, maar ik weet zeker dat jij dit kan!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 13:06

Ach zo lang ze niet aan mijn paarden of hond komen (en ook liever niet aan mijn huis en autistische broer die hier ook woont) is álles wel te overkomen.... linksom of rechtsom. Of rechtdoor.

Godzijdank gaat 't met Jaopie werkelijk met de dag beter, hij ziet er nu niet meer uit als een schonkig paard van de schillenboer. Ik begrijp nóg niet dat ik die vermagering onder die mega Tinkerse wintervacht niet heb gezien! Het moet ook heel snél gegaan zijn, want het viel pas bij de laatste bekapbeurt op, de beurt daarvoor helemaal nog niet. Er komen nu weer wat barokke lijnen op, zijn ingekuilde dijbeenspieren bijv. zijn nu vrijwel weer normaal.
Maar we zijn er nog niet, ik voer (bijvoer) nog zeker een maand stug door.

Khava blaakt van glimmende gezondheid (niet van dikheid, ze is zelfs wat afgevallen; mocht ook wel).

Alsjeblieft geen zorgen er ook nog bij om mijn dieren, want die zijn echt mijn zwakke punt (of sterke, hoe je het zeggen wil).

Ik stel ieders meedenken en meeleven enorm op prijs, doet me goed en maakt me sterker. Waarom ik dit alles hier (helemaal misplaatst in dit topic) heb gepost... tsja.. ik bén helemaal geen mens om het achterste van de tong te laten zien, maar ik heb ook helemaal geen sociaal netwerk of zoiets, dus blijkbaar moest ik het toch kwijt.

Normaal kan ik wel wat hebben, maar alles tegelijk ...dat dus net niet (ben sowieso heel snel overprikkeld).

Morgen toch maar gesprek met sociaal/maatschappelijk/juridisch team aangevraagd en afgesproken om eens even het feitelijke hoe wat en waar door te spreken en enige vragen duidelijk te krijgen.

Hoe ik het ook haat om toe te geven - en dat op mijn 58ste (met de nodige trots en onafhankelijkheidsdrang) - soms kún je het gewoon niet (meer) in je eentje klaren.

Mijn idiote Doberteef blijft ook een bron van zowel irritatie als geluk, dat helpt ook.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 22-05-18 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:14

Zo te lezen zie je het al weer iets helderder. Mooi.

Ik hoop dat het gesprek dat je morgen hebt, ook weer nieuwe licht- en zichtpunten oplevert.

En jezelf ondertussen niet gek laten maken of voor een financieel karretje laten spannen.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:31

Goed dat je je laat informeren. Dat gaat een hoop rust geven.
Dat is niet een kwestie van je afhankelijk opstellen, maar een kwestie van jezelf informeren, voorbereiden, thuisraken in de materie.
Is simpelweg handig om te doen. Als je weet waar je staat geeft dat gewoon (gemoeds)rust.

Sterkte met alles!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 16:45

Welnu, Adri is gisteren begraven in Den Haag, in zijn familiegraf.

Ik was daar - uit eigen keuze overigens - niet bij, heeft voor mij geen meerwaarde. Aan zijn laatste wens is voldaan. En daar ging het om.

Intussen heb ik hier een mega hoop administratieve en ambtelijke rompslomp op te lossen en af te handelen, bladen en Loterij opzeggen etc. etc. etc. Er komt maar geen einde aan wat er allemaal nog naar boven blijkt te komen.

Ik blijk nu ook opeens voordeur/kostendeler met mijn broer, hetgeen "gevolgen" zou kunnen hebben. Het is een vrij onoverzichtelijke warboel, maar dat krijg je als er niets, maar dan ook niets, geregeld is.

Vanaf nu ben ik er klaar mee want Adri is waar hij ten leste wezen wilde: in het familiegraf, dat was zijn laatste wens, en ik moet er wel "klaar" mee zijn ook want nu probeer ik mijn eigen leven weer enigszins op de rails te krijgen.

Dat kost sloten tijd en gedoe. Een hoop gemail, kopietjes maken, bellen, uitleggen, etc. etc.

Morgen heb ik alwéér een afspraak met het Sociaal-Maatschappelijk Team, want ik krijg met van alles en nog wat te maken waar ik nog nooit van mijn leven mee van doen had. Niet uit te komen als je dat ambtelijke/wettelijke circuit helemaal niet gewend bent.

