[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:35

Heel veel sterkte gewenst :(:)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:36

Gatver, en dat een keer of 3 ...

Je geliefde Dobervrouw moeten laten gaan. Hoewel je wist dat het eraan ging komen, doet het verdomde zeer.

Wat een mooi filmpje met goede muziek heb je van haar. Sterkte met het verlies.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:44

Wat een ontzettend mooi koppie had ze. Dat beeld met enkel haar ogen. Prachtig weergegeven door kbk fotografie.

Sterkte met dit enorme gemis.

Rockes <3

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:27

Prachtige hond, met een prachtige expressie /blik in haar ogen.
Heel veel sterkte!


Iedereen een Connemara!!


.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:13

Och, jongen toch :(:) Sterkte!
Wat een prachtige hond en helemaal gericht op jou. Ze heeft het goed bij je gehad, dat straalt ze helemaal uit.

jeetje77

Berichten: 3435
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:11

Heel veel sterkte. Wat een prachtige hond was het.

boyca
Berichten: 1072
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:16

Heel veel sterkte Constatijn. God wat kan dat toch pijn doen.
Prachtige dober was ze, untill you meet again Y;(

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 15:45

Helse pijn, ja.

Zij, Calla, was toch wel van álle Dobermanns die ik ooit heb mogen genieten (in 35 jaar) diegene waar ik de meest symbiotische relatie toe had. Het was geen makkelijke juffrouw, maar ach, van de problem cases ga je vaak 't meeste houden. Ik ben er nog steeds helemaal kapot van, maar probeer dat nu te verwerken (letterlijk) in een mooi herdenkingsschilderij dat ik voor haar ( en van haar) aan het maken ben.

Dat brengt me op Khavanna. Waar Jaopie al weer een baard heeft en een vrij dikke pluche vacht, heeft zij nog maar weinig ontwikkeld, en ik weet uit ervaring dat zij in het bijzonder slecht kan tegen aanhoudende regen in combinatie met stormwind, zoals afgelopen nacht.
Dus gisteren haar 0 grams regendeken met hals opgedaan, (stond ik daar in de wei alsof ik de zeilen moest hijsen, met zo'n wapperend en flapperend regendek... nee, daar schrikt ze helemaal niet van) maar daarvan had ze binnen een half uur haar ene bilkoord al weer stukgetrapt. Ze kan ook nooit eens normaal doen he? Dat gespring en gestuiter altijd in die wei (nou ja, geeft aan dat ze blij en gezond is zullen we maar zeggen). Nieuw bilkoord opgezocht en er aan gemaakt. En beide bilkoorden korter gemaakt.

Hooibak ook twintig meter versleept, naar een plek die wat minder vertrapt was, waar dus minder blub op het weiland stond.

Wat is ze toch makkelijk ook, prik vinger op flank, ze gaat om. Wijs vinger naar rechts, ze volgt.
Moet je bij Jaopie eens proberen.
Die denkt dan: man laat me lekker met rust, ik sta bij mijn hooi, wat móét je nou.

Khava zal niet eens aan haar hooi beginnen voordat je haar daartoe uitnodigt. Zo kijk eens, hier, voor jou (uitnodigende beweging, stap opzij doen).
Wat is het toch een beleefde merrie.

Jaopie denkt altijd: Dit is natuurlijk voor mij en begint dan al driest op je af te komen.

Wat een verschil, die twee.

Rotweer of niet, ik ga weer eens met haar verder, zij wordt eigenlijk niet lastiger, maar makkelijker naarmate ze ouder wordt.

En ik MOET verder, verdriet of niet. Zij ook, ze is al 8 inmiddels (zou je overigens ook niet zeggen, hahaha), maar over die leeftijden maak ik me nooit druk, het gaat er om of de "willingness" er in zit.
Als ik met Jaopie pas serieus met 7-8 jaar was begonnen was het een heel lastig, waarschijnlijk onmogelijk, gevecht geworden. Maar die twee zitten gewoon zo anders in elkaar.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:35

Ik ken de pijn. 7 september heb ik na 15 jaar samen allerlei avonturen te hebben beleefd mijn Tinkermerrie van 26 in moeten laten slapen. Dat is nou bijna twee maanden geleden en ik ben... kapot. Gebroken. En hoewel ze zeggen dat het beter wordt, ervaar ik het niet zo :n Je moet door, natuurlijk. Haar zoon (ook in mijn bezit) wil z'n ritjes, en ik heb sinds gisteren mijn merrieveulen op stal staan. Dus je móet. Maar eerlijk? :n

