[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
oji

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 06:34

Allereerst heel veel sterkte Terpentijn, niet mis wat je op het moment allemaal voor je kiezen krijgt.

Het is ook heel begrijpelijk dat als je zoveel bordjes in de lucht hebt te houden, dat datgene wat al een tijdje stilligt, met de paarden dingen doen, dat je er geen gat in zien om dat te gaan op te pakken en dat dat dan laag op de prioriteitenlijst komt te staan. Het gevoel, van het ligt nu al zo lang stil, die paar weekjes extra maken nu ook niet meer uit. Maar gezien de gezondheid van je paarden zullen ze toch wat hoger op de prio lijst terecht moeten gaan komen. Daarnaast lijkt het me voor jou, gezien de omstandigheden, ook heel goed om iets te gaan doen waarmee je even je aandacht van alle sores af kan zetten. Voor mij werken paarden daar in ieder geval super voor, is echt het enige waarmee ik alles achter me kan laten en puur focussen op genieten met mijn paard.

Probeer een lijst te maken met de dingen waar je nu allemaal tegenaan loopt die je weerhouden van tijd met je paarden kunnen besteden. Probeer dan uit die lijst te kijken of er dingen tussen staan die of te schrappen zijn, of door een praktische aanpassing ineens lucht geven. Alleen jij kent natuurlijk de hele situatie en dat goed beoordelen, maar als ik jouw posts lees denk ik bv aan dingen zoals het longeren van de arabofriezen. Ik weet niet of je dat nog doet momenteel, maar als dat wel zo is zou je met de buurman afstemmen dat je nu even die tijd voor je eigen paarden nodig hebt. Lijkt me dat iedereen daar begrip voor zou hebben. Of het probleem dat je huisgenoot geen deurbel hoort. Ik weet niet of dat de enige reden is waarvoor jij thuis moet zijn op het moment dat de thuiszorg er is, maar anders zijn daarvoor ook sleutelkastjes, zodat je geen sleutels hoeft af te geven. Of misschien is er een app oid voor op de telefoon dat je op afstand de deur kan openen. Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat er ook mensen zijn die in soortgelijke situatie zitten maar full time buiten de deur werken. Probeer via de arts van je huisgenoot of via de thuiszorg een na te vragen hoe anderen dat doen. Je kan nooit voorspellen hoe lang zo'n terminale fase gaat duren, maar dat kan echt nog maanden zijn, dus probeer voorzieningen te treffen.

En verder, je hoeft het niet meteen groots aan te pakken hè. Kleine stapjes. 2 keer in de week 20 minuten bijvoorbeeld is al een prima begin. Of 10 minuten als dat beter past. Het hoeft niet van niets in 1 keer naar perfect. Maak de drempel om te starten niet te hoog voor jezelf. Keep it Simple. Zorg er vooral voor dat jij en je paarden er wat plezier uit halen.

Sterkte! :(:)


tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:00

Nu je het zegt, voor doven is er een mogelijkheid de bel te verbinden met een lamp/lichtslang. Zou dat niet een heleboel oplossen?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-18 13:11

De dag van mijn laatste post is huisgenoot met ambulance naar ziekenhuis gegaan... en daar ligt hij nu nog, met een zeer onzekere prognose qua weer naar huis komen. Hij heeft nog maar 20% hartfunctie, dus moest aan de zuurstof en er begon ook meteen die avond al een vrij vervelend gesprek over al dan niet re-animeren. Waar huisgenoot bij was, dus die kreeg meteen grote angstogen. Vrij tactloos eigenlijk, maar ik begrijp het natuurlijk wél... ze moeten weten wat ze mogen/moeten doen. Hij weigerde een beslissing daarover te nemen, en ik kan dat ook niet, want het is zijn leven (en dood).

Nu zijn dus de zorgbezoekjes aan huis weggevallen. Maar goed, nu weer andere dingen te regelen, ik kan ook niet dagelijks op bezoek geen auto, geen rijbewijs, buren kunnen ook maar niet op afroep naar Groningen een en weer rijden).

Jaopie doet het iets beter nu, heb ik de indruk, hij heeft nu 2 x 's morgens de Speedibeet gehad, dat gaat er goed in (Khava krijgt niets, daar hoef ik zelf niets aan te doen, want J. zorgt zelf wel dat Kh. bij zijn happerij weg blijft, hahaha). De Vitalbix krijgen beiden.
Hij leek toch iets uitgevulder, vanochtend.