Khava ziet er uit alsof ze met baby-olie is ingesmeerd, zo glimt en glanst ze. Ik geloof niet dat ze er OOIT zo goed heeft uitgezien (zonder poetsen of toiletteren, gewoon zomaar) als nu.

Japie ziet er elke dag weer wat beter uit, maar glimmen en glanzen doet-ie (nog) niet, ik heb een nieuw vitamine/weerstands preparaat voor hem besteld (bovenop wat hij al krijgt).

Krijg wel een hele intiem soort van band met J. door al dat bijvoer-gedoe. Dat kan ik zien aan zijn blik en lichaamstaal. Hij blijft toch mijn paard numero 1, die jongen, in zijn Hey-Days was het zo'n trotse imposante stoere knoert, die kant moeten we weer op, als hij nog kan en wil.
Hij heeft zo'n zachte blik - die ik helemaal niet van hem ken - dezer dagen.

Khava zit volgens mij NU in haar beste vel ooit, zonder overdrijven, werkelijk een schitterend (vrijwel letterlijk, haar vacht spat je in het zonlicht tegemoet) paardje, maar we zullen zien wat de bevindingen van de hoefsmid zijn die binnenkort weer komt.

De Shetlander merrie Barbie is uiteindelijk toch weer met schuren begonnen... dus die krijgt morgen weer een dekentje op.

Shetlander Bartje is - als altijd - de happy-go-Lucky stoute boef (LEUK stout, niet vervelend stout).

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:26

De eerste horde is genomen. Neem vooral de tijd om te rouwen en vind balans tussen rouwen en rouwdouwen.

Al die administratieve rompslomp is niet leuk maar wel nodig, en ook dat helpt bij verwerken, ook al word je maar eens flink boos op al die k-u-tzooi.

Heel goed dat je nu een soort van gedwongen wordt om die financiële band met je broer te onderzoeken, zodat je te zijner tijd niet ineens voor verrassingen komt te staan.

Je update over de knolletjes is positief. Mooi! Zo te lezen leven ze allebei (of eigenlijk alle 4) op hun manier met je mee.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 11:23

Jaopie krijgt nu om de dag in zijn Speedibeet-met-Vitalbix mix het natuurpoedertje FRAMA Immuunsysteem en Weerstand bij. De S. met V. krijgt hij gewoon sowieso iedere ochtend nog.
Hij eet 't poeder graag, hoewel het een zeer sterke kruidengeur afgeeft.
Met de aangeschafte pot kan ik ongeveer 10 x doen, dus ik geef het aanvankelijk als een soort stootkuur. Hij blijft nog steeds héél langzaam bijkomen en uitvullen; het gaat enorm langzaam, maar ik ZIE het toch wel.
Als die pot leeg is (hij heeft er nu 2 x uit gehad) maak ik de balans op, wat we nu verder gaan doen.
Met beide paarden trouwens.

Verder ben ik doodmoe, van al dat geregeld, post, formulierengedoe e.d. er gaat geen dág voorbij da er weer niet iets te regelen, invullen of te beantwoorden/opsturen is. Dat gezanik zal nog wel even duren ook. k hoop toch dat er snel weer een beetje rust en routine in de zaken komt zodat ik weer dóór kan met wat ik graag zou willen doen.

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:54

Heel veel sterkte nog Terpentijn en nog gecondoleerd met het verlies van je mentor.

Neem je tijd voor alles, laat je niet opjagen.
Het regelen etc. kost bloed zweet tranen en ergernis vooral als je bij logge organen moet zijn.
Dus het is absoluut niet verwondelijk dat je doodmoe bent.
Neem je rust en hou tijd voor jezelf.
Niet jezelf vergeten, echt niet.

Heel veel sterkte nogmaals en wees lief voor jezelf

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 12:37

Wat heet "logge ambtelijke organen"! Horendol word ik er van. Dan moet je die-of-die hebben, is de hele afdeling er weer niet "want op cursus". Het is ook allemaal zo ontmenselijkend onpersoonlijk, je bent gewoon "het zoveelste "geval". Wel eens wat over gelezen, maar dat het zó erg was wist ik niet (nooit eerder mee te maken gehad). As je met je situatie niet helemaal in de ambtelijke hokjes of vakjes past heb je ook wat, hoor. Moet je -tig keer uitleggen, begrijpen ze het nóg niet. Hele boekwerken aan toelichtingen en bijlagen moet je ter verduidelijking en als bewijs meesturen. En dan word je wegens een afwijkende situatie ook weer van het kastje naar de muur gestuurd... slopend.