Wat ik wil zeggen, forceer het niet. Pak je momenten bij je paarden, maar doe dat vooral op jouw manier. Forceren werkt niet, dat werkt alleen maar averechts. Natuurlijk vinden paarden zoals Khavanna het leuk om aan de slag te gaan. Maar at the end of the day willen ze veiligheid, eten en een maatje. En als ze dat hebben, is het al snel goed. Neem van Khavanna dat stukje geborgenheid over, en van Jaopie z'n energie en trots. En geniet vooral van ze.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 13:12

Het verder gaan met merrie Khavanna is sowieso niet zo makkelijk gebleken als ik dacht, want zij doet in haar hele karakter, vrolijke aard, levendige lichaamstaal (gewoon: crazy rondspringen dus) ontzéttend aan mijn overleden Dobermeisje Calla denken. Ik dacht bij de paarden wat afleiding te kunnen vinden, en ik heb ook nergens last van tijdens het longeren van de Arabo-Friezen van paardenbuurman, maar als ik bij mijn bontjes in de wei ben dringt zich op een AUW manier het zo van mijn hond kenmerkende, levenslustige gedrag van de gekke merrie op.
Het was ook altijd Crazy Calla en Crazy Khava, in de wandelgangen (op een leuke manier). En ja, die twee hebben elkaar ook meermaals ontmoet, vonden mekaar gewéldig leuk. (Jaopie vond Calla maar iets van "Ja.., en...?!? Mot je?")

Afgelopen periode schilderij formaat 50 x 60 in olieverf van Calla gemaakt, om de boel al werkende te vérwerken.


Afbeelding

Afbeelding

Die bloemen, dat zijn ook Calla's (heten écht zo, Zuid-Afrikaanse aronskelken oftwel Zantedeschia's).

Toch ga ik nu - weliswaarnatuurlijk nog middenin de Calla-verwerking) proberen actief verder te gaan met Khavanna, ik heb het gevoel dat ze me iets te vertellen/ te laten zien heeft, onze verstandhouding is nu ook al weer veranderd, merkte ik afgelopen dagen.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:58

Wat prachtig, Tijn! Je hebt geen hond geschilderd maar een persoon.

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 15:59

Was ze ook, voor mij... ik heb het er erg moeilijk mee, eerlijk gezegd.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:07

Hij is prachtig geworden. <3

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:33

Ik kan het me goed voorstellen, je bent een vriendin kwijt en dat is ooit makkelijk ongeacht hoeveel vrienden en vriendinnen je nog overhoudt die je aandacht zoeken.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:35

Prachtig schilderij <3 Kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt .. :(:)

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 17:13

Ik had een gedicht gemaakt bij het schilderij:


Calla

Jij was een vlinder
vluchtig en zo licht van hart.

Jij was een bloem
een tere tint
een blije geest
Een sprankelkind.

Een vlinder die hier even vliegen mocht
en plotseling verdween
omdat je niet meer vliegen kon

Waar ben je nu toch heen?


Afbeelding

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-17 14:15

Aan Khavanna heb ik toch wel wat, zo is gebleken, zij toont zich ieg een stuk sympathischer dan Jaopie (die houdt helemaal niet van "mensen op hun zwakst/kwetsbaarst", daar heeft-ie echt geen geduld mee en geen zin in ook).
Okee dan.
Maar Khava is sowieso van een heel ander slag, die HOUDT echt van mensen, en is graag betrokken (of zo lijkt het) bij zowat al je wel en wee. Nou wil ik haar natuurlijk niet belasten met mijn hondenverdriet, maar zij is toch wel een type dat je nabijheid zoekt, als je niet helemaal tof in je vel zit.
Je kunt tegen haar nog wel eens moedeloos aanhangen, dat laat ze makkelijk toe en ze duwt dan zachtjes haar neus in je nek of kijkt wat bezorgd naar je om.
Jaopie is meer van "Als het niet om MIJ gaat, laat dan maar". Dat is nou precies waarom hij zich zo geweldig OHZ toont, hij is dan weer zo trots als een pauw... KIJK wat ik kan!
Khavanna heeft een zacht karakter, wel heel spirited (in de zin van een heel reactief karakter), maar ze verliest daarbij nooit uit het oog wat er om haar heen gebeurt. Ze komt ook snel weer op de grond na een schrik, ze doet even Brrr en dan is het klaar.

Ik wil nog steeds met haar ergens heen, een weekje of zo, even SAMEN er tussenuit. Dat wilden we al, maar de crisis met de Dober kwam daar dus tussen.

