[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:16

Stapje voor stapje kruip je uit dit zwarte gat, let maar op!

Dat er altijd maar wat moet terwijl je even rust wilt is een herkenbaar probleem :-(. Maar na verloop van tijd is daar ineens (heel even) de rust.

Gelukkig ook weer dat de vaste dagelijkse dingen gewoon doorgaan, dit geeft houvast.

Dreamer-S (Dreamcatcher x Rhodium) B +22, L1 +14, L2 +21, M1 +2


terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 14:17

Ja, dat noemt men wel "structuur" in je dagelijks reilen en zeilen.
Daar heb ik nou juist - lekker vrijbuiterig en artistiekerig - altijd een hekel aan gehad, maar nu ik in een tamelijk onoverzichtelijke rommelige en chaotische situatie zit blijkt diezelfde gehate structuur nu juist je houvast (weer wat geleerd dus, dat houden we er in).

Vanmorgen en zojuist weer wat losse eindjes opgelost, dus idd, stapje voor stapje krabbelen we weer op!

Jonge Dober had sedert donderdag een soort keihard gezwel aan linkerkant van haar kop, ook een bron van zorg, ben net naar de DA geweest: punctie genomen: heeft de drukke troela gewoon haar kop keihard ergens tegen gestoten. Pfiieuww wat een opluchting. Ik kan meteen de hele wereld weer aan! Nou ja, laat ik niet overdrijven, maar 't helpt wel als er weer een "gedoe"van de tafel is.

Jaopie zag er vanmorgen opvallend gezond uit (zowel lijf als gedrag), en tsja, Khava zie er altijd prima uit, eigenlijk. Vrijdag hoefsmid, ik ben benieuwd.

Ik begin zowaar weer overal zin in te krijgen!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 18-06-18 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:26

Wat een goed bericht die laatste! Goed zo!

Uiteindelijk komt alles wel op zn pootjes terecht.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:48

Ha, weer een beetje op de goede weg zo te lezen.

Ik hoop dat je financieel en emotioneel gezien weer in wat rustiger vaarwater komt. Je beestjes doen het in ieder geval nog, zij het met hier en daar een domme actie.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:19

Ook altijd een hekel gehad aan structuur ! Maar moet toch eerlijk toegeven dat met man, kind, werk, paard etc. het toch wel duidelijkheid geeft in roerige tijden :-)

Gelukkig dat de jonge pup haar gedrag ook beperkt tot jonge honden gedrag ;-) maar is even het dingetje waarvan je denkt neeeeeeeee…..

Ik hoor het al, en dat is alleen maar heel goed en moet je vooral doen het kriebelt om op Jaopie te stappen! Lekker doen, geniet van de vrijheid op de paardenrug en de ontspanning die het brengt !

Zeer jaloers ;-), al 8,5 maand een kreupel paard met weinig kans op verbetering...

Dreamer-S (Dreamcatcher x Rhodium) B +22, L1 +14, L2 +21, M1 +2

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 13:35

Gaf J en Kh vanmorgen nieuwe dubbele grasstrook er bij; om "lijf en leden heel te houden" heb ik daartoe eerst de toegang tot het graslandje afgesloten, om op mjn gemak de dubbele lijnen en prikpaaltjes te kunnen verplaatsen. In de naastgelegen wei leek het wel kermis, wat gingen die twee te keer, Khavanna als volleerd rodeopaard rondstuiterend, Jaopie ijsberend, kopschuddend, drieste imponeerhoudingen ten beste gevend: helemaal weer echt die twee. Ze dachten: ha nieuwe gras (dan worden ze dus altijd helemaal knots van vreugde).

Toen ik de draad er naartoe weer opendeed scheurden ze zó hard het stuk land op dat ik dacht: die vliegen aan de andere kant door die draadjes... maar nee natuurlijk, zodra ze in het verse deel stonden met hun voeten gingen meteen die gretige hoofden omlaag.

In de hooibak nu nog maar half hooi gedaan. J. heeft m.i.v. vandaag ook geen Speedibeet meer, maar
alleen nog Vitalbix Daily Complete vit/min brokje met om de dag Frama immuunsysteem/weerstandspoeder er door. En wat zag hij er weer toppie uit, zijn ruglijn vult ook weer lekker uit, dus opzadelen komt nu weer realistisch in beeld. Wat Khava betreft: ik wil even weten wat de hoefsmid a.s. vrijdag van haar voeten zegt, dan mag ook zij hopelijk weer aan of in de bak aan het werk gezet worden.

