Nieuwe pony blijkt tig eigenaren gehad te hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Nieuwe pony blijkt tig eigenaren gehad te hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 15:02

Toch benieuwd hier;
Ik heb enkele weken geleden twee pony's gekocht, eentje wilde ik perse terugkope , en de ander 'kreeg' ik er zeg maar bij. De toenmalige eigenaar wilde ze graag samen wegdoen, dus prima, neem ik ze beide wel mee :')

De ene pony is vroeger al ruim 2 jaar van mij geweest, dus die kende ik al prima, maar de andere pony was mij verder volledig onbekend. 10 jarig ruintje, 1.08m hoog en gereden was de informatie die ik kreeg, en daar bleef het zo ongeveer bij.

Eenmaal thuis bleek de extra pony achtelijk braaf, en loopt inmiddels in volle tevredenheid in de lessen hier, echt een absolute super pony. In het paspoort kijkend zag ik las geleden een adres geschreven staan, dus die heb ik vandaag eens opgezocht om meer informatie te winnen over de pony zijn verleden.
En ik schrok... -O-

De toenmalige eigenaar dacht dat de pony nog altijd was waar zij hem aan had verkocht,maar na overleg samen blijk ik inmiddels daarna alweer eigenaar nummero 3 te zijn in krap aan 5 jaar tijd.
Reken daar de fokker bij, de eigenaar aan de telefoon, en de mensen waar zij hem toen van had gekocht, en je komt al op een schokkende 7 eigenaren die bij ons bekend zijn := wie weet zit er vanaf de dokker ook nog een koper tussen ergens :=

Meer mensen die een pony hebben die zo vaak verkocht is geweest zonder aanwijsbare reden? Van drie eigenaren weet ik dat de kinderen eruit zijn gegroeid,maar drie anderen zijn de redenen onbekend...

StalNollie

Re: Nieuwe pony blijkt tig eigenaren gehad te hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:04

ach zo gaat dat nu eenmaal, er zijn genoeg redenen te bedenken en soms hoeft er geen eens een rede te zijn.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:05

Hopen dat het dier nu een vaste eigenaar houd dan.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:07

Bij mijne ook, elk jaar andere eigenaar... Sja, geen idee waarom, pony is topfijn en superbraaf.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:10

Hopelijk mag de pony lekker bij jou blijven ! Snap dat niet goed. Alsof die pony's grof vuil zijn en overal heen gesleept worden !

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:11

Met name die kleinere pony's zijn kinderen snel weer af gegroeid, dus dat kan een mogelijke verklaring zijn.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:18

Ik snap het ook niet, zo zonde eigenlijk.

Heb 3 pony's waarvan 2 welsh pony's rechtstreeks de fokker gekocht.
Mijn kleinste dame van 4,5 jaar waarvan ik haar 2 jaar heb, heeft voor mij al 6 (excl ik) eigenaren gehad :wow:

En dit terwijl ze gewoon gezond is..

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:49

Lante schreef:
Met name die kleinere pony's zijn kinderen snel weer af gegroeid, dus dat kan een mogelijke verklaring zijn.

Dat denk ik ook. En kinderen kunnen in een keer van gedachten veranderen en niet meer willen paardrijden.
Er zijn genoeg redenen te bedenken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:55

1.08m

een echte kinderpony dus..

op zich vind ik het niet zo vreemd dat zo'n pony wat vaker van eigenaars wisselt dan een gemiddeld paard/pony.

niet dat iedere pony van dat formaat veel wisselt.. maar als ze veel wisselen zal het meer zijn dan je verwacht..

immers als je het koopt voor je kleine.. dan is je kleine er met een paar jaar wel te groot voor geworden en gaat hij naar de volgende die m voor een kleine wil hebben..

of als gezelschapspaard.. een paard weggevallen en niet willen dat je andere alleen staat tijdens je zoektocht..normaal zou je dan denken dat eenmaal een weidemaatje aangeschaft, ze hem wel zullen houden.. maar als je niet ment en je kunt er niet op rijden en je hebt eigenlijk maar ruimte voor 2.. dan zal zo'n weidemaatje nadat hij zijn dienst gedaan heeft (bijvoorbeeld na aankoop ander tweede rijpaard/pony) weer van de hand worden gedaan..

tis sneu maar er wordt best veel afgeleurd met dat kleine spul.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:03

Mijn pony heeft bij haar fokker gestaan, een handelaar en de mensen van wie ik haar kocht toen ze anderhalf was. Hartstikke leuke pony hoor en misschien is ze nog wel vaker verkocht geweest maar ik ben er hartstikke blij mee.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:07

Mijn paard heeft in een jaar tijd 5 eigenaren gehad + tussen handelaren. Was erg gesloten en in zich zelf gekeerd!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:24