We gaan nieuwe plannen smeden om dit alsnog mogelijk te maken, ik denk dat het ons beiden goeddoet, dan zijn we ook even bij Jaopie weg (sorry Jaap!), en even helemaal in een andere omgeving.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:34

Mooie update!

Dat weekje samen met Khavanna weg klinkt als een heel goed plan.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 14:07

Hebben jullie ook van die lekkere zompige wegzak-weides na al die regen? Verschrikkelijk.
Rond de houten hooiruif op de weide is het haast niet meer te doen van de modder (blijven je laarzen zo fijn in vastgezogen zitten als je je er in waagt, wil je je voet optillen trek je of je poot uit de vastzittende laars en zet je die in de blub neer of je bent te snel en valt voorover in de modder). Dit gebeurde mij beiden vanochtend niet, maar de modder zit me alsnog tot in de haren, omdat meneer Jaopie vrijwel alle bodemlatten uit de houten hooiruif-op poten had gesloopt. Ik kan niet bewijzen, dat hij het was en niet Khavanna, maar gezien Jaopie z'n sloopreputatie kunnen we daar wel van uitgaan, denk ik zo.... Vermoedelijk was hij pissig omdat de ruif niet de Hoorn des Overvloeds bleek te zijn en daar dus niet als het hooi op is na een neusdruk op de bodemlatten als bij toverslag nieuw hooi uit groeit.
En Jaopie die z'n Jaopie-zin niet krijgt kan een narrig mannetje zijn... Dan komt er toch vaak en stukje geweld in hem naar boven (gelukkig al jaren niet meer jegens mij, maar dat is vroeger wel degelijk ook zo geweest).

Waarom zag ik er dan uit als een moddermonster?

Aan de opstaande zijkanten zaten nog een drietal bodemlatten aan de ene kant en nog één aan de andere kant. Gemakzuchtige, natgeregende paardenbaas (ik dus) die al vanaf 8.00 uur met allerlei ándere-paardengedoe in de weer was, dacht daar nog wel wat hooi op- en overheen te kunnen draperen.

Maar dan had ik buiten Khavanna gerekend, die begint nooit gewoon te eten, maar "gaat uitzoeken" (ken je dat, die neus onder het hooi steken en dan grote plukken her en der in de lucht smijten).
Dus ik was nog geen tien meter bij de wei weg of ik keek om (ik kijk áltijd om) en zag juffrouw Kh. weer bezig, waardoor een hele bubs hooi door deels ontbrekende bodem van de ruif daaronder in de blub was gevallen.
Nou ja, dacht gemakzuchtige Tinus nog even, dat pakken ze er van de zijkant wel onderuit. Maar meteen dacht ik: Ja, zij misschien, maar Jaopie? Die graaft natuurlijk al etende gewoon door naar beneden. en als-ie zijn hoofd dan omhoog doet.... arghhh, visioenen van hooiruif die aan ruige manenkam vasthaakt, om hals blijft hangen, er in paniek mee wegrennende Jaopie, brekende paardenbenen.... neeee....

Dus terug. Wei weer in alle hooi uit ruif geplukt, en in vijf zompige etappes een eind verderop in de wei
gelegd, waar nog groene graszode ligt en geen modder is (nóg niet).

Eén pluk even achtergelaten om Jaopie af te leiden, en de hooiruif-op-poten koppeltjeduikelend de wei uit gerold (tillen lukte niet), door het hek. Weg er mee, levensgevaarlijk. Maar door dat om en om draaien van de ruif zag ik er in no time uit als het moddemonster, bij iedere over de kop slag van het ellendige ding kwam er een kledder modder mee, dat zat toen overal: aan m'n broek, handschoenen, jas, in m'n haar, niet normaal meer. Dit alles uiteráárd in de gestadig neerkomende regen... Ik zal maar niet herhalen wat ik binnensmonds allemaal mompelde...

Khavanna bleek weer slim, want die ging meteen naar de hooibergjes op het hoger en droger iggende grasstuk, Jaopie bleef gewoon verder schransen aan het modderhooi. Dat ook maar even verplaatst (is niet zo fijn, J. z'n laatste hooi af te moeten pakken, terwijl je amper uit de voeten kunt op het modderstuk...

Nu maar eens even hoofd breken over ándere hooivoer-gadget, want voeren in die blubber is natuurlijk niks. Daar moet natuurlijk héél snel iets anders voor komen.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 21-11-17 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:27

Terp: de eenden zwemmen hier niet alleen in de paddock maar ook tussen de schapen die nog in weiland lopen... |(

Edit: jij hebt ze tenminste buiten, en wij kunnen ze nog op paddock kwijt en beweging geven in binnenbak.