Wat er nu gaat gebeuren? Ik weet het niet, ik heb de foon de hele tijd standby, maar je hebt hier in deze uithoek zo'n enorm slecht bereik, soms valt de hele foon acuut uit als er iemand belt.

Ik zou weer aan het werk willen (schilderwerk dat ik een paar maanden geleden on hold moest zetten, opdracht buiten de deur die ik moest uitstellen om bovenstaande redenen), maar dat gaat op dit moment niet lukken.

Ik zou willen dat er - hoe dan ook - eens wat structuur en rust in de hele situatie kwam, want dit alles maakt dat ik erg gestresst raak (nou was ik dat al, maar het is ook niet de bedoeling dat ik weer aan de rode wijn ga hangen en de Oxa verdubbel... wat ik af en toe dus wél doe om kalm te blijven... maar dat is dan weer geen goed idee als er gehandeld moet worden...). Ik ben doodmoe ook.

De moed er inhouden maar, met de Dober trainen en wandelen, paarden bezoeken, op nieuws wachten.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:25

Wat rot van je huisgenoot. Hoe ver is het naar Groningen? Niemand die een (snor) brommer voor je te leen heeft zodat je naar je huisgenoot toe kunt als je daar behoefte aan hebt?

Ja dat reanimatieprotocol is een lastige. Ze moeten het je huisgenoot wel vragen en hij moet weten waar hij aan toe is. Maar de manier waarop een boodschap gebracht wordt, kan heel veel uitmaken. Een beetje inlevingsvermogen van de boodschapper is dan wel op zijn plaats.

Sterkte, zware tijd dit. :(:)

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:50

Wat een lastige periode :\ Onzeker ook :\

Vooral heel veel sterkte :(:)

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:45

Veel sterkte.

Het zal iddde manier waarop het gevraagd wordt zijn? Want ze moeten het weten. Werd 2 jaar geleden ook aan mijn moeder gevraagd (nog geen 60) en toen ik 17 was aan mijn ouders over mij. Het blijft moeilijk.

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 14:13

Jaopie begint weer brutaal te worden... dat is een goed teken.
Hij loopt weer trots te marcheren met een zwaaiende hals/hoofd als hij mij aan ziet komen, de boef.

Erg veel aangekomen vind ik hem nog niet, maar wat verwacht je in een week Speedibeet/Vitalbix/ladingen hooi/ beetje gras op de wei dan ook, maar laten we zeggen: hij ziet er nu zónder zijn wintervacht iets beter uit (qua ingevallenheid) dan mét. Hij verhaart ook zonder problemen.

Geduld is niet mijn sterkst punt, nergens in of mee, dat werkt ook niet mee dus.

Ziekenhuis maakt vandaag qua huisgenoot evaluatie hoe en wat, en zal mij vandaag terugbellen.

Wachten, wachten, wachten....

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:44

Sterkte!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-18 13:19

Huisgenoot kan niet meer terug naar huis, is zó slecht dat het ziekenhuis hem zelfs niet wil ontslaan voor overbrengen naar een verpleeghuis of hospice in Den Haag (waar hij bij zijn ouders begraven wil worden). Ik was er zaterdag (gisteren) op bezoek, dat viel niet mee. Hij ligt aan de zuurstof en kan haast niet praten (benauwdheid). Zijn twee zussen uit Den Haag waren er ook. Dit is wel einde verhaal. Palliatieve situatie....
We hebben het hem niet durven vertellen. Hijzelf denkt dat-ie nog weer thuis kan komen, toen ik vertelde hoe mijn jonge Doberman Stella al weer gegroeid was, zei hij: Dat zie ik dan straks wel. Ik schrok me dood. Naar huis, denkt hij, maar dat mag niet meer, vindt men ook met intensieve verpleegzorg niet meer verantwoord.

Intens triest, dit.
Ik ken hem meer dan 30 jaar, langer dan ik mij eigen ouders ooit heb gekend, het schilderen heb ik van hem geleerd, hij was mijn mentor, heel mijn jonge jaren heb ik hem gekend, gingen wij vrijwel dagelijks met elkaar om. Hij maakte alles mee, al mijn 9 Dobermanns (Stella is nr. 10), al mijn paarden, hij kocht zelfs mijn eerste Fries voor mijn 30ste (?) verjaardag voor mij... Nu ben ik bijna 60, hij was er meer dan de helft van mijn leven. Ik weet ook wel dat dit soort dingen gebeuren als iemand 25 jaar ouder is dan jijzelf... maar mákkelijk maakt het het allemaal niet.

