[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 14:28

Ik weet het, Tien, ik weet het écht.

Je innerlijke zon moet gewoon weer aan gaan. de afgelopen 2,5 jaar leek het eerder een zonsverduistering in mijn leven. Ik WILDE wel van alles, maar kon niks voor elkaar boksen, en had er ook niet de bijbehorende (positieve) energie voor. Op iedere hoek zag ik spoken en beren en bedreigingen, geen wonder dat niks lukte.
Dieren die doodgingen, dingen die maar niet wilden... ik wilde zelf na de dood van mijn Doberteefje Calla eigenlijk ook niet meer.
Maar juist haar overlijden heeft gek genoeg de kentering op gang gebracht, en dat begón met het schilderij dat ik na haar dood van haar heb geschilderd.

Ik wil niet weten hoe dat kan, ik constateer dat het zo is, en dat het goed is.

Jij en Maarten kunnen ook wel een beter jaar gebruiken!

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:46

Ik denk inderdaad dat we min of meer in hetzelfde schuitje hebben gezeten met iets andere omstandigheden.
En dan is zoiets als dit gewoon fijn om te lezen en dat het gewoon ook nog eens op zo'n beetje hetzelfde moment gebeurt. <3
Het is je gegund!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 15:01

@Maflinger: hoewel ik weet wat je bedoelt met "vasthouden" (die positieve noot), ga ik nu juist meer lóslaten, ik heb het gevoel er ik veel te vel heb vast geprobeerd te houden, en dat het door mij óók vasthield.
Ik schreef mentale scenario's van dingen die zouden kunnen gebeuren (allemaal rampen natuurlijk), en die geeurden dan ook, dan kom je in zo'n nee, he, zie je wel spiraal terecht.
Nu ja, wat het ook was, ik laat alles voor wat het was en ga dat ook allemaal niet analyseren... heb ik al veel te veel gedaan, afgelopen jaren, en het bracht me (ook met de paarden)... nergens.

Ik ga er nu maar eens van uit dat het allemaal goed gaat, en als het dat eens niet doet, dat dat ook geen onherstelbare ramp of een brevet van onherroepelijk onvermogen is.
Maar een kans om iets te leren/af te leren om het vervolgens beter te doen.

@Koudbloedkim: het is jou en Maarten ook méér dan gegund.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:52

De positieve noot vasthouden inderdaad, en de rest loslaten. Iemand hier op Bokt heeft een - vast vakkundig gejat :D - onderschrift dat ongeveer zo gaat: Als je loslaat heb je twee handen vrij.

Mooi idee om alles wat je doet c.q. overkomt te zien als een ervaring waar je van kunt leren. Ik sluit me hierbij graag aan.

En dat we allemaal maar weer een mooi jaar mogen beleven waarin onze interne zon schijnt en de weg wijst.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:26

Heel fijn om te horen dat de zon letterlijk en figuurlijk weer begint te schijnen ! +:)+
En dat is idd zo herkenbaar..!

Mondy

Berichten: 11824
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:51

Hoe was het puppy knuffelen/uitzoeken :D

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 14:50

Sjee, @Mondy, wat superattent dat je hebt onthouden dat ik daar gisteravond heen zou gaan.

Nou ik bén gegaan en heb een dametje uitgekozen. De 5de februari kan ik haar afhalen, dan is ze 8 weken.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:10

Omg! <3
Is er al een naam in je opgekomen?

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 15:18

Stella.
Enne, fotograferen kunnen we duidelijk niet, dat laat ik beter aan jou over, gezien de foto's die ik net in je Mau-topic heb gezien! Supermooi!

Mondy

Berichten: 11824
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:22

Wauw wat een droppie ! Nu het lange wachten nog :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:26

Wat een prachtige naam!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 15:33

@Mondy: Nou, weinig wachten, de dagen vliegen voorbij, want huisgenoot A. van 83 jaar is woensdagochtend met spoed per ambu naar het ziekenhuis vervoerd... kon niet meer lopen etc. Kwam aldaar op IC terecht, blijkt van alles te hebben, o.a. suiker (wisten we niks van) dus weer een fijn begin van het nieuwe jaar. Ik ren me rot van en naar het ziekenhuis, thuis aparte kamer klaarmaken voor als (ALS) ie weer naar huis mag... Pffftttt....
Maar daar slaan we ons ook wel weer doorheen.

@Koudbloedkim: heb je hier in het Noorden alleen dat iedereen bij het horen van de naam "Stella "meteen roept: Stella Fietsen (what?!?), dus als dat zo blijft maak ik er misschien wel Tara van of zoiets.
Laat het meiske eerst maar eens hier thuis komen....
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 13-01-18 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:36

Ooh pff, dat is niet leuk.
Als je vervoer nodig hebt, geef je maar een gil.

Mondy

Berichten: 11824
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:38

Dat is schrikken !

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 15:43

Ik kijk op die eerste foto geloof ik wel een beetje euh... vertederd... naar het droppie...

Jessix

Berichten: 16430
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:22

Gefeliciteerd met je nieuwe vriendin! Mooie naam ook Stella. Veel geluk samen.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 17:12

Er roert zich in de verte iets in mijn hart... maar ik kén haar natuurlijk nog niet. Dat komt nog wel, reken maar!
Stella krijgt wel een hondenleven, ik sleep haar zodra dat (qua inentingen e.d.) mag meteen mee naar J. en Kh. en de Shetten. Veel van mijn al volwassen Dobers-van-voorheen konden niet meer zo best wennen aan het paardenspul, en door die huding hun ook niet aan de Dobers, maar Stella zal het toch echt moeten leren, want laten we vooral niet vergeten dat dit topic over Khavanna gaat, waar ik dit jaar toch écht mee wil doorpakken (en ook met Jaopie trouwens). J. is niet zo'n hondenfan, Kh. vindt honden eh.. eigenlijk "gewoon", niet eng, vaak leuk. Ze is er nieuwsgierig naar.
J. is een beetje beducht voor honden (achter de kleine Jack Russels en ander klein hondenspul ging hij dan weer gewoon aan), Kh. helemaal niet.
In elk geval heb ik -ondanks het nieuwe zorgelijke gedoe omtrent oude huisgenoot - overal weer zin in - en dat is wel eens anders geweest.
Hoe dan ook komt het wel weer goed, ook als het niet goed komt.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:24

Wat een verrassende positieve wending neemt dit topic ineens. Ik had al een tijdje niet bijgelezen, maar fijn om te lezen dat het beter met je gaat!

