Eigen pony! Hoe geld verdienen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LexieFlexie

Eigen pony! Hoe geld verdienen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 20:19

Ja zoals je aan de titel ziet ik mag misschien een eigen pony, als ik wel zelf de aanschaf betaal. (veel :j ) Mijn ouders willen best onderhoud betalen iedere maand, maar niet in een keer 2.500 euro neertellen.( plus zadel hoofdstel enz) Maar hoe in hemelsnaam krijg ik dat geld bij elkaar? En hebben jullie tips waar ik op moet letten met de aanschaf enzo? En wat moet ik precies hebben?

maj0

Re: Eigen pony! Hoe geld verdienen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:21

Folders doen. Klusjes doen voor geld

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:24

Werken :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:24

Ik denk idd veel klusjes doen voor mensen in de buurt...zie dat je 12 bent, denk dat je wel een paar jaar bezig bezig bent met sparen, je mag namelijk nog niet 'echt' werken...

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:25

Grappig, onderhoud kost binnen de kortste keren veel meer dan die eenmalige aanschaf, en de meeste ouders zeggen dan ook dat de aanschaf niet zo'n probleem is maar daarna....
Klinkt in mijn oren dat je ouders een eigen pony nu nog niet zo zien zitten en ze weten dat het er een beste tijd overheen gaat voordat jij dat geld bij elkaar hebt.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:26

Yv_ schreef:

Meisje is 12

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:27

om heel eerlijk te zijn..

ik denk dat je ouders dit zeggen, om je te laten inzien hoeveel geld dat wel niet is (en dan duurt het mooi nog een tijdje voor er daadwerkelijk sprake van is dat er een pony komt).

ik denk ook dat je moet kijken wat voor soort ponies je aanspreken.. want ze zijn er goedkoper maar ook een stuk duurder.. daarnaast, zadel is minstens zo belangrijk als je pony, plus je zult die allicht moeten aanpassen.. daarvoor moet je rekening houden met zo'n 750 euro er bovenop nog..

ik denk dat je gewoon lekker moet sparen en het doel 'pony' nog even voor je uit moet schuiven tot het bedrag ook daadwerkelijk in beeld komt wat je nodig hebt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:31

barbar schreef:
Yv_ schreef:

Meisje is 12

Sorry, las ik pas later.

Dannn... Héééééél goed je best doen op school, mooie raporten halen en centjes ophalen bij opa en oma :D. En misschien mag je eens stofzuigen thuis voor wat centjes.. Of de bladeren uit de tuin vegen bij de buurman...? Spaarpot kopen die niet open kan en daar je zakgeld in doen..

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 20:33

Ik moet zeggen dat ik al wel bijna 13 word dus dan kan ik folders gaan rondbrengen, (moeder lief aan kijken kan ook nog helpen :o )

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:35

Dit gaat ontzettend hard sparen en werken worden. Maar dat zal het zeker waard zijn!
Ik ben op mijn 13e gaan sparen voor een nieuw paard. En heb op mijn 16e een paard gekocht. Ben dus zeker lag bezig geweest en heb ook echt alles opzij gelegd. Succes!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:39

ik denk overigens ook dat je ouders je ook tijd geven omdat je een beetje wispelturig lijkt (even snel je profiel bekeken).

immers je wilde stoppen op de manege omdat je niets meer leerde en daarvoor in de plaats op hockey gaan (je was al aan het sparen voor stick). En nu is het toch weer paardrijden, maar dan een eigen pony..

je gaf eerder aan dat je maar 1 sport mocht omdat het anders te duur is.. en dat je daarom ook naar goedkope hockeylessen zocht (vanwege de kosten)..

ik denk dat je ouders je heel zachtjes proberen duidelijk te maken dat het geld er gewoon niet voor is..

misschien moet je ook even stilstaan bij het vraagstuk: als mijn ouders aangaven dat ik maar 1 sport mag doen en ik goedkope hockeylessen moest zoeken.. hoe kunnen ze dan minimaal 150 euro voor een kale stal/wei (en dan moet je alles dus zelf doen) betalen per maand? En wat dan als de pony een keer goed ziek wordt.. hoe moet er dan een paar honderd euro voor de dierenarts op tafel komen?

op zich niet raar dat je daar nog niet over na hebt gedacht hoor.. ik zou ook stuiteren als ik 12 was en mijn ouders zeggen: als je hem zelf bijeenspaart, dan doen wij de rest wel.

maar misschien moet je voorzichtig toch denken of je ouders dat op kunnen brengen op de lange termijn, als er eerst vanwege de kosten al een beperking was op sportlessen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:51

Mooi gezegd elenaMM77

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:55

LexieFlexie schreef:
Ja zoals je aan de titel ziet ik mag misschien een eigen pony, als ik wel zelf de aanschaf betaal. (veel :j ) Mijn ouders willen best onderhoud betalen iedere maand, maar niet in een keer 2.500 euro neertellen.( plus zadel hoofdstel enz) Maar hoe in hemelsnaam krijg ik dat geld bij elkaar? En hebben jullie tips waar ik op moet letten met de aanschaf enzo? En wat moet ik precies hebben?

Deze topic wou ik ook..
Je kan geldinzameling houden? Autowassen. Grasmaaien, Vegen of klusjes doen!

miss met iemand uit je gezin meehelpen met de baan?
Aangezien ik ook 12 ben zou ik het verder ook niet weten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:01

elenaMM77 schreef:
ik denk overigens ook dat je ouders je ook tijd geven omdat je een beetje wispelturig lijkt (even snel je profiel bekeken).

immers je wilde stoppen op de manege omdat je niets meer leerde en daarvoor in de plaats op hockey gaan (je was al aan het sparen voor stick). En nu is het toch weer paardrijden, maar dan een eigen pony..

je gaf eerder aan dat je maar 1 sport mocht omdat het anders te duur is.. en dat je daarom ook naar goedkope hockeylessen zocht (vanwege de kosten)..

ik denk dat je ouders je heel zachtjes proberen duidelijk te maken dat het geld er gewoon niet voor is..

misschien moet je ook even stilstaan bij het vraagstuk: als mijn ouders aangaven dat ik maar 1 sport mag doen en ik goedkope hockeylessen moest zoeken.. hoe kunnen ze dan minimaal 150 euro voor een kale stal/wei (en dan moet je alles dus zelf doen) betalen per maand? En wat dan als de pony een keer goed ziek wordt.. hoe moet er dan een paar honderd euro voor de dierenarts op tafel komen?

op zich niet raar dat je daar nog niet over na hebt gedacht hoor.. ik zou ook stuiteren als ik 12 was en mijn ouders zeggen: als je hem zelf bijeenspaart, dan doen wij de rest wel.

maar misschien moet je voorzichtig toch denken of je ouders dat op kunnen brengen op de lange termijn, als er eerst vanwege de kosten al een beperking was op sportlessen.

Absoluut mee eens, maar de ouders weten dat ze wel ff tijd nodig heeft om het bedrag bij elkaar te sparen. Misschien dat ouders meesparen voor de kosten van onderhoud en dierenarts etc?

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:04

Klusjes ☺
Of begin een oppas service of een hondenuitlaadservice