tips voor Fotoshoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AngelHeart

tips voor Fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 17:50

Zaterdag heb ik een fotoshoot met mijn lievelingspony . ik maak de foto's niet maar ik wordt gefotografeerd. hebben jullie nog tips voor mij Hoe ik extra leuk op de foto kom en hoe mijn pony nog leuker op de foto komt
xxx Romy

Cchanny

Re: tips voor Fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:57

Iemand die de aandacht van de pony kan trekken zodat ze leuk kijkt?

Netjes gepoetst paard en tuig. Ook alle riempjes in de passantjes doen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:59

Als je samen met je pony op de foto wil denk er aan dat jij ook wat leuks aan trekt

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:05

Zorg ervoor dat je pony er netjes uitziet, gewassen/gepoetst, desnoods ingevlochten, staart mooi uitpluizen.
Je tuig schoon is, en alle riempjes in passantjs.
En zorg ervoor dat je er zelf ook netjes eruit ziet.

Misschien leuk om jou kleding te combineren met je pony z'n sjabrakje/peesbeschermers/oornetje.

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:10

Een tip om de oortjes naar voren te krijgen, de app: Horse Sounds. :)
Verder een mooie locatie, de hoeven insmeren met hoefsmeer, tuig invetten, enz.

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:11

Alles schoon hebben. Zowel tuig of andere spullen die je gaat gebruiken. Ik heb vaak als ik fotograaf iemand bij me die de aandacht van de pony trekt. Vaak helpt bellenblaas ook heel goed. Iemand die achter je spring kan degene die op de foto gaat ook erg aan het lachen krijgen. Vooral moet jij je op je gemak voelen. Die foto's worden meestal het mooiste. Veel plezier

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 20:09

Bedankt voor de tips allemaal !
En meer tips zijn natuurlijk altijd welkom

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:31

Voor jezelf: doe iets leuks aan, het is slim om geen streepjes aan te doen omdat dit onrustig is op de foto ;)
Pony: gewoon netjes gepoetst/gewassen en het tuig netjes en zoals hierboven ook al werd gezegd misschien is er iemand die de aandaxht kan trekken

Rianne_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:09

Leuke, vrolijke kleuren aan een netjes gepoetst paard. Let bijvoorbeeld even op of zn ogen vies zijn want dat is nogal jammer op een foto ;)
Halster of hoofdstel even goed schoonmaken en het leer invetten.
Wat ik zelf mooi vind is dat je eigen haar niet helemaal los zit, als er niet zoveel volume in zit gaat het makkelijk hangen en dat is jammer. Even een leuk speldje kan genoeg zijn om het net iets vlotter te laten lijken. Veel plezier!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:15

Ik ben zelf fotografe, en de tips die ik altijd meegeef voor een shoot zijn hierboven al grotendeels genoemd :-)

Een extra iets wat ik altijd benadruk is om iemand extra mee te nemen. Je kan je niet voorstellen hoe handig dat kan zijn! Die persoon kan spullen vasthouden, de aandacht van de pony trekken, de fotograaf assisteren...

Als je een zwarte of donkere pony hebt kies je best geen wit dekje of halster. Naast het feit dat dit snel vies wordt, is het ook erg lastig om te fotograferen vanwege het grote contrast. Je kiest dus best een ander leuk kleurtje!

Wat ik ook erg belangrijk vind: veiligheid en spontaniteit. Ga zeker geen 'gekke' dingen doen die je normaal nooit met de pony zou doen (zonder zadel erop bijvoorbeeld) gewoon voor een leuke foto. Daar breng je jezelf alleen maar mee in gevaar. Wees gewoon jezelf, zet niet teveel in scène, daar vloeien de mooiste foto's uit voor :j

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 10:59

Vandaag is het zo ver !

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:07

Succes!