Een nieuwe pup brengt altijd liefde en blijdschap, fijn om naar uit te kijken. Ze ziet er ook echt heel schattig uit! Die van mij is ook gewoon gelijk overal mee naar toe genomen hoor.

Ik probeer zelf altijd een voorbeeld te nemen aan mijn dieren, dus leven in het "nu". Eigenlijk is dat ook loslaten.... Niet denken aan gisteren, nieuwe dag, nieuwe kansen.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:12

Ik vind Stella een leuke naam voor een leuke pup :j
Waarom heb je haar gekozen, wat sprak je aan in haar? gewoon nieuwsgierig mens... :P

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:29

Oeh, wat een leuk hondebolletje. Dat je daar al vertederd naar kijkt is helemaal niet raar :D. Gewoon overal mee naar toe nemen inderdaad, zodat je straks weer een echt maatje hebt.

Sterkte met je huisgenoot, ik hoop dat het meevalt.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 16:10

@Martie: Er waren 3 teefjes in het nest, eentje (de kleinste) was al besproken. Bleven er twee over waar ik uit kon kiezen.
We namen de teefjes op (leken wel tweelingzusjes, de ene was een fráctie groter en grover dan de andere) en zetten ze in de bijkeuken op de grond. Eén van de zusjes wilde meteen weer terug scharrelen naar de werpkist waar broertjes en zusjes aan het rondpiepelen waren, en had gee enkele belangstelling voor de vreemde geuren en mensen die er opeens waren.
De andere keek eens om zich heen, zag mijn laarzen en maaide met een voorpootje naar de pnt daarvan, liep eens een andere kant op, ging doodgemoedereerd een plas zitten doen en keek mij daarbij recht in het gezicht.
Die pakte ik op en zij bleef mij heel rustig recht aankijken, sloeg de klauwtjes om mijn hand en maakte een heel onbevangen, ontspannen en zelfverzekerde indruk.
Die was het, wist ik voor mezelf.

Alsjeblieft niet weer een veiligheids-zoekende klit zoals Calla.

Ik mijn leven nu past een sportieve, zelfstandige, onbevangen hondendame die zometeen lekker sociaal met alles wat ik kan bedenken in contact gaat worden gebracht. De inprentingsfase kun je maar één keer goed doen, anders ben je gewoon te laat.

Cal mis ik nog iedere dag, maar Stella zal echt wel weer de nodige bezigheidstherapie opleveren...en dat is alleen maar goed. Opgroeiende Dobermanns zijn zo mogelijk nog "erger" dan volwassen Dobermanns waar het arbeidsintensiviteit betreft. Maar dat is nu juist wel wat ik denk nodig te hebben.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:29

Dat klinkt als een hele goede reden waarom je Stella hebt gekozen, Constantijn. jullie zijn allebei op je gevoel afgegaan. Ik wens je heel veel plezier met haar, zo te horen heb je al vast de basis voor een goede start.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 18:35

De problemen met Calla waren háár problemen, die waren er nu eenmaal (met 5 weken uitnest en vn moeder weggehaald - inbeslagname), dus ik heb er mee gedeald en van gehouden zo goed als ik kon.
Dat werd een intense love affair tussen twee levende wezens.
De hond die teveel van d'r baas hield, én de baas die te veel van zijn hond hield.
Maar het is niet normaal, en het is niet gezond.
Een hond moet hónd kunnen zijn, niet een soort behoeftig kind.
Net al een paard toch een páárd moet mogen zijn, waarvoor je vooral niet alles moet gaan lopen invullen. Met Calla ging dat niet, ze had al een neuropathische beschadiging opgelopen door de veel te vroege abrupte scheiding van haar moeder. Dat heb ik zo goed mogelijk geprobeerd op te vangen.
dat werd dus: Als JIJ er maar bent. Dan maakt niets anders nog wat uit. Van beide kanten.
Kon ze niets aan doen, zo kon ze veilig en vertrouwd en binnen haar eigen belevingswereldje veilig leven.
Maar normáál is dat natuurlijk niet.

Dat koos ik niet zo, dat ontstond zo.

Maar dat wil ik beslist niet nóg een keer. Dat is met een normaal opgegroeide hond ook niet aan de orde.

Met Stella, die in een gewoon sociaal nest en huishouden met kinderen en dergelijke opgroeit, wordt het een ander verhaal.
En dan wordt vervolgens ook álles een ander verhaal.

En daar ben ik nu echt wel eens aan toe.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:18

Arme Calla, wat een start! Geen wonder dat ze zo'n probleem niet te boven komt. Geluk dat ze bij jou terecht kwam en dat ze je begreep maar het was dus een bijzondere hond die ook een bijzondere aanpak vroeg, of je dat nou wilde of niet.
Gelukkig heb je met Stella straks een normale start en hopelijk beleven jullie straks beide veel plezier aan op pad gaan en nieuwe wegen inslaan!

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:02

Straks heb je zo'n normaal leven met normale dieren dat je nog gaat terugverlangen naar een beetje abnormaal ...