Het is alsof ik nu opeens volwassen moet worden ... if that makes any sense....

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 15:22

Jeetje, ja, dat hakt erin, als je iemand gaat verliezen die je al zo lang kent en die zo'n grote rol in je leven vervult. Ook het feit dat je, als die persoon er niet meer is, een maatje kwijt bent maar ook het besef dat je zelf een generatie opschuift, zet je aan het denken.

Sterkte!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

oji

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 15:26

Heel veel sterkte!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:42

Heel erg veel sterkte Tijn :(:)

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:56

Veel sterkte voor nu en de aankomende periode. :(:)
Die persoon betekent heel veel in je leven. Zoiets valt altijd rauw op je dak en brengt intens verdriet met zich mee.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:00

Veel sterkte.
En wat rot dat hij zelf nog denkt thuis te komen. Normaal gesproken wordt de patiënt toch wel op de hoogte gebracht samen met de familie dmv een slecht nieuws gesprek. En eigenlijk vind ik ook dat hij er recht op heeft te weten waar hij aan toe is.
Moeilijk hoor, kan me je gevoel heel goed voorstellen als je schrijft dat je nu volwassen moet worden. Hij is misschien niet je vader maar wel een heel belangrijk persoon die een rode draad is in jouw leven. Y;(

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:38

:(:)
Moeilijk, verdrietig dat het zo hard richting echt afgelopen gaat en eigenlijk ook opgelucht dat het niet meer op jouw schouders rust (en je daar schuldig over voelen). Beide is normaal, maar makkelijker word het er niet van.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:49

Oh, wat heftig.
Heel veel sterkte.


Iedereen een Connemara!!


.

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 05:43

Oei, sterkte Zeg!

Rockes <3

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-18 14:01

Ja, het is moeilijk, maar het moeilijkste is dat hij zelf niet aanvaardt dat dit het einde voor hem is.

Vandaag gaat zijn jongste zus uit Den Haag hem weer opzoeken, ik hoop dat ze met nieuws komt aan het eind van de dag, bijv. dat hij uit het ziekenhuis weg mag (niet naar huis, maar naar een verpleeghuis in Den Haag dat we al hebben uitgezocht).
Maar goed, dat hoor ik nog wel.

Intussen gaan de paardenzorgen natuurlijk óók gewoon door. vanochtend meende ik voor het eerst te zien dat J. een beetje minder ingevallen was op de flanken; het leek wat glooiender. Ik prop er dan ook onfatsoenlijke hoeveelheden hooi, en Speedibeet met Vitalbix in. Als dat gras nou eens wat aan wil groeien (doet 't natuurlijk wel, maar dat grazen ze meteen weer af, dus je ziet 't niet zo).

Kh. met haar sluimerende HB is natuurlijk helemaal niet gebaat bij al dat hooi,
maar staat er desondanks tierig bij... zij is juist wat áfgevallen... hoe dat nu weer kan? Maar zij houdt op een bepaald moment ook gewoon op met hooi knabbelen, en gaat dan verderop wat sprietjes staan grazen; J. zie ik na uren nóg met het hooi in de weer.

Ik geef J. nog deze week om aan te zetten, zo niet komt de DA er aan te pas.

De Shetten staan weer op vol gras, de eczeemShet doet het boven verwachting (en nog steeds zonder dekentje) uitstekend. Nou ja vol gras... een afgebakend stuk natuurlijk, waar ze elke twee dagen een strook bij krijgen, dat gaat goed, geen rare dunne mest, geen jeukerigheid nog.

Al die zorgen gaan ook gewoon door, en ook de jonge Stella heeft haar aandacht en wandelingen nodig... en dan heb ik het nog niet eens over autistische broer; het zijn wel veel ballen om tegelijk dagelijks in de lucht te houden.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:42

En tussendoor vind je ook nog tijd om te Bokken...