Morgen ook weer afspraak met enkele formulieren/paperassen en de nodige vragen bij het Sociaal Maatschappelijk Team, er moeten nog wat onduidelijkheden uit de knoop getrokken worden.

In elk geval is al duidelijk: het huis staat zeker, dus daar blijf ik gewoon. Dat is toch je home-base, en mijn belangrijkste zekerheid (is ook van mijzelf).

De rest beschouw ik dan maar als onhandige rafelranden, die nu nog gladgestreken moeten worden. Maar ook daar zit schot in. Ik begin die warboel nu wel een beetje overzichtelijk op de rit te krijgen.
Nooit gedacht dat er zoveel op je af kon komen door het simpele overlijden van iemand. Goeie help.
Wat ben je dán ineens kwetsbaar, als je daar nog nooit mee te maken hebt gehad.
Dat je heel simpel denkt: nou dat was het dan... nee, dan begínt het dus pas!

Het trekt het alles bij elkaar wel een fikse wissel op je tolerantielevels en incasseervermogen, om maar te zwijgen van je energielevels, maar blijkbaar is ook dát het leven. Gelukkig is het leven méér dan alleen dat, en weet ik dat ik er over een paar weken ook wel weer doorheen gebuffeld ben en dat ik weer met mijn eigen leven bezig kan en mag zijn. ipv de nagelaten mess van iemand anders op te zitten lossen. Het is nu even afzien, maar ook dat went.

Dat de paarden en mijn hond het nu weer goed doen helpt enorm.

Ook jullie meeleven heeft mij aangenaam verrast en heeft me ook wel aan het denken gezet: misschien ben ik toch niet zo'n zelfverklaard autonoom eiland als dat ik dacht.... Thanks daarvoor!

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:43

Ik heb nieuws voor je: ondanks dat we elkaar in het echte leven nog nooit ontmoet hebben, blijf ik je een toffe gast vinden en blijf graag zo op de hoogte van je wel en wee.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 15:46

Nou ik denk zeker wel dat mensen die mij al een tijdje volgen door mijn "wel en wee", wel inmiddels een aardig beeld hebben van de complexe figuur die ik eigenlijk ben.
Sinds een jaar of drie heb ik we een aardige worsteling met van alles en nog wat, eigenlijk sinds mijn 55ste kantelde mijn hele zelfbeeld en alle factoren in mijn leven. Ik ben nu 58 en ik kan haast niet geloven wat een ingewikkelde worsteling alles de afgelopen jaren is geweest.
Eigenlijk alles is wel op de helling komen te staan.
In wat voor vorm dan ook.
Wat wil je met die paarden nog? Kun en wil je er nog wel energie en tijd insteken? Wat zijn die honden (Dobermanns) voor je? En je Shetlanders? En je broer? Je huis, je werk, wat betékent het eigenlijk allemaal en wat wil je er écht nog mee? Of wil je eigenlijk iets anders?

Het lijkt wel een verlate midlife-crisis.

Nu dan nog de dood van partner/mentor, die ook nog een een zootje nalaat. Vind jezelf temidden van al die vraagstukken dan nog maar eens even terug.

Een groot deel van mijn leven is al voorbij, niet alles wat ik nu wel of niet doe is vrijblijvend, het heeft alles gevolgen.

Je leert jezelf opnieuw uitvinden. Dat betekent dat er factoren niet meer belangrijk zijn, of er gewoon niet meer zijn.

Dat alles moet ik een plek geven of compleet loslaten.

Dat gaat wel lukken.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

jeetje77

Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:23

Ik lees vooral mee en ben gewoon niet zo'n reageerder. Maar ik vind het nog steeds boeiend om je wel en wee te volgen. Je gedachtenkronkels, je strubbelingen, maar ook de dingen die juist vreugde brengen.

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:51

Ook ik moet me aansluiten bij je volgers, ik vind het reuze boeiend en mee leefbaar hoe je schrijft, jou wereld, jou verhalen. Ik kijk altijd uit naar wat je schrijft vaak zit ik met een grote glimlach alles te lezen, soms is het wat zwaarder en dan gaat m'n hart ook naar je uit Y;(

:o I broke my heart in two,
one for me and one for you :o

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:09

Terpentijn:
Ik hoop van harte dat de komende jaren milder zullen zijn voor je, hoop dat er snel weer ruimte komt om ook weer te kunnen genieten, je weer een beetje plezierig in balans te voelen.


Iedereen een Connemara!!