Ik ben eigenaar nr 7 van mijn nu 15 jarige IJslander. Gelukkig doet hij het hier top en ik wil hem nooit meer kwijt!
1. 1-5jr Fokker
2. 5jr Wilde hem laten beleren, vond hem te rillerig, ging er van door, er af gevallen, geen vertrouwen gekregen. Verkocht als 'geen goed rijpaard'.
3. 6jr Probeerde toch weer rijpaard van te maken, geprobeerd zijn officiële papieren bij het stamboek te krijgen. Lukte niet. Paard bleef te onberekenbaar ook omdat haar dochter er op moest kunnen rijden.
4. 7-14jr Kreeg er geen band mee, kon hem niet uit de wei vangen, maar haar verzorgster kon er alles mee.
5. 7-14jr De verzorgster van 4. Heeft bij elkaar 7 jaar voor hem gezorgd en met hem gereden, gecrossed, zonder zadel door het dorp, gezwommen. Top paard aan gehad. Maar 5 wilde toch ook wel wedstrijden rijden en kreeg z'n officiële papieren ook niet voor elkaar. Ging daarbij studeren en had te weinig tijd voor hem en heeft hem met de beste bedoelingen verkocht aan 6 waar hij aan huis als kinderpony zou komen te staan.
6. 14jr Ging er zelf wel even op rijden en binnen 6 dagen was ze er al klaar mee. Paard ging er van door, onbetrouwbaar, niet te vangen en verkocht hem binnen 3 maanden zonder al deze informatie aan de onervaren 1e paard zoekster ikke.
7. 14jr Ikke!!! :D hij was zo braaf voor mij met 2x proefrijden dat ik hem wou. Met liefde, aandacht, heel veel geduld begonnen een band op te bouwen met m'n snoezige lieve maar onzekere schuchtere eenkennige IJslander. Papieren kunnen me niks schelen want ik wil toch geen wedstrijd rijden. Tsja, hij is een paard. Hij schrikt soms een klein beetje en ik heb er ook wel eens naast gelegen. Toch heb ik binnen een half jaar een lieve stoere knuffelvriend die mensen besnuffelt voor brokjes, zelf z'n neusje in het halster steekt, de baas is bij z'n vriendjes op de wei en eindeloos braaf met mij door de bossen sjouwt. We zijn nu 15 maanden verder en we groeien nog steeds zo veel samen.
Was ik er aan begonnen als ik dit allemaal had geweten...nee. Heb ik er spijt van...nooit, nog geen seconde gehad! Hij blijft, hij is mijn allerbeste vriendje op de hele wereld!
Laatst bijgewerkt door MiReRe op 04-09-15 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:26

Hoeft niks mis mee te zijn, toch! :)

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:31

Mijn pony heb ik gekocht toen ze 4 was en ik ben de 5e eigenaar, ze heeft eigenlijk nooit langer dan een jaartje bij iemand gestaan. Ben ik ook pas later achtergekomen, ze is nu ondertussen anderhalf jaar van mij en volgens mijn planning blijft dat voorlopig ook nog zo. :)

Ergens vind ik het natuurlijk wel sneu, maar je kan er weinig aan doen.. Als een pony begint bij de fokker en die verkoopt hem door, de volgende moet hem ongepland en noodgedwongen weg doen en die daarna heeft gewoon geen zin meer in de paardensport.. Tja, ongelukkig voor het paard, maar niet altijd tegen te gaan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 17:45

elenaMM77 schreef:
1.08m

op zich vind ik het niet zo vreemd dat zo'n pony wat vaker van eigenaars wisselt dan een gemiddeld paard/pony.

niet dat iedere pony van dat formaat veel wisselt.. maar als ze veel wisselen zal het meer zijn dan je verwacht..

immers als je het koopt voor je kleine.. dan is je kleine er met een paar jaar wel te groot voor geworden en gaat hij naar de volgende die m voor een kleine wil hebben..

of als gezelschapspaard.. een paard weggevallen en niet willen dat je andere alleen staat tijdens je zoektocht..normaal zou je dan denken dat eenmaal een weidemaatje aangeschaft, ze hem wel zullen houden.. maar als je niet ment en je kunt er niet op rijden en je hebt eigenlijk maar ruimte voor 2.. dan zal zo'n weidemaatje nadat hij zijn dienst gedaan heeft (bijvoorbeeld na aankoop ander tweede rijpaard/pony) weer van de hand worden gedaan..