Stal hier vlakbij is de buitenbak veranderd in metselspecie, paddocks hebben ze niet , dus... staan paarden dagen binnen op hun postzegels.
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 21-11-17 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

tamary

Berichten: 29052
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:34

Hier zijn de plekken voor de ruiven gelukkig verhard, maar ook daar staan de plassen er op.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 15:07

Ben al blij dat ik ergens eind vorig jaar de kans kreeg mijn 2 Shetlanders, die ik al jaren in de paddock aan huis had lopen, kon verhuizen naar twee boerderijen verder: gigantisch U-vormig stuk grasland, bomenrij rondom plus grote rijbak (ze mogen nu alleen in de (hele grote) rijbak.. doorloop naar het gras is nu afgesloten om de grond te sparen). Die grond daar is veel beter, want mijn paddock achter het huis is één groot meer geworden. In die rijbak stáán ze tenminste nog op stukken droge grond, i.p.v te wadlopen...

Ik heb één jaar meegemaakt bij Jaopie en Khava op de weide dat 't nóg erger was. Ik dacht 2 jaar terug, toen stonden ze rondom de hooivoerplek (was ton nog geen ruif) tot halverwege het voorbeen in de blubber, dat was toen ook een ander stuk weide, dat wat losser van zode was... toen heb ik ze verplaatst, dat was echt te bar.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Rintah

Berichten: 2919
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:59


terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 12:23

@Rintah: ja ik ken dat topic, heb er af en toe eens in meegelezen toen ik de Shetten nog aan huis had staan.
Quick fixes bestaan ook niet in het Veenkoloniale Drassige Grond Gebied in Drenthe waar ik woon. De ondergrond is venig, en dat laat niks door, dus dat slaat op een bepaald moment door belopen dicht.
Hoewel ik van zware kleibodems in het Groningse ook niet veel gunstigs heb gehoord van mensn die daar weer wonen...

Voor Jaopie met z'n witte sokken maak ik me nooit zo druk, dat worden gewoon zwárte sokken, maar als ik er vooral áf blijf dringt die nattigheid enmodder nooit tot op z'n huid door... die heeft dan ook nergens last van. Khavanna tot nu toe ook niet, maar dat is een heel ander type, met vier witbenen, een hoog percentage warmbloed, dus een veel dunnere vacht en beharing. Op haar let ik gewoon veel meer qua barre weersomstandigheden.

Godzijdank is het vandaag droog geworden. Qua weer dan, bedoel ik. De hooibergjes heb ik toch maar op het hogere, nog groene en niet tot modder verlopen stuk wei gelegd, plus een rand langs het toegangshek van de wei, waar de grond nog een wat hogere strook heeft. Er staat geen stroom op dat hek, dus daar kan het dan wel langs liggen.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 12:59

Nou het hooivoer/ruif problem is opgelost met behulp van buurmannen met tractoren, de ene bracht, de ander zette in de weide .

J. en Kh. hebben nu een grote vierkante, witte kunststof bak (zo eentje waar je wel water uit geeft) met een stop onderin voor de waterafvoer (stop iser uit natuurlijk) en een hekwerk van gegalvaniseerd ijzerwerk er omheen (fijn Jaopie-proof dus!), met afgeronde hoeken, dus veilig,plus het ding staat op een soort zwarte kunstof pallet, dus zó hoog dat Jaopie er ook niet in kan gaan staan.
De randen zijn hoog genoeg dat Khava er niet het hooi overheen kan smijten.
IDEAAL!
Khava vanmorgen weer eens eventjes met wat grondwerk op het verderop liggende stuk wei bestookt... niet eens aan de longe, maar gewoon los, alleen met een touwhalstertje om; ondanks het verstrekte hooi en etende Jaopie, taalde ze er niet naar maar lette netjes op mij. Dat vond ik wel weer zo super-goed van haar, dat ik de twee appels die ik voor de twee had meegenomen allebei aan Khavanna heb gegeven... Gelukkig zag Jaopie dat niet, daarvoor stonden we te ver weg.

Als het weer nou zo redelijk als vandaag blijft kunnen we weer eens leuke zinnige dingen doen.

Maandag komt meneer de hoefsmid weer, ik verwacht dat hij niets meer ziet van haar sluimerende hoefbevangenheid, want madammeke springt weer als een dolle meid door het land als ik er aan kom.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Eve_Nie, Mark0919, Melzazu, Naskur11, Slmt9, Vagabondo en 37 bezoekers