.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:40

Je zit momenteel wel in een enorme achtbaan :(:)

Wel heel fijn dat de paarden in elk geval weer in de stijgende lijn zitten +:)+

En inderdaad, hoewel je dat ook denkt, een eiland ben je echt niet :D


Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:03

Hey midlifer ;-)

that's the spirit ! Zoals wij thuis dan maar tegen elkaar zeggen vol gas erop en doorgaan, opgeven en stilstaan is geen optie. Nu is dat met een stormachtig 3-jarig meisje in huis ook lastig hoor dat stilstaan :-)

Heb toch het gevoel dat er langzaam aan steeds meer duidelijkheid en rust voor je begint te ontstaan en dat is goed. Dat geeft ruimte voor andere dingen.

Dreamer-S (Dreamcatcher x Rhodium) B +22, L1 +14, L2 +21, M1 +2

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 12:59

Dat was vanmorgen eens een GOEDE (paarden)ochtend, wat betekent: geen ándere muizenissen aan de kop, alleen paarden.
Hoefsmid kwam, J. en Kh. samen met Arabo Friezen buurman uit de wei gehaald. Voor de zekerheid J. wel het hoofdstel aan met hengstenketting, want J. begint al weer aardig wat praatjes te krijgen.
Buurma had Khava aan het halstertouw en liep voorop met haar.
Ging keurig, maar HolyMoly wat was mevrouwtje héngstig! Het melkwitte vocht liep er gewoon uit, staart in de lucht, steeds piepen naar Jaopie naast haar in de stal (de arme vent kon daar natuurlijk niks mee, maar hij stond wel de hele tijd onder haar buik en staart te ruiken en dan zijn bovenlip op t krullen). Zo heb ik haar nog nooit eerder gezien (ik heb Khava trouwens helemaal nog nooit hengstig gezien).
Alles ging netjes, rustig, en... de hoefsmid was supertevreden over haar hoeven en de witte lijn. Zag er allemaal rustig en een stuk beter uit dan de vorige bekap-keer. Wat een opluchting! Het afknijpen van haar wat gras betreft heeft dus gewerkt. En wellicht heeft het dagelijkse handje Vitalbix Daily Complete er ook wel wat aan bijgedragen. Aan het een beetje herstellen van de fysieke balans, bedoel ik daarmee. Het blijft voortaan natuurlijk wel gloeiend opletten. We zetten de volgende bekapbeurt nu op 8 weken, niet meer op 10 weken, dat is beter voor haar hoefvorm-groei want ze is natuurlijk wél nog steeds in een soort herstel-fase.
Ze krijgt met haar tuigpaarden-bloed anders al gauw flares en/of van die platte schotels, dat geeft een hele verkeerde drukverdeling in die hoeven. Zeker in deze fase.

J. werd door paardenbuurman goedkeurend bekeken: Zo, die is daar wel goed uitgekomen, he/ Als je hem twee maanden geleden zag.. dat uitgemergelde wrak... (ja dank u ik weet het zo ook wel).
Het is inderdaad een wéreld van verschil.
Met zijn hoeven is nooit iets raars, maar omdat ik weer graag wil rijden staat hij nu ook op 8 weken voor de volgende bekapbeurt (in de zomer groeien die hoeven toch al als een tierelier).

Na J. en Kh. werden mijn beide Shetten nog bekapt: zag er ook allemaal mooi en gezond uit.

Khava "mag" nu dus weer aan het werk, J. wil ik nog éven door blijven bijvoeren en bijgrassen tot zijn hals en bovenlijn ook nog nét wat meer bij zijn. Ook wil ik met name hem eerst nog naar de tandarts hebben, ik voel gewoon dat zijn gebit hem ook parten speelt.

Wat een giga -opluchting; zorgen over de toestand van de paarden kan ik er nu echt niet bijgebruiken.

Khava blijf ik voortaan wel zwaar op doordacht rantsoen houden, qua gras en vreterij, want dit mag niet nog een keer gebeuren...

Alle vier de paardenbeesten hebben zich voorbeeldig gedragen (als we de sletterij van Khava niet meetellen, hahaha).

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:08

Hey you,

zou idd het voerbeleid scherp houden ! Voorkomen is hoe dan ook beter als genezen :-)

Ach en de sletterij dat hoort bij de tijd van het jaar ;-)

Komt de tandarts ook op korte termijn of is dat nog niet bekend ?

Dreamer-S (Dreamcatcher x Rhodium) B +22, L1 +14, L2 +21, M1 +2

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:29

Dat is een mooie update :-) Wat fijn dat het met J. ook een stuk beter gaat :-)

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:31

Nog even en je bent weer lekker aan het rijden met J. en K. Overigens kan je die bovenlijn natuurlijk ook verbeteren met longeren en/of rijden.

