.Helaas door haar operatie heeft ze een tijdje niet mogen springen. We wouden eerst zeker zijn dat alles goed was dichtgegroeid, dat er geen complicaties meer zouden komen door te vroeg beginnen hiermee. Ondertussen is die tijd verstreken en kunnen we er - tot groot plezier van Zah - terug aan beginnen.
Please spare me haha. Ik heb nog héél veel te leren (maar sta ook onder begeleiding), ben nog maar een beginner wat het springen betreft. Heb het vroeger geleerd met een paard waarbij je nooit wist of ze ging springen of niet. Wat dat betreft heb ik nu een gouden paard: ze doet het zo ontzettend graag dat het haar niet boeit of ik er wat gespannen opzit, ik moet haar gewoon voor de hindernis zetten en zorgen dat ik uit haar rug en uit haar mond ben. Voornamelijk uit haar mond, als ik niet met een lossere teugel op de hindernis zit dan trekt ze mij gewoon uit het zadel om toch maar teugel te krijgen. Daarom zo'n overdreven waslijntjes, ik hoop dat ik dat er ooit nog uitkrijg...
Zahire's enthousiasme werkt alleszins aanstekelijk en ik begin het ook leuker en leuker te vinden
. Voor de rij-stop zaten we op niveau 40cm, ondertussen in drie sessies al opgeklommen naar 60cm, ik ben verrast van mezelf dat ik dat durf! (angsthaas eerste klasse)Indraven

Eindelijk eens wat activiteit achteraan! Stilaan maken we vooruitgang hierin.

Ik vond het zo te zien allemaal wel lollig, ik glimlach normaal zelden tot nooit op mijn paard en hier bijna overal, fijn om te zien

Balkje stappen

Balkje draven, Zahire denkt "yihaa!", pretkoppie
. Fantastisch om haar zo te zien!
Tijdens het springuurtje is ze altijd zeer geconcentreerd

In draf klein hindernisje inspringen

40 cm, houding behoeft nog veel werk en daar zijn we ook op bezig. We springen voornamelijk op 40cm om houding en vertrouwen te trainen.

En de 60cm. Trots op mijn fantastische dame (en stiekum ook wel op mezelf)

En een tweede hindernis erbij gezet

Knappe dame!

Ze is mijn grote liefde
We hebben echt al een goede band, lang geleden dat ik nog zo'n goede band heb gehad met een paard...
En twee pretkoppies om af te sluiten!