Dit zal het idd zijn,maar toch.. Damn.. 7 eigenaren := in 10 jaar tijd!
Uiteraard is de intentie dat hij hier mag blijven, what the heck.. Alles wat ik ooit heb verkocht is toch altijd binnen de kortste keren weer terug gekomen of terug gekocht :') }:0
Inmiddels in het bezit van 6 eigen dieren en eentje in 'eeuwige bruikleen' , dus zo'n shet is er altijd wel tussen te proppen mocht er in de toekomst iets zijn.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:17

Mijn paard was ongeveer 13 toen ik hem kocht en ik was in dat jaar minimaal zijn 4 de eigenaar. Geen idee hoeveel er daarvoor geweest zijn en kan me niet schelen ook. We zijn nu ruim 9 jaar samen en heb hem al lang beloofd dat ik zijn laatste eigenaar ben. Hoe lang ik dat zal zijn mag hij weten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:34

Wij waren voor ons 2,5 jarig paard, de 5e eigenaar... :\ Ondertussen is ze 7 jaar. Ze is nu dus het langst in haar leven bij dezelfde eigenaar.
Waarom ze zovaak verkocht is weten we niet, het is echt een schat van een paard.

Vind het maar sneu. Steeds weer moeten wennen aan nieuwe mensen en omgeving... Ben je net gewend, kun je weer verhuizen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:41

Nu ik erover denk, ik was 3e eigenaar van mijn nu toenmalige 8 jarige pony.
Ook wel erg.. Maar die gaat nooit meer weg

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:47

Arjan1983 schreef:
Mijn paard heeft in een jaar tijd 5 eigenaren gehad + tussen handelaren. Was erg gesloten en in zich zelf gekeerd!

dat wil niks zeggen
ik heb een oude pony terug gevonden die in een jaar tijd 4 x is doorverkocht (staat overigens weer te koop) maar is een open eerlijke pony en heel mens gericht.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:01

Lowara schreef:
elenaMM77 schreef:
1.08m

Dit zal het idd zijn,maar toch.. Damn.. 7 eigenaren := in 10 jaar tijd!
Uiteraard is de intentie dat hij hier mag blijven, what the heck.. Alles wat ik ooit heb verkocht is toch altijd binnen de kortste keren weer terug gekomen of terug gekocht :') }:0
Inmiddels in het bezit van 6 eigen dieren en eentje in 'eeuwige bruikleen' , dus zo'n shet is er altijd wel tussen te proppen mocht er in de toekomst iets zijn.

Als je na telt heeft Paul in zijn 10 jaar ook al minimaal 6 eigenaren gehad:
1 = fokker
2 = 1e eigenaresse waar wij hem van gekocht hebben
3 = wij
4 = jij
5 = diegene waar jij Paul aan hebt verkocht
6 = nu jij weer officieel en wij onofficieel tot de kinderen te groot voor hem worden :D

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:12

Mijn New Forest pony heeft tot haar 9de 5 eigenaren gehad, mij incluis. Uiteindelijk is ze tot haar dood bij ons gebleven. Reden van verkoop is veelal haar pittige karakter geweest; zeer eigenwijs en ze was, toen m'n ouders haar kochten, alleen in staat tot heul hard galopperen en bokken. Waarom 1 van haar vorige eigenaren dacht dat ze geschikt zou zijn voor lessen op een manege voor verstandelijk gehandicapten die daarnaast ook een lichamelijk gehandicapt hadden, is mij nog steeds een raadsel :\

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:35

alle paarden bij mij op stal zijn volgens mij max 5x van eigenaar veranderd en blijven nu mooi bij ons staan!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:41

Mijn haflinger heeft in een jaar tijd (hij was toen 3) 5 eigenaren gehad, inclusief mijzelf, voor ik hem kocht. Zijn gedrag was hierin de verklaring. Niet opgevoed, neurotisch en slecht te hanteren.
Met een boel opvoeding en geduld is het een prima pony, houdt wel een gebruiksaanwijzing, maar gaat daar niet meer voor weg. Inmiddels is hij alweer 7 jaar hier.

Maar bij zo'n kleine pony zou ik het inderdaad meer zoeken in uitgroeien dan in een pony met problemen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:50

ik vind het ook niet heel vreemd dat een pony van ong 1 meter meerdere eigenaren heeft gehad.
is toch een maatje waar ze zo vanaf gegroeid zijn en vaak moet de kleine pony weg voordat er een grotere komt :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:03

Het klinkt natuurlijk wel ernstig maar ik denk dat zoveel pony's (en heck, ook paarden) zoveel eigenaren hebben of hebben gehad hoor...

Bedoel Boost hier heeft ook al 5 eigenaren gehad (diertje is 5 en 300% braaf). Spookje was ook al aan zijn 6/7de verhuizing van 'eigenaar' toe, met zijn 7 jaar. Hell, denk dat de meeste ponys die uit handelscircuit komen toch ook eerst tig keer verhuizen voordat ze al een vast thuis vinden....

Zielig, mja, sommige kunnen er beter tegen dan anderen. Mijn merrie bijv. vond verhuizingen en ook verandering van mensen allemaal niet zo boeiend, eerder interessant, die bloeide er vaak juist van op.
Boost bijv vind het dan weer niets, teveel veranderingen en is gerust een maand of 2 van slag.