Ik denk aan je en steun je van een afstandje. Let ook een beetje op jezelf.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:45

Niet altijd alle ballen in de lucht proberen te houden. First things first.
Dobbertje kan ook met een wandelingetje minder en de paarden gaan ook niet meteen omvallen als je een keertje minder gaat.
Sterkte en denk om jezelf. :(:)

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 17:35

Was vandaag weer bij huisgenoot op bezoek in Martini Ziekenhuis... wat kom je daar toch elke keer depri van terug. Er zit niks meer in, aan of bij (fysiek gezien). Mentaal gezien: hij vroeg alleen naar mijn jonge Dober, verder hadden we totaal geen gespreksstof, op zowat iedere vraag hij Ja eh ik weet 't niet. Nergens meer in geinteresseerd. Niet lezen, niet Tv kijken, waar denk je dan de hle dag over, verveel je je niet.
O nee, verveelde zich niet, "er komt ieder moment wel weer iemand met iets, een pil, de fysio, een test, een loopje dat ik moet maken, ik denk dan: laat me toch gewoon met rust".
Tsja.
Kan ik iets voor je meenemen, wil je iets hebben?
Nee niks. Ik wil slapen, voor jou is het ook zonde van je tijd.

Au.
Dat je na al die tientallen jaren helemaal niks meer kunt doen, meenemen of betekenen voor iemand die je zó lang hebt gekend.
Echt niks?
"Nee, ga nou maar naar huis, naar je hondje"
Au.

Het is inmiddels ook geen hondJE meer, die Doberpup, die groeit als kool, maar die hij dus nooit meer zal zien....

Ik dacht dat ik er na de dood van mijn ouders ergens eind 80-er jaren wel vanaf was, van zo'n stervensproces, moet ik het nu weer doormaken, en ik kan alleen maar ráden naar wat er door hém heen moet gaan.

Ben moe, heel erg moe. Bekaf eigenlijk, dat machteloze gevoel van ik wil iets doen om het beter te maken, maar je kunt helemaal niks doen.

Ik pas goed op mezelf. Daar kan ik dan wel iets aan doen.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:52

Denk aan alle tijd die je samen met hem hebt doorgebracht, alles wat je samen hebt gedeeld, alle gesprekken die je hebt gevoerd. Dát is waar het om gaat, niet die laatste fase.. Jullie hebben samen geleefd, alles is waarschijnlijk al gezegd en gedaan tussen jullie. Nu kun je er alleen maar voor hem zijn, naast hem zitten en zich net als hij berusten in zijn lot.

Ik hoop dat dit een schrale troost voor je is. Mensen (en dieren) verliezen is altijd moeilijk. Ook al zijn ze oud, je wil ze nooit missen. Veel sterkte. Y;(

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:20

Zeg gewoon dat je het fijn vind om bij hem te zijn, dat dat voor jou genoeg is als hij verder niks meer wil. Dit is misschien zijn manier van afscheid nemen.

Ik weet nog wel dat opeens iedereen mijn vader op het laatst wilde bezoeken. Hj werd me een partij kwaad! Wat komen die mensen allemaal doen, wachten oo mijn dood soms??? Daar zat hij duidelijk niet op te wachten want hij wilde helemaal niet dood. Als iemand dat niet kan accepteren kun je weinig meer doen dan er gewoon als naaste voor hem te zijn. En dat is slopend want ik je hoofd ben je er constant mee bezig....

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 10:45

Ja, je bent er voortdurend mee bezig. Wat weinig zin heeft, omdat het toch gaat zoals het gaat (of niet gaat).

Dan ook nog de zorgen om met name Jaopie, die er werkelijk uitziet alsof hij 23 is ipv 13 jaar. Zo schonkig, hij zou nu toch wel enigzins áángekomen moeten zijn? Er wordt mij verteld dat dat allemaal niet zo snel gaat, maar ik ben en blijf bezorgd... want dit is JAPIE niet. Het kan natuurlijk dat er sprake is (geweest) van een fikse (bloed) wormen besmetting, na de E.Pramox heb ik echter (behalve een wat dunnere mest) niets in de mest kunnen zien.
Hij vreet met graagte 'smorgens vroeg zijn halve emmer Speedibeet met Vitalbix, en stort zich daarna op het hooi, misschien moet ik hem op vol gras zetten? Dan moet hij bij Khava weg of zij bij hem want dat wordt háár teveel.... zorgen, zorgen.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:15

Is die bloedwormen besmetting echt vastgesteld door de dierenarts? Misschien wel goed om daarin verder begeleid te worden door middel van testen en indien nodig opnieuw ontwormen. Als dat nog steeds een probleem is, dan zal extra voeren weinig aanzetten.

Hoeveel speedibeet geef je nu? Droog bedoel ik dan? Daarvan mag je best veel geven hoor. Vitalbix zelf zet niet aan, dat is enkel bedoeld voor vitamine/mineralen. Luzerne kan ook helpen en natuurlijk olie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Lalladidoo, laura22, Lucia88, Mark0919, Vagabondo en 48 bezoekers