[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-17 15:47

Da's zéker een eigenzinnige (maar dat ben ik zelf geloof ik ook enigzins), en nogal eenkennig ook.
Maar dat maakt hem nou wel weer iets van leuk, altijd een soort uitdaging, dat is-ie al 13 jaar. Als veulen was 't ook niet Meneer Meegaand.

Wat de bodemgesteldheid betreft ben ik compleet ontzet: het is nog geen half december en de grond is overal zo verzeken, dat het niet leuk meer is. In geen enkel jaar dat ik me kan herinneren was dit al zo erg rond deze tijd. Dit hoor ik overigens ook van de paardenmensen (mensen met paarden, wat men wil) om mij heen, die zich ook al steen en been beklagen, het is nergens meer normaal begaanbaar voor de paarden, en als mens kom je door en wei of paddock ook niet meer zonder vastgezogen te worden in de metselspecie. Gezegend diegenen die een binnenbak of een buitenbak-onder -afdak hebben.
Ik wil nu wel een week droog weer (minstens) maar de voorspellingen in mijn contreien is de komende drie dagen weer neerslag....

Is het bij jullie allen ook zo verschrikkelijk?

Kreeg wel (eindelijk) Jaopie z'n Harry's Horse Crystal touwhalster set binnen, da's een hele dikke koordhalster, ziet er kwaliteitsmatig goed uit. Nou nog het bijbehorende droge weer bestellen!

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO


Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:48

Het is inderdaad dramatisch nat momenteel. De bak was al verzopen, vervolgens 12 cm sneeuw erover heen die nu aan het dooien is en het feest is compleet. Eens kijken of ik vanmiddag met knolletje kan wandelen langs de weg.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:57

Het is bij ons (Noordlaren) ook om te janken. Sta er al zes jaar, land is nog nooit zo nat geweest. Paarden hebben normaal altijd genoeg droge plekken, alleen rondom het hooi is het normaliter wat nat. Maar nu? :n Kleinste maar een vitaminespuit gegeven, die kan het wel gebruiken.

Rijden staat zolang het zo nat is ook op een lager pitje. Bos is ook verzopen, en omdat ze in de wei hun ei niet lekker kwijt kunnen willen ze dat onder het zadel wél. En als je dan niet meer kan doen dan stappen door een zeiknat bos.. Mwah := :=

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:33

Hier is het ook dramatisch. De paddock en de bak zijn verzopen. Heb de hooibak dus maar uit de paddock gehaald en op de verharding voor de schuilstal gezet, anders gaan die eigenwijze donders hier namelijk gewoon in de drek staan de hele dag en nacht. En dat is weer minder bevorderlijk voor de mok van de oude merrie.
Het land is nog te doen, voordeel van zandgrond. Maar ook sloten waar normaal gesproken geen water in staat, staan nu vol...

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:13

Ik heb gelukkig de afgelopen 2 dagen alle sneeuw van de verhardingen geschept, dus die zijn "droog", rest is waardeloos slecht en van mensen die ik vandaag sprak hoorde ik ook dat ze het nog nooit zo erg gezien hadden (pad naar de wei toe). Krui kan er niet meer langs, morgen maar pony water laten sjouwen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:03

Hmm, ik had niet moeten zeggen dat het nog te doen was. God straft onmiddellijk, nu staat hier alles ook onder water :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:42

Gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/* <3 Y)(^)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 11:50

He, nou weet gelijk iedereen dat ik een ouwe sukkel ben...ben nu in de leeftijdszone dat je net doet alsof je geen verjaardagen meer hebt...hahaha.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:55

Gefeliciteerd! (Ik zit in dezelfde leeftijdscategorie dus ik durf wel. :D)

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:56

Gefeliciteerd!!!!

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 12:12

@Maflinger:de categorie van 18 tot 35 bedoel je?

Al weer 58 geworden vandaag, Holy Mozes how time flies.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:16

Jong van geest! *\o/*

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 12:25

Gezond van lijf en leden is ook wat waard, anders kun je ook weinig ondanks je spring in het veld geest... Hoewel ik vaak mentaal overhoop lig met mezelf en de wereld, heb ik fysiek niks te klagen nog.
Anders kan ik honden (Dobermanns) en (lastige) paarden ook wel goodbye zeggen.
Vervelend aan ouder worden is dat je het vaak zelf niet in de gaten hebt, tot je er tegenaan loopt.
Hoop komend jaar op een beter jaar dan dit jaar, want dit was een moeizame struggle, met een paar ups maar nog veel meer downs, én met hopelijk een nieuwe Dobermann (kan toch niet zonder) en meer ruimte en tijd voor de paarden.

