Grasallergie...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmieyx

Grasallergie...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 19:39

Hallo allemaal,
(als dit hier niet goed staat, graag verplaatsen)
Mijn New Forest pony van 7 jaar oud heeft eigenlijk altijd al haar manen en staart afgeschuurd....
Wij hebben altijd gedacht dat het staart en manen eczeem was.
Daarom schaftten wij vorig jaar een eczeem deken aan, om de stekende mugjes tegen te houden.
Helaas hielp dit niet... ja, tegen het schuren, maar dat is niet waar het ons om gaat. De jeuk bleef ze houden. Dit jaar hoorden wij van mijn instructrice dat het misschien wel van het gras zou kunnen komen, daar zijn we op gaan letten! Na op een kaal weilandje gestaan te hebben de hele winter begonnen we met opbouwen op het verse gras (zoals we elk jaar doen, de 1e week 1 uurtje per dag enz....) In de winter waren haar manen mooi aangegroeid maar zodra ze 1 uurtje in de nieuwe wei had gestaan begon ze in de stal direct weer te schuren. We hebben het getest door haar af en toe op een kaal weilandje te zetten en dan had ze er nooit last van, het lijkt ons dus niet meer dan logisch dat het van het gras komt...
We hebben al verschillende dingen geprobeerd zoals waaronder de eczeem deken maar ook pilletjes van de homeopaat etc. Dit werkt allemaal niet...
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? tips zijn welkom!
nog even voor de duidelijkheid: het gaat mij er niet om dat ze mooie lange manen heeft, ik wil dat ze gewoon zonder jeuk en pijn kan leven, een deken is dus geen optie.

alvast bedankt!
liefs Kim

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:44

Ze kan prima zonder gras hoor.
Maar dan wel genoeg ruwvoer en genoeg vitamines.
Kwestie van uitproberen en als dat goed gaat dan is dat ook prima toch?
Mooiste is als je zo'n pony op een kaal en afgegeten weiland kan zetten, pluk hooi er bij en een weidegenootje en als dat goed gaat.
Kan prima :j

Ik heb ook een eczemer en die heeft een jaar zonder gras gestaan ,hij hield wel jeuk,maar het scheelde wel enorm

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:00

ik heb het vooral met mijn hondje maar dat komt ook doordat er verschillende plantjes staan die pollen hebben, maar t kan zeker te weten