[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:46

Fijne update Terpentijn.

Doberdame wordt inderdaad al een hele doberdame (dat oor ... <3 ).

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:48

Zeker een paar felle ogen! Echt een karakter, zo te zien :)
Fijn te horen dat jullie er allemaal weer bovenop krabbelen, je kan nu wel even een rustige periode gebruiken, lijkt me.

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:58

Fijn dat het allemaal wat beter gaat na al het gedoe. Ook ik zou het jammer vinden als het topic sluit :D Is het misschien een idee om de titel te laten veranderen in: Het leven van Jaopie en Khavanna. Dan kan je updaten wat en wanneer je wil :o :))

Rocamor

Berichten: 10864
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:29

Wat een fijn bericht!

En wat een wijze Doberdame heb je daar

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:28

Fijn om te lezen, Terpentijn!
Mooie Doberdame heb je. En een blijvend opgaande lijn gewenst!

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:12

Wat een boefhoofd heeft ze, prachtig koppie.

Fijn dat het beter gaat na alle ellende.
Geniet van al je knapperds

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 13:28

Stella is ook een enorme boef. Een soort piraat, eigenlijk, heel eigenzinnig, vrijgevochten en toch (naar een bepaald aantal mensen) erg eenkennig.
Van wie zou ze dat...?

Het valt ook niet mee haar aan te leren een paar uur rustig achter mijn ezel in de "hondenstoel" te blijven zitten. Ben daar nog aan het schilderen aan het prijswinnende schilderij voor de jaarlijkse Oefenmarathon Mennen in ons dorp, dat is op 8 september. Maar na haar een paar keer gewoon aan de ketting te hebben vastgelegd (eerst was het een lange riem, die knaagde ze dus meteen door) kreeg ze het door. Dus dat hoeft nu gelukkig niet meer. Ze mag natuurlijk niet gaan rondlopen, want het gevaar dat haar staart door de verf van het palet zwiert is niet denkbeeldig. Is al eens gebeurd, trouwens, hahaha.

Het schilderij is een vierspan (help!) vrijwel identieke vosrosse blesponies (hélp!) van Roelf Lamein, met drie personen op de menwagen (hel-lup!).
Huisgenoot en schildersmentor Adri kan nu natuurlijk niet meer meehelpen (aan de mensfiguren en het landschap bijv.), dus dat is wel een soort "examenstuk". Moet nu alles alleen klaren, maar beschouwen we maar weer als een van de nieuwe uitdagingen in het leven.

Gaat me wel weer lukken, zit behoorlijk goed in m'n vel lately (door die innerlijke rust heb ik meer geduld en méér doorzettingsvermogen, dat heb je echt wel nodig bij het schilderen).

Dat kan me goed van pas komen met de paarden, die voelen zoiets meteen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:24

Hahaha, je blijft bijleren op je "ouwe dag".

Dieren spiegelen enorm dus dat jij meer rust hebt, doet iedereen goed.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 15:07

Ja en hoe erg met name páárden spiegelen heb ik de afgelopen jaren "the hard way" wel geleerd.

Het doet me ook goed om - zeker op de eerste plaats aan Jápie - te zien hoe veel meer happy hij nu weer is, het is te zien aan zijn bewegingen, zijn houding, zijn gedrag, zijn nu weer trotse ooguitdrukking... Die was een beetje lichamelijk en mentaal aan het wegkwijnen, heb ik het idee.
Khava is altijd wel vrij gelijkmatig, gewoon altijd wel een blij ei, maar tsja die zat weer met dat voedings-mismanagement (staat nog steeds op hooi).

Shetten mochten vanmorgen voor 't eerst weer op hun grote stuk gras... leek wel circus, zo'n ren- en race spektakel maakten ze er van. Blijft wel beperkt, dus niet hele dagen nog, dat trekt gras net én wellicht de Shetten ook niet.

Gek is wel: de Shetten zijn happy als ze heel druk doen, terwijl juist de twee grote bonten happy blijken als ze erg kalm reageren.
Ook dat heb ik wer geleerd van de afgelopen (en ook hopnlijk écht afgelopen) periode.

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 15:15

Ben blij met je huidige updates! Klinkt alsof er weer een aantal mooie hoofdstukken in je leven aankomen *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:21

Fijne update, enne mogen we een minikijkje van het schilderij? Geen idee wat je stijl is

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 14:12

Nee, mag NIET, schilderij wordt -traditioneel - pas onthuld op de dag van de eerstvolgende Marathon, voorafgaande aan de prijsuitreiking van die dag. Dat is ook wanneer ik pas te horen krijg wie er die editie het schilderij gewonnen heeft, dat is zo afgesproken met de organisatoren.

http://www.de_mennerij.nl (ze zijn ook op FB te vinden)

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:45

Dat vind ik wel logisch.
En daarna, mag dat wel, gewoon een foto er van? Ik ben ook wel benieuwd naar je stijl van schilderen.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 15:41

Op de website van De Mennerij staan ook in de fotogalerie een aantal foto's van de schilderijen die ik afgelopen jaren heb gemaakt van de prijswinnaars. Ook bij Nieuws in sommige persberichten is er wel wat te zien. Daarná mag het dus wel gezien wel, natuurlijk.
Ik schilder overigens in naturalistische stijl, dus naar foto, geen impressionistische of moderne stijl.