Kreeg trouwens in de post een heel leuke verjaardags- verrassingsbox van goede vrienden, schrijf ik daar een bedankje voor, lees ik het terug staat er verassingsdoos... lekker Freudiaans... Zo erg is het nou ook weer niet, hahaha.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:40

Gefeliciteerd met je verjaardag Tijn!! Y)(^)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:25

Ja, Terpentijn, helemaal goed }>.

Cool, toch weer een nieuwe Dobermann in aantocht. Gaaf!

Laat die verassing inderdaad nog maar even zitten. Da's zo onomkeerbaar ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 03:41

J. en Kh zijn gisteren verhuisd naar twee weilanden verderop, waar nog weiland IS. Dus geen modder.
Hartstikke blij mee, Jaopie ging meteen liggen, dus ik vermoed dat die in de modderboel (er was nog een klein stuk hoger weiland waar nog wat grassigs stond) helemaal niet is gaan liggen, maar is blijven staan om de wacht te houden.
Ben ik zielsblij mee, en de paarden zelf ook!

Nou een nieuw en beter jaar, want ik heb twee enorme oliebol achter de rug, die ik echt niemad toewens.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 09:20

Dat is fijn nieuws! <3

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 17:05

Wat een pest- pest en pestweer vandaag. Ongelofelijk. Weer een bak nattigheid gevallen van heb ik jou daar. Wat ben ik blij dat J en Kh (nog) op een graszode-weiland staan, want het "oude' weiland was dan iets van de Oostvaardersplassen geworden... Veschrikkelijk, al die zeikregen. Het houdt maar niet op ook.
Kh. heeft natuurlijk nog haar regen/storm-halsdeken op, J. heeft nog steeds niks op, die schijnt niks te deren.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:23

Zeepaardjes zijn ook leuk... :P

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:45

Nadeel van dat pest- pest en pestweer is dat je er ook een pest- pest en pesthumeur van krijgt, als je niet oppast. }>

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 14:06

Nee, ik heb me voorgenomen dit jaar nou eens nergens meer de pest over in te hebben/krijgen, maar als er iets is naar oplossingen te zoeken. Hoe het dan wél zou kunnen lukken allemaal.

Nou zit de wind me momenteel ook eindelijk eens mee: eind deze week naar Dobermannpup kijken en een teefje uitzoeken (dat komt dan ergens begin februari), werk zat (afleiding), Khavanna die weer knots doet en dús blijkbaar weer lekker in haar vel -en hoeven - zit (mocht vandaag niet want weide was keihard bevroren; voorgenomen rodeo dus verboden... ze hield er nog meteen mee op ook, hahaha), paar serieuze levens-problemen waar ik mee zat beantwoord gekregen, bleken dus allemaal oplosbaar, aanpakbaar, of alleen in mijn hoofd te zitten.
Tsja de mens lijdt het meest door het lijden dat-ie vreest...
De zon schijnt, ik zit goed in m'n vel en voel me voor het eerst in tweeënhalf JAAR (!) weer mezelf. Met energie, optimisme en aanpaks-instelling en al.

Het lijkt verdorie écht eens een beter jaar te worden.
Het heeft allemaal al veel te lang aangedreind, maar het lukte me maar niet - hoe ik het ook probeerde- om me er bovenuit te worstelen. Het leek wel of ik fysiek en mentaal in drijfzand vastzat.

Ik wil de afgelopen 2,5 jaar liefst vergeten, en naar de toekomst kijken.
Het leven is NU.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 08-01-18 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:10

Joho, wat een fijne update. Vasthouden!

Top dat je een paar serieuze levensproblemen waarmee je zat beantwoord hebt gekregen en dat ze allemaal oplosbaar, aanpakbaar of zelfs niet-bestaand waren.

Ik volg weer graag je avonturen dit jaar.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:16

Fijn te lezen, blijf vooral ook schrijven! *D

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 14:21

Het zal toch niet zo zijn dat mijn topic titel (Een nieuwe begin...") DIT jaar daadwerkelijk gaat waar worden? Want zowat álles in en rond mijn leven is momenteel aan het veranderen (behalve dat ik hier gewoon blijf wonen, en natuurlijk de paarden ook gewoon blijven), en daarmee ikzelf ook.

Ik voel gewoon dat de wind nu anders waait, en daar ga ik zelf vol in mee, want slechter kon haast niet meer.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:23

Dit is zo herkenbaar...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chicken01, Kmbrly, Natashaa, OmgiliBot, Poety, shaddy82, Ubermetrics en 104 bezoekers