[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mondy

Berichten: 11818
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:01

Ik denk dat als je eenmaal abnormaal hebt dat nooit "zonder" abnormaal gaat zijn :D

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 10:04

Dat vermoeden deel ik met je @Mondy...miscchien ben ik zo'n tiep dat het helemaal niet normaal WIL, althans, ik ben die problemen en afwijkingen en gedoe zo gewend dat ik dát wellicht ls normaal ben gaan zien...
Met mijn eigen diere dan.
Heel opvallend is dan wel weer dat ik met andermans paarden/honden (ook de wat lastiger exemplaren waar anderen dan weer tegenaan staan te hikken) nog nooit 1 probleem heb gehad.

Maar dat komt vaker voor: soms ben je emotioneel gewoon te veel bij je eigen dieren betrokken...

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:16

Die pup <3 Zo schattig! Daar krijg je vast een heel leuk maatje aan :j

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-18 14:08

Gisterochtend vroeg, telefoon van paardenbuurman die tegenover de wei van J. en Kh. woont.

"Ja hallo, kan het zijn dat J. en Kh. bezoek hebben?"
"Wat? Wat? Wat? Bezoek?!? Van wie?"
"Van je twee Shetlanders volgens mij"
"......Nee, kan niet.. euh... ik kom eraan!"

Ik sprong op de fiets, naar Shettenwei, weg Shetten, hekje open, wel verd.... Kijk ik om, schuin naar de overkant, zie ik daar in de verte de kleine zwarte apen bij J. en Kh. staan buurten, ik griste de twee Shethalsters uit het hok en erheen.

Bartje en Barbie stonden gezellig op het schouwpad vlak langzij bij J. en Kh. Er werd geen contact gemaakt door het hek heen, want Jaopie stond zich weer eens macho op te winden en Bartje te dreigen zo van "blijf van mijn wijf", dus Bartje (die Jaopie maar al te goed kent) dacht er niet aan om eens lek te gaan doen met Khava, die dat wel wilde, zag ik. maar J. blokkeerde haar steeds (hoezo jaloers).

Eerst maar J. en Kh. wat hooi in de bak gegeven, om wat rust te creeeren, toen de Shetten (die gezellig van de hooibaal langzij stonden te knabbelen, óók al tot ergernis van Jaopie) aangehalsterd en terug naar hún wei gebracht.
Die zijn dus gewoon door de Dorpsstraat gekuierd nadat ze ontstnapt ware... godzijdank niet aangereden, want ik heb geen idee wanneer dat gebeurd kan zijn (in de nacht zie je twee zwarte Shetten echt niet langs de weg lopen).

Khavvana wilde aanvankelijk niet eten en bleef nog lange tijd in d verte turen in de hoop de twee droppies nog weer te zien, zij vond het wel gezellig geloof ik.

Never a dull moment....

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

boyca
Berichten: 1076
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:46

Hilarisch, sorry hoor. Ik heb beeld van Jaopie en Khavanna :=

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-18 15:19

Wat bedoel je met "ik heb beeld" ?!? Op beeld? In beeld? Op film? Ik begrijp 't niet.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 26-01-18 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

pien_2010

Berichten: 43077
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:28

Mag ik voor Boyca antwoorden :o

Je schrijft zo beeldend, dat ik hier ook dubbel lig achter mijn computer omdat ik het als een film voor me zie.

Tja en dat die twee losgebroken zijn is je eigen schuld _O- dan moet je maar geen shetten nemen want die hou je never nooit achter de draad. Dat is bekend toch... <3 ?

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-18 15:45

Oh, in de zin van "ik zie het voor me", tsja...

Bartje kon zich vást nog de route naar de Jaopie locatie herinneren na al die jaren, hij stond immers vroeger (voordat J. zijn aanspraken op Kh. deed gelden) met J. samen op de weide. Toen Kh. er bij kwam dacht J. opeens: Nou moet die dwerg eens opdonderen, want hij wilde haar voor zichzelf. Dus toen moest Bartje van de locatie weg, want J. bleef hem toen ook opjagen en aanvallen.
Ik kon echter niet zo goed van Bartje af, die heeft dus een aantal jaren achter mijn huis in de paddock met stal gestaan, maar dat vond ik niks zo alleen, dus kocht ik er een vriendinnetje voor hem bij, en die zijn nog niet zo lang geleden naar een verderop gelegen stuk grond (waar ze een groot stuk wei er bij hebben) verhuisd.

Wat zal J. pissig geweest zijn toen Bartje kwam buurten met z'n eigen meissie Barbie in z'n kielzog, dat was wel goed te zien ook, man wat maakte die zich druk (opblazen, voorbeen slaan, heen en weer paraderen). Die kan soms nog zó erg hengstachtig doen, dat je echt denkt "Die handel is er toch wel écht af ?"

Bartje is een superleuke boef van een Shet, die vindt alles okee, leuk en schrikt helemaal nergens van.
Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik hier achter het paddockhek had vergeten op slot te doen, en vanwege het warme weer de achterdeur had openstaan ook.
Kwam Bartje doodgemoedereerd de woonkamer binnen lopen, stond-ie midden tussen mijn (toen nog 2 volwassen) Dobermanns. Die waren toen zodanig afgebluft dat ze niet eens reageerden maar die kleine pony verbijsterd stonden aan te staren.