Rocamor

Berichten: 10864
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:23

Je hebt toch ook verwijzingen naar je websites met schilderijen in je profiel staan?!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 16:30

Ja dus iedereen kan - als ze het echt willen weten - echt wel zien hoe ik schilder, dacht ik. Dus niet a la Picasso, hahaha.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:49

Gevonden, bedankt!
Mooi, sfeervol en de dieren hebben echt een eigen blik. En gelukkig ogen en oren op de juiste plaats :D

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 15:18

We leven nog, en beter dan ooit ook. Er was een hoop te regelen (rechtszaak-gedoe, gezondheidsgedoe (zowel paarden als ikzelf), financieel gedoe).
Gisteren hoefsmid geweest voor het viertal, en er viel NIKS op aan te merken. De Shetten die vaak zachtere stralen hadden hebben nu "opeens" mooie harde straaltjes, Jaopie is weer helemaal barok-rond met prachthoeven, en Khavanna heeft haar dreigende HB dus duidelijk écht bedwongen, het zag er allemaal gezond en goed uit.
Iedereen gedroeg zich ook superbraaf met uit de wei halen. Ja, ook Jaopie zo mak als een lammetje, doodrelaxed. Khava ook, ik ben blij (heeft de gras-afknijperij dus daadwerkelijk resultaat gehad).Ik ben weer aan het schilderen, mijn gezondheid en energie is opeens met sprongen verbeterd, dus ik ben alweer bezig geweest met o.a. een beetje fatsoeneren van de paarden (met name Jaopie z'n staart, daar heb ik 10cm afgeknipt want hij stond er op, en de oliebol er uit gehaald vanmorgen, hij heeft zo'n dikke zware staart dat hij er aan de binnenkant langs schijt zeg maar).

Ben ook weer met de Arabo-Friezen bezig, eigenlijk dagelijks weer met paarden in de weer.

De boel voelt weer een beetje "under control", dat werd eens tijd ook. Da geeft ook een gerust gevoel in jezelf. Nu - rustig aan - nog uitbouwen, Jaopie wat rijden, Khava voor wat uitdagingen zetten, dan weet je ook weer waar je paarden eigenlijk voor hebt. Dat ze er niet zomaar wat staan te staan.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:20

Wat een fijne update +:)+ Fijn te horen dat alles en iedereen weer in de lift zit :-)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 15:34

Ja ik sta er op de ene of andere manier nu zelf ook héél anders in. Rustiger, niet zo piekerig, denkerig, analyserend. Ouder geworden, puzzelstukjes die zijn gesetteld. Vermoedelijk. Dat merken de paarden natuurlijk ook meteen, maak ik me niet meer zo (onnodig) druk, nou, dan zij ook niet. Ik heb er allemaal weer zin in en mijn motivatie is ook weer terug, en wat ook heel belangrijk is: mijn fysieke energie, die is er ook weer, na járen als een leeggelopen fietsband van alles te willen maar niets te kunnen opbrengen. Maar het is na al dat geworstel ook wel eens een keer genoeg, heb kunnen nadenken over wat wil ik nu eigenlijk, wat kan ik nog, is dit of dat nog wel haalbaar?
Dus ook in mijn huis en leven even drastisch opruiming gehouden, dat was ook echt wel nodig. Ht resultaat was wel dat er geen énkel dier wegging, want die hebben mij juist overeind gehouden tot ik zelf de kracht weer ergens in me vond. Ik ben nu vrijwel 59, de jaren vanaf mijn 55ste wil ik 't liefst vergeten, want dat waren persoonlijke rampjaren. Het heeft wel verd... lang geduurd voordat het tij zich weer wilde keren. Had ik niet gedacht, maar daar doe je ook niks aan tijdens zo'n heel proces in je leven.
Dus nu weer met goede moed voorwaarts.

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:59

Superfijne update. <3

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:05

Mooi om te lezen, Terpentijn!

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:10

Wat fijn om te lezen! +:)+

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:24

Hm, achteraf gezien (lekker makkelijk altijd) klinkt het ook alsof je de afgelopen jaren gewoon door de penopauze heen bent gegaan.

Helemaal leuk om te lezen dat je weer wat balans en energie gevonden hebt.

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:09

wat een superberichten!