Ik heb enkele weken geleden twee pony's gekocht, eentje wilde ik perse terugkope , en de ander 'kreeg' ik er zeg maar bij. De toenmalige eigenaar wilde ze graag samen wegdoen, dus prima, neem ik ze beide wel mee
De ene pony is vroeger al ruim 2 jaar van mij geweest, dus die kende ik al prima, maar de andere pony was mij verder volledig onbekend. 10 jarig ruintje, 1.08m hoog en gereden was de informatie die ik kreeg, en daar bleef het zo ongeveer bij.
Eenmaal thuis bleek de extra pony achtelijk braaf, en loopt inmiddels in volle tevredenheid in de lessen hier, echt een absolute super pony. In het paspoort kijkend zag ik las geleden een adres geschreven staan, dus die heb ik vandaag eens opgezocht om meer informatie te winnen over de pony zijn verleden.
En ik schrok...
De toenmalige eigenaar dacht dat de pony nog altijd was waar zij hem aan had verkocht,maar na overleg samen blijk ik inmiddels daarna alweer eigenaar nummero 3 te zijn in krap aan 5 jaar tijd.
Reken daar de fokker bij, de eigenaar aan de telefoon, en de mensen waar zij hem toen van had gekocht, en je komt al op een schokkende 7 eigenaren die bij ons bekend zijn
wie weet zit er vanaf de dokker ook nog een koper tussen ergens 
Meer mensen die een pony hebben die zo vaak verkocht is geweest zonder aanwijsbare reden? Van drie eigenaren weet ik dat de kinderen eruit zijn gegroeid,maar drie anderen zijn de redenen onbekend...

hij was zo braaf voor mij met 2x proefrijden dat ik hem wou. Met liefde, aandacht, heel veel geduld begonnen een band op te bouwen met m'n snoezige lieve maar onzekere schuchtere eenkennige IJslander. Papieren kunnen me niks schelen want ik wil toch geen wedstrijd rijden. Tsja, hij is een paard. Hij schrikt soms een klein beetje en ik heb er ook wel eens naast gelegen. Toch heb ik binnen een half jaar een lieve stoere knuffelvriend die mensen besnuffelt voor brokjes, zelf z'n neusje in het halster steekt, de baas is bij z'n vriendjes op de wei en eindeloos braaf met mij door de bossen sjouwt. We zijn nu 15 maanden verder en we groeien nog steeds zo veel samen.
Ondertussen is ze 7 jaar. Ze is nu dus het langst in haar leven bij dezelfde eigenaar.