Uit ervaring weet ik trouwens dat een paard dat je sober moet voeren iets is dat je voor de rest van het paardenleven in de gaten moet houden. Voordeel is dat je daar steeds beter in word.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 14:21

Maak je geen zorgen: Kh. wordt voortaan op schraal afknijpbeleid gehouden qua voeren (en gaat er van lusten qua werk).

J. heeft niet zozeer wérk nodig maar een hoop TLC, zodat hij zich weer een beetje de prins kan voelen die hij altijd was. Hij is ook enorm grijzig (grijze haren bedoel ik) geworden rond zijn oogkassen... echt, en hij is pas 14 jaar, dat zou dan toch nog niet hoeven? Ik weet niet of je bij paarden, net als bij sommige mensen, ook hebt dat ze voortijdig grijs worden?
Waarschijnlijk gaat hij zich juist door weer wat te mogen doen OHZ een stuk trotser voelen, het klinkt raar, maar af en toe heb ik gewoon met hem te doen, het is net alsof hij helemaal niet zo blij is geworden van de afgelopen - wat was het - "vrije jaren, in complete vrijheid en met het eten dat hij wilde, zonder iets te hoeven of te moeten, in de weide, maar of hij gewoon meer wil dan dat.
Ik weet het: het is vermenselijken... maar ik kén Japie al vanaf veulen bij mij, en ik denk dat ik er niet ver vanaf zit.

Zal eens zien hoe hij reageert als ik hem opeens de wei uittrek voor een poets-en opzadelbeurt. Hij vindt 't waarschijnlijk helemaal geweldig.

(laat me raden: hij gedraagt zich opeens alsof hij de helft jonger is?)

Khavanna is ook alweer 8-9 jaar, tsja, die gedijt iets té goed zo zonder werkjes. Voor haar hoeft dat ook allemaal niet, maar voor haar lijf en gezondheid is het toch beter dat dit wél gebeurt.

Wat zijn ze toch ontzettend verschillend.

Paardentandarts moet me even terugbellen (kreeg antwoordapparaat), dus wat mij betreft Z.S.M.!

Keep y'all updated!

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:22

Dat J. Opknapt van werken snap ik wel. Mijn paard heeft 11 maanden stilgestaan. Die werd vervelend. Ben weer gaan rijden en meneer was weer goedgemutst en vrolijk

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:02

Werken is ook aandacht en samenwerken, dus dat snap ik wel. Kan macho J. lekker showen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:03

Zo een krachtig paard als Japie moet toch wel heerlijk zitten? O:)

:o I broke my heart in two,
one for me and one for you :o

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:38

Hey, hoe is het daar in Drenthe ? Ook zo warm ?

Paardentandarts al langs geweest ?

Is nu toch superweer om 's avonds in het avondzonnetje een rondje te paard te gaan :-)

Dreamer-S (Dreamcatcher x Rhodium) B +22, L1 +14, L2 +21, M1 +2

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-18 14:04

Met die honderdduizend dazen? Ik word al doodgeprikt als ik met madam Dobermann een blokje rond ga. Niet normaal.

Paarden heb ik een DEET-roller voor gekocht (J. schiet in de stress van sissende spuitbussen, zo'n roller werkt echter perfect, vindt-ie best), Kh. vindt alles wat sist, piept, bzzt of prffft prima, anders was mijn roller zó op natuurlijk. Om de ogen doe ik wel de roller (zo'n deodorant achtig ding), om te voorkomen dat ik IN de ogen spuit.

Ja, 't is hier ook PUF heet in Drente, en in de avond nog erger dan 'smorgens vroeg.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:33

Hier zijn er nu weer wat minder juist, maar ik heb echt een enorme hekel aan die beesten. :x

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 09:23

J en Kh hebben ingaand gisteren al weer hooi bijgekregen, de weide(s) groeien helemaal niet/worden geel.
Vanmorgen zag ik dat J. weer achter z'n ribben was ingevallen: food-alert dus!

Ik denk dat men zo ongeveer overal wel last heeft van verschralende/kale/verdroogde weides. Kan J. nu (nog) duidelijk helemaal niet hebben.

We voeren weer volop bij! Khava is nog steeds Hollands Welvaren.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, BimAsSpi, BlueStocking, josien_m_, LisaVH96, mooney, onpaard, XladyX, xVerax en 42 bezoekers