Bartje is een ondernemend tiepje, die houdt wel van buurten, zullen we maar zeggen.... J. heeft gewoon geen gevoel voor humor.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:43

Ik vind Bartje cool! (Ik heb nu ook beeld ...)

Heerlijk stel dieren heb je toch. Is het een optie dat B&B de weide gaan delen met J&K en dat B&B onder een draadje door ongehinderd op een eigen stuk kunnen als J zich weer aan loopt te stellen?

Hoe gaat het trouwens met je uitgezochte Dobermannpup? Wanneer komt ze?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-18 14:39

Nee, Bartje mag niet meer op die locatie staan van de landeigenaar, want hij glipte toen ook om de haverklap tussen de draden door (er tussendoor, en onderdoor, er doorheen... Shettengedoe dus) en kwam toen op een keer in het weiland waar een groep Dexter koeien liep (dat zijn van die ruigharige zwarte en rooie koeien met horens) die hij leuk ging opjagen. Alleen... de volwassen stier liep er óók bij, dus die ging weer achter Bartje aan, hebben ze er met verschillende buren en met gevaar voor eigen leven vanwege de woedende stier, een eeuwigheid over gedaan Bartje weer te vangen en uit die wei te loodsen, toen was het geduld van landeigenaar wel helemaal op. Dus moest ik Bartje mee naar huis nemen. Zo is 't gekomen....

Ja, J. kan zich bij tijd en wijle enórm aanstellen, hahaha, die denkt zich de verwijderde ballen geregeld weer aan, heb ik toch de indruk.... Maar zo'n held is het niet, hoor, t.o.v. een wat pinnige merrie of een wat manse ruin is-ie gauw uitgebluft (of gaat mokkend in een hoekje staan).

Het Doberpupsel ga ik 5 februari ophalen.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:52

Genoeg avonturen weer dus! Vijf februari is ook al snel, fijn iets om naar uit te kijken.

Hier werpt het drogere weer z'n vruchten af, alles droogt mooi op. Paden in het bos zijn weer begaanbaar, bak valt weer in de trainen. Heb je die van jou ook al weer eens meegenomen om wat te gaan doen?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

boyca
Berichten: 1076
Geregistreerd: 14-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:10

Ik zie het voor me is idd precies wat ik bedoelde.
Zoals je het schrijft dan speelt er bij mij een film af vandaar " ïk heb beeld"

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:23

Hahaha, terrorshet Bartje ... Doe maar gewoon in zijn hok ja.

Ga je binnenkort weer lekker beginnen met je knolletje J&K nu het wat opdroogt overal?

Pupsel over 1,5 week. Leuk vooruitzicht.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:01

_O- _O- ja ook ik heb het beeld voor me van Bartje en de kudde koeien _O-

:o I broke my heart in two,
one for me and one for you :o

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:31

Rawhide zonder ruiter, Bartje doet het wel alleen! :D :j

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-18 15:28

Twee dagen geleden pupsel van 7,5 week opgehaald. Doberteefje. Heet Stella Rose Maybelline.

Twee dagen niet online geweest, zitten genieten en observeren. Leuk tantetje, bijdehandje ook wel.

Minder leuk is dat we nu weer winterweer, drab, neerslag en vrieskou krijgen... Is weer niks voor de weidepaarden, hopelijk duurt 't niet te lang anders is de nieuwe wei binnen de kortste keren wéér een zompzooitje...

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:51

Ach, je moet het zo zien: bij slecht weer heb je weer een mooie reden om meer binnen van je pupsel te genieten. Met J&K moet je ook wel weer eens wat gaan doen, maar zo incidenteel zet ook niet veel zoden aan de dijk. Als het lente wordt en je nóg beter in je vel zit neem je Stella mee naar J&K en kan je kwartetten in het zonnetje ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 16:17

Toch nog even Dober-spam: dit is Stella Rose Maybelline, vandaag 8 weekjes jong (ik beloof daarna weer over met name Khavanna verder te schrijven), het huishouden voelt weer compleet!Afbeelding
En ik ben weer happydepeppie!

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:19

Aahw... <3 Wat een schatje! Die ogen!

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:00

Och, wat een lieve uitdrukking! Mooie aanwinst voor de familie! <3

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:36

<3

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:50

Ow, wat een koppie. Tijntje is in lohove...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:52

Wat een cutie <3

~Turbohoof Solutions ~

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:01

Wat een schatje! Ik ken "Stella fietsen" dan wel, aangezien mijn vriend de site heeft gemaakt voor hun :')
Dus het spijt me, maar ik krijg spontaan het liedje van de reclame door mijn hoofd als ik de naam Stella hoor.
Wel een hele chique naam hoor! Is dit ook nog deels haar stamboeknaam?

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

Jessix

Berichten: 16418
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:16

Wat een lieverd! Veel geluk met haar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, amandananana, Ania, Jet, josien_m_, midori, Muronia, Nef1985, vilheide en 68 bezoekers