[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-18 20:36

Auw m'n hoeven! denkt Khavanna op dit moment, nu de wei straf bevroren is, en ze over een soort maanlandschap naar de hooibak moet lopen. Jaopie klost er wel gewoon overheen, maar Khava is van het wat meer fragiele soort.

Ik ging even flink tekeer met een paal om de waterbak (het ijs) door te slaan. Dat was vlak achter Jaopie z'n staart, niemand reageerde. De ijsstukken vlogen me om de oren, maar ach.. het is toch altijd wat, en alles beter dan die eindeloze regen toch?

Binnenkort weer hoefsmid, Jaopie gedraagt zich dan als z'n leven hem lief is wel beter dan de laatste keer (toen hij losbrak).

Nou nog lente, dan kunnen we weer.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO


kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:25

Aah wat een dotje is Stella <3

En ja, van mij mag de lente ook wel weer komen!

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 13:30

In elk geval weides ontdooid vanmorgen, ik zag het meteen al, want Jaopie kwam weer imposant stuwend "aanbaggeren" maar Khava voelde zich weer zo senang dat ze al weer rondjes rende en rondsprong (ze springt dan dus écht ook, met 4 benen tegelijk de lucht in, een bok er achteraan, twee cirkels rennen... daaraan zie ik dan wel dat ze ook blij is dat de bodem weer zacht is).

Als ik aankom voor de ochtend-voerbeurt komt ze eigenlijk altijd met een rodeotoertje aanzetten, als ze daar eens een stukje bij draaft dan "walst" ze echt, zo'n beetje links-rechts deinend met een beetje maaiende voorbenen. Ze heeft niet zo'n rechte gang als Jaopie, ze biljardeert voor enigszins.
Al het nou een béétje droog weer wil blijven kan ik weer oppakken, een incidentele bui vind ik niet erg, maar dat gezeik van de afgelopen euh... maanden?

Nu ik pup Stella heb heb ik ook echt overal weer zin in, zelfs in "moeilijkheden", hahaha!

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

boyca
Berichten: 1072
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:51

Wat een lekker wijffie, snap dat je happy de peppie bent.
Nu het weer nog even meewerken dan komt het helemaal goed.

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 16:33

Het kleine Doberwijfie (morgen 9 weken) blijkt een heel brutaaltje, heerlijk, ik krijg dus een jaar vol uitdaging, want Khava is natuurlijk ook nog een redelijk onbeschreven blad, en een redelijk "levendig type".
Ik kan ook helemaal niet zonder hond (lees: Dobermann), na 35 jaar dat ras, dat had ik kunnen weten, nou heb ik ieg iets om bij thuis te komen (door die zekerheid, blijf ik dus gerust JUIST langere tijd buiten de deur bezig, dat is echt een rarigheid van mij.. ik heb iets eigenzinnigs waardoor ik vaak net anders 'tik" dan de klok bij de meeste anderen tikt). Of juist om de deur mee uit te gaan, op wandeling.
Gisteren heeft Stella al even kennis gemaakt met de Shetten, ze stond even als aan de grond genageld, Maar wilde er toen op af "wat zijn dát nou voor rare honden..?" Helemaal niet bang of zo. Ze is lekker onbevangen.
Ze wordt morgen voor de tweede puppy-enting geprikt, daarna kan ik haar meenemen naar Jaopie en Khavanna... want ik wil wel dat ze daar goed aan went.

Leuk leuk, ik heb overal weer zo'n zin in. Ik wed dat met name Khava en Stella mekaar hartstikke leuk vinden.
Afbeelding

Afbeelding

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:26

Wat een lekker positieve update.

Ik krijg beeld: Terpentijn lekker aan het buiten rijden met zijn 2 dierendames. Khavanna die houdt van buiten rijden, los teugeltje en dan Stella die daar omheen dartelt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 17:47

Ik heb daar stiekem ook al aan gedacht... alleen gaat er niets vanzelf, dus daar moet serieus aan gewerkt worden... aan beide dametjes... dat zie ik echter wel zitten.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:59

Nou, chop chop dan (zodra het weer het toe laat). Gewoon beginnen met kleine stapjes.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:22

Hoe is het met Khavanna? Zo jammer dat jullie zo ver weg wonen, had anders heel graag willen helpen met Khavanna :o

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:32

Hoe gast het idd? Ik als stille meeleze hint nu ook maar eens dat ik benieuwd ben
;-)

Ik ben na 4 maanden ook weer gestart met rijden ed dus ik zeg doe gezellig mee!

Dreamer-S (Dreamcatcher x Rhodium) B +22, L1 +14, L2 +21, M1 +2

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:09

Hé jongeman, hoe gaat het? Het is mooi(er) weer dus ik hoop dat je lol met je knol(letjes) hebt en dat Dobervrouwtje nog superleuk is.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 16:51

Knollies zijn héél blij met beter begaanbare grond (en ik ook), Doberdametje slokt veel tijd op, is een echte donderkop (13 weken nu).

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:55

Wat een prachtig koppie heeft dat dametje zeg! Een lekker wijze blik

Rockes <3

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:00

Oh gossie, dat hoofd en 2 verschillende oren ... Ik snap dat ze je hart heeft gestolen.

Fijn dat de grond weer wat meer begaanbaar is. Ga je nu ook weer lekker met J & K aan de slag? Ik ben altijd een stuk gezelliger als ik lekker buiten kan prutsen met ponybeest. Volgens mij geldt dat voor jou ook...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 17:01

Dat zegt iedereen, dat ze zo volwassen kijkt al. Vind ik ook, het is overigens een pittig juffie, een echte fanatieke, superenergieke werkhond, geen type bankhanger, dus ik loop en train me suf.