Niet opjagen? Rust nemen? Aan alles zit weer een "indien"termijn, anders krijg je weer vragen "waarom u niet eerder..."etc. Ja, écht wat voor mij, zulke systemen. En anders bélt er wel weer iemand van uit Den Haag, van vroeger: "wat heb ik nou gehoord, is Adri...?" En ik wil dat allemaal zo mogelijk áchter me laten nu. Ik moet door, verder, met broer, wij zijn er nog, Adri niet meer....

Nou ja, ik probeer het hoognodige dagelijks te doen in dat kader en voor de rest me op het postieve te concentreren, want ergeren helpt niet. Stress krijg ik er wel van, maar goed, het is kennelijk niet anders.

God ik hoop dat over een paar maanden de hele situatie een beetje gladgestreken is, want dit is heel ontwrichtend allemaal.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 11:49

Het stuk gras doet J. zichtbaar veel goeds. Die flanken (het stuk achter de laatste rib en vóór het heupbeen) vullen nu rapido uit, alleen over de gehele bovenlijn wil ik nog wat meer vulling bij hem zien.
Dat zal nog wel even nemen, hij laat nu geregeld het hooi in de bak gedeeltelijk staan (vanmorgen zat er ook nog een restant in), hij heeft dus duidelijk ándere stofjes nodig die wel in het gras zitten.
Wel eet hij de dagelijkse mix van Speedibeet, Vitalbix en Frama nog met graagte.

Khava is niet zo blij dat zij daar allemaal niks van mag, maar dat is dan maar zo.

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:55

Hey, ik zat aan je te denken...hoe gaat het nu? Krijg je alles weer een beetje terug op de rit en in het gareel?

Sterkte en paardjes klinkt goed!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 13:52

Het blijft nogal een strijd tussen van alles en nog wat, want ALLES moet genoeg en de juiste aandacht op het moment, en alles moet NU. Formulieren invullen, opsturen, METEEN graag, Doberpup opvoeden NU want ze is maar een keer jong, paarden verzorgen NU want ze hebben zorg nodig, ouwe koek in huis opruimen, en... schilderen (staat m'n kop absoluut niet naar, maar er moeten dingen op deadlines AF).
Het is en blijft een hoop gegoochel met energie (heb ik niet), tijd (heb ik bijna niet), geld (zware klappen opgelopen) en je eigen mentale gedoe (ups en downs).

De hele boel staat nog steeds op onzeker (huis, geld, werk), maar ik worstel me door de rijstebrij berg van wat je allemaal blijkt te moeten oplossen, opzeggen en blijft tegenkomen heen
Dan heb ik het nog niet eens over "missen" van iemand, of terugdenken aan herinneringen, want daar is helemaal geen tijd voor, of ik word en depri van, dus dat vermijd ik zoveel mogelijk..

Maar idd. paarden gaan goed, Jaopie is over het crisispunt heen, zoveel is nu wel duidelijk,hoe weet k dat? Hij begint weer een beetje zijn oude obnoxious gedrag te vertonen, hoewel hij nog steeds veel meegaander is dan voordat hij er zo slecht aan toe raakte. Hij ziet er op zijn schoft en halslijn na vrijwel weer zo uit als voor deze akelige (wormen?)situatie en vermagering. Ik zou dolgraag weer eens op hem willen rijden, maar eerst sowieso gaat de tandarts nog langskomen. En aan gezien hij heel lang niet bereden is, zal dat met alleen stappen moeten beginnen om maar te zwijgen van het checken/aanpassen van het harnachement. Maar ik merk aan mezelf dat dat toch wel kriebelt, die wens om hem weer te rijden.

Khavanna rent en doet weer door de wei alsof ze niets mankeert, we zullen zien wat de hoefsmid z'n bevindingen zijn, de 22ste.

Het duurt nog wel even voordat alle bijkomende complicaties uit de knopen zijn en er weer rust in de tent (en in mij) komt.

De paarden (ook mijn Shetten) geven me in elk geval wel een bepaalde dagelijkse structuur en ook een vorm van innerlijke rust als ik bij ze ben.

Jaopie gaat na deze zak Speedibeet van de Speedibeet af in elk geval, de Vitalbix Daily Complete (met om de dag het Frama weerstands/immuunsysteem poeder) blijf ik nog even doorgeven. Vandaag net een nieuwe zak Vitalbix aangebroken.

Als het weer wat rustiger is in en om mij ga ik ook weer verder met Khava.