Sinds een jaartje ben ik weer begonnen met het rijden (na 3 jaar paardloos te zijn door tijdgebrek door werken en studeren). Het was eigenlijk niet helemaal de bedoeling, maar omdat mijn moeder rugklachten kreeg van het bijrijden had ze gevraagd of ik hem eens wilde rijden. Het klikte gelijk met Cip dus het begon bij mij ook weer te kriebelen. Gelukkig vonden de eigenaren het ook goed dat ik hem ging rijden, dus zodoende. Sinds dit jaar hebben we zelfs een startkaart, en ik ben begonnen in de M1. Ondertussen ben ik M2 gestart en zijn we aan het trainen voor de Z1. We zijn vooral aan het werken aan het vertrouwen en het afvloeien van spanning, hij heeft totaal geen moeite met zwaardere oefeningen maar juist in de basis valt er nog een hoop te verbeteren. Ook de oprichting moet langzaam wat verbeteren, maar daar moet er nog wat kracht voor bijkomen en we geven hem graag de tijd daarvoor.
Hier een paar foto's van het begin:

Vorig jaar zomer in de warmte op het land gereden en lekker gedoucht daarna

Deze foto is gemaakt tijdens een clinic van John Tijssen

Een paar weken geleden hebben we meegedaan aan de clinic van Carolien Reverdink voor Gelderse paarden bij Stal Midler, hieronder een paar foto's:

Concentratie haha, ellebogen langs je lichaam!

Hieronder staan twee filmpjes, eentje van de clinic waarbij we een beetje aan t kl*ten waren met schakelen en verzameling:
http://youtu.be/Ns7yN-Ga9uc
En eentje van kür op muziek (M niveau) afgelopen zaterdagavond waarbij we een overall 2e plaats wisten te bemachtigen
https://www.facebook.com/bertdewolff/vi ... 138652765/
Tijdens de kür heb ik hem wel wat overhaast gereden (altijd bang dat je niet uitkomt met de muziek ofzo, haha
) maargoed wel heel trots op hem dat hij nergens naar keek en de oefeningen zelf gingen wel netjes gelukkig. Ook is de oprichting wat minder, dus echt een puntje om aan te werken als hij sterker wordt!Ik ben benieuwd wat jullie van hem vinden, ik ben hoe dan ook helemaal gek op hem
! 
Een Laurentz x Larix 
tijdens de training gaat dit prima maar ik verstijf zelf nog teveel met de wedstrijden denk ik, is een puntje waar ik zelf aan moet werken. Goed opgemerkt hoor, no problemo haha!