Morgen gaat ze voor 't eerst J. en Kh. ontmoeten (en mogelijk ook de stroomdraad...)

Die oren zijn sedert de foto al wat bijgetrokken, hoor, ze staan nu ALLEBEI raar van d'r knars af.... ik ken die fases, gaat allemaal weer voorbij. Ze heeft een heerlijk karakter, een échte Dober, slim, fel, fanatiek, baasgericht, werklustig, maar ook écht heel zelfstandig al (moet ook, want ik wil haar bij de paarden betrekken). Ze kent al best veel commando's voor zo'n jong ding, ik ben er maar wát verguld me, al zal het verdriet om Calla met de jaren moeten slijten.
Eerlijk?
Calla zou nu ook niet meer in mijn huidige leven passen.. ik ben veel te druk met van alles (huis helemaal omgooien, opknappen, veranderen, repareren) daar had die nooit tegen gekund. Stella vindt het allemaal geweldig, gooi de deur ar het erf maar open en af en toe (zo eens in het half uur) komt ze dan weer eens binnen om te kijken of ik nog leef. Ik leef nog? Okee, dag, ik ga weer buiten spelen.
heerlijk, ze kan zichzelf goed vermaken.

Ben benieuwd hoe ze morgen op de horsies reageert...De Shetten kent ze al, maar de Grote Bonten nog niet.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 15-03-18 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:18

Wat een heerlijke update. Je klinkt helemaal zonnig.

Zo genoeg gezweefd. Veel plezier morgen. Ik hoop dat J. die kleine pittige tante heel houdt, maar zo te lezen kan die prima voor zichzelf zorgen. Ik denk maar zo dat K en S elkaar helemaal leuk gaan vinden.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 17:29

J. gaat haar vast en zeker zien als een zwarte rat, die weg moet. Gaat hij niet redden, ze is -hoewel nog pup - bliksemsnel. En zéér bijdehand. Ik gok dat Kh. haar erg leuk gaat vinden en omgekeerd.Bij de Shetten kan ze 't het beste met Bartje vinden (die is net zo brutaal als zij, hahaha).

Ik zit sowieso weer goed in het vel, wel met al die activiteiten veel last van enkel/voet, maar och, pijnstillertje extra en een beetje wanneer-doe-je wat management, en dan is dat ook wel te doen verder.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:38

Ik vind haar er zo zelfverzekerd uitzien voor zo'n jong ding! Lijkt me inderdaad eentje die je niet snel van de wijs brengt.

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:59

Fijn dat het goed gaat met je puppekind. Het is een plaatje om te zien!

Klinkt alsof je je handen vol hebt, met veelal leuke dingen. Ik lees alleen niets over J&K? Of staan die nog steeds vooral de wei te versieren? :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:24

Wat een poten heeft ze zeg! Dat wordt een joekel <3

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 16:13

Tsja... Stella Rose, mijn Doberteefje, 14 weken, en een attitude al:

Afbeelding

Foto's gemaakt tijdens fotoshoot gisteren door Tineke (fotografie) en Maarten (videofilm).
Tineke vindt dat ze qua levendigheid en gedrag wel wat overeenkomsten met Khavanna heeft. Klopt wel:



Afbeelding

O 't is een paardentopic.

Nou dan gaan we maar weer, komop Stella..
Afbeelding

KBK en ik plannen nu voor heel binnenkort een fotoshoot met Jaopie en Khavanna, nu het vriesweer voorbij is en de wei met name voor Khava niet zo hard meer is.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:22

Zo die is al groot <3

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:12

Leuke foto's!!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

boyca
Berichten: 1072
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:01

Lekker wijffie hoor!!

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 12:55

Bah, bah, bah.
Gisteren hoefsmid Khavanna samen met Jaopie.
Ze gedroegen zich supernetjes (ja, ook Jaopie met aan de hand mee de wei uit, niet aan het halster, had wel zijn hoofdstel in gedaan, dat werkt toch beter), maar ik zit nu nogal in zak en as....
Volgens de bekapper is Khavanna (nog/weer) hoefbevangen.
De witte lijn is nóg verder verbreed en hij liet mij drie zoolkneuzingen (rozerode vlekken) onder haar rechter voorhoef zien.
Hoe is dit nou toch mogelijk?
Ze hebben heel de winter niks anders dan hooi gekregen (echt nog geen appel, peen of brokje er bij).
Ze stonden op gewoon kaal zwartgelopen winterland.

Jaopie heeft niks, 4 topgezonde hoeven.

Maar zij... een tijdje terug werd een begin er van geconstateerd, ik dacht dat dat nu wel weg zou zijn, maar het is dus verérgerd.

Hoesmid zei ook nog dat ze misschien Cushing kón hebben (maar dan hebben ze toch een rare plukkerige vacht en komen ze moeilijk door de verharing ook, e.d., Khava heeft nauwelijks wintervacht). Ze is 8-9 jaar, ik begrijp dit niet en heb er ook nog nooit ervaring mee gehad. Moet ik dat bloed daarop laten testen?

Ik weet nu niet welke weg te bewandelen, heb al eens op het Hoefbevangen deel 3 deel geneusd, maar ik zie door de bomen daar het bos niet meer, zoveel tegenstrijdige oorzaken, suggesties, remedies.

Wat zal ik nu doen voordat dit nóg erger wordt.

Ze springt, galoppeert en draaft overigens gewoon als een malle door de wei, je merkt ZICHTBAAR dus nog helemaal niets aan haar... tot je die hoeven op tilt (met